Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27.07.2020, 13:35   #1
Qmis


Zarejestrowany: Jul 2020
Miasto: Kraków
Posty: 20
Motocykl: rocznik 2000
Qmis jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 godz 44 min 0
Domyślnie Problem z elektryką (w wątku namiary od Szynszyla na sprawdzony warsztat)

Witajcie!

To mój pierwszy post na forum, więc jeśli łamię savoir vivre, przepraszam

Miesiąc temu kupiłem Afrykę (2004r,). Jest super, ale coś szwankuje elektryka.

Motocykl ponoć stał 2 lub 3 lata, prawie nie jeżdżony. Zaraz po zakupie wymieniłem akumulator, stary bardzo słabo odpalał. Na nowym akumulatorze był problem, że odpalał super, ale po dłuższej trasie (włączone światła, auto-olejarka podłączona do aku) akumulator był wyładowany. Jednak po ruszeniu na pych i dłuższej jeździe bez świateł i olejarki akumulator się ładował.

Czyli, na mój rozum (jestem słaby z mechaniki pojazdów, niestety) akcelerator działał, ale coś wyprowadzało prąd z akumulatora podczas jazdy, gdy były do niego podpięte inne systemy.
Mechanik wymienił mi rozdzielacz napięcia (ponoć częsty problem Afryk) i ok 400-500 km wszystko działało super. Aż do wczoraj.

Wczoraj, ok 150 km od domu nagle coś zaczęło odcinać paliwo, jakby pusty bak. Dałem rezerwę, nic nie pomogło. Zaczął też wariować kieunkowskaz (raz nie działa, raz miga bardzo szybko, jak przy zwarciu). Dotankowałem trochę, ale motor nie odpalił, wszystko martwe, zegar zresetowany. Na pych też nie dał rady - zapalił z trudem, ale pyrtał, nie dochodziło paliwo.
Odpaliłem na kablach od jakiegoś auta, wszystko ok. Ale po zdjęciu kabli od razu zdychał - czyli chyba akcelerator martwy.
I trzeba było lawetą motor sprowadzać - nie polecam przygody, trzepnęło po kieszeni.

I pytanie do Was, bo na pewno znacie się wiele lepiej ode mnie:
-macie pojęcie, w czym może być problem?
- co mogło sprawić że wcześniej wysysało prąd z aku, a teraz wywaliło alternator?
- jakie elementy wymienić, by było na 100% ok?

Będę wdzięczny za wszelkie porady bo szykowałem się wnet na trip na Estonię, a to dego motor musi być w pełni godzien zaufania...
Qmis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.07.2020, 14:01   #2
wojtekk
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Myślę, że sporo masz do szukania...

Moduł, regulator napięcia, iskra na fajce+pompa (to na końcu, bo ten kierunkowskaz zastanawia). Zerknij w tym dziale na inne podpowiedzi. Jeżeli nie jesteś biegły to raczej oddaj do mechanika.

No I na koniec udaj się do powitalni
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.07.2020, 14:39   #3
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,227
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 1 dzień 23 godz 32 min 17 s
Domyślnie

Witam cie i odrazy prostuje afryki w 2004 nie było wiec chyba rocznik 2003 czyli RD07A
Zdiagnozować musisz tak naprawdę elektrykę stawiam na słynę styki reglera i sam regler (regulator napiecia). Rozumiem ze Voltomierz umiesz obsłużyć ? Zacznij od przeglądu styków reglera, jeśli możesz odpalić na aku z auta to odpal i zmierz napięcie ładowania, a i pewnie nie wiesz ale alternator w Afri pracuje inaczej niz w aucie tj nadmiar prądu idzie w ciepło w regulatorze (brak wzbudzania w alternatorze)
Jesli nie masz woltomierza w kokpicie to warto zainwestować
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.07.2020, 14:46   #4
Qmis


Zarejestrowany: Jul 2020
Miasto: Kraków
Posty: 20
Motocykl: rocznik 2000
Qmis jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 godz 44 min 0
Domyślnie

Dzięki Panowie!

Wojtekk, nie jestem biegły w ogóle. Piszę tu raczej by pomóc mechanikowi z rozwiązaniem tego (jutro rano mu oddaje moto), bo chciałem do soboty to zrobić...

Od czego byś zaczął szukanie, taka kolejność jak wymieniłeś?

pałeł - masz rację, 2000r.
Niestety, nawet voltomierza nie mam. Co do regulatora, dziwne bo był właśnie wymieniany. Może być że te jakieś styki go przepalają?
Qmis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.07.2020, 15:00   #5
wojtekk
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Nie, zacząłbym od regulatora. Pałeł napisał o mierniku napięcia - w dłoń i sam będziesz za chwilę wiedział (mam nadzieję ) gdzie mniej więcej szukać

Nie lubię wyrokować na odległość, ale .... dziwne, że mechanik wyminienił, nie pomierzył.

Możesz szukać w kostkach - czy styki nie zaśniedziałe (to może ew. dawać na kierunkach; pamiętaj, że to może być niepowiązane - np. zapchany filtr paliwa + problemy z elektryką).
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.07.2020, 15:04   #6
Qmis


Zarejestrowany: Jul 2020
Miasto: Kraków
Posty: 20
Motocykl: rocznik 2000
Qmis jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 godz 44 min 0
Domyślnie

Dzięki za porady.

Plus, zapewne, altarnator do naprawy, bo to chyba padło na 100%, sądząc po objawach?
Qmis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.07.2020, 15:27   #7
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,500
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 6 dni 18 godz 12 min 13 s
Domyślnie

Szalejące kierunki gdy się włączają ze zwłoką to objaw złego ładowania często dużo za dużego (stawiam na okolice 18V) ... czyli regulator.
Oby nie załatwiło to modułu itd...
Tak jak piszą chłopaki powyżej - multimetr najtańszy kupić i sprawdzić.
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.07.2020, 15:30   #8
tommi

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Łazy k/Magdalenki
Posty: 1,450
Motocykl: RD03
Przebieg: 65496
tommi jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 4 dni 7 godz 29 min 35 s
Domyślnie

Qmis,
wypełnij poprawnie swój profil - model afryki i skąd jesteś/gdzie przebywasz najczęściej. Być może zamiast do "mechanika" uda się go oddać do kogoś oblatanego w afrykach. Afra to nie jest prom kosmiczny, ale skoro czasu mało, to lepiej oddać do ogarniętego w temacie, a nie wymieniacza części.
tommi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.07.2020, 15:30   #9
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,227
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 1 dzień 23 godz 32 min 17 s
Domyślnie

Odaj dobremu mechanikowi, twój motocykl wymaga przeglądu ogólnego i tyle skoro ty nie zrobisz tego sam. Niech zrobi sie ktoś kto sie zna jakbyś sie określił zkad jesteś, to juz na regionalnych grupach ktoś ci wskaże gdzie sie udać. Na śląsku mogę polecić naszego kolegę BartekJ.

Można również założyć dodatkowo amperomierz +/- on daje najlepszy podgląd co sie dzieje z prądem są wersje cyfrowe które oparte są na boczniku pomiarowym wiec wpływ w instalacje jest mniejszy niż przy analogach.

https://aura.szczecin.pl/wskazniki-w...y-seria-v.html cos takiego czytleny i klasyczny wiec pasuje do afri
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.07.2020, 18:25   #10
Qmis


Zarejestrowany: Jul 2020
Miasto: Kraków
Posty: 20
Motocykl: rocznik 2000
Qmis jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 godz 44 min 0
Domyślnie

Jasne, dzięki za uwagę, wypełniłem (na ile umiałem...)

AT rocznik 2000 (Nie mam pojęcia który RD), jestem z Krakowa.

Mallory, może i masz rację, regulator. Tylko co go załatwia, skoro był wymieniany chwilkę temu?

Mechanika mam w Krakowie, pomagał mi dobrze przy poprzednim motocyklu (Virago 535, więc inny typ). Myślałem dzięki Waszym uwagom jego dobrze naprowadzić.
Qmis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
problem z elektryką- kierynki, neutral, stop leszek Układ elektryczny i zapłonowy 2 05.06.2014 20:54


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.