|   | 
 | |||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  09.01.2014, 12:48 | #1 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2011 Miasto: Kraków/Bielsko-Biała 
					Posty: 213
				 Motocykl: 6 rowerów   Online: 2 tygodni 4 dni 17 godz 11 min 50 s |  Z centralką czy bez? oto jest pytanie 
			
			Z centralką czy bez? oto jest pytanie  Mam teraz zamontowana centralkę i się ostatnio zastanawiam czy ją zdemontować i urwac trochę masy. (za namową jednego z forumowiczów). Jakie są Wasze opinie za i przeciw takiemu rozwiazaniu? Zdaje sobie sprawę z zalet posiadania centralki ale jak wyglada uzytkowanie motocykla bez. Bo zawsze miałem i nie mam doświadczenia z motocyklami bez. Prosze o opinie. | 
|   |   | 
|  09.01.2014, 12:51 | #2 | 
| Unus pro omnibus, et omnes pro uno.  Zarejestrowany: Oct 2011 Miasto: Tychy 
					Posty: 1,098
				 Motocykl: 990 R, 520 EXC Przebieg: w km ;)   Online: 1 miesiąc 21 godz 38 min 3 s |   
			
			miałem bez a mam z  w jeździe masy nie odczuwam, ale może jestem gruboskurny założyłem, bo więcej jest zalet niż wad | 
|   |   | 
|  09.01.2014, 13:45 | #4 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Krakuff 
					Posty: 4,770
				 Motocykl: RD07a   Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 22 godz 51 min 58 s |   
			
			W terenie , na kamolach się to tłucze...nigdy nie wiem czy to cos odpada czy tylko centralka sie drze.
		 | 
|   |   | 
|  09.01.2014, 13:57 | #5 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2010 Miasto: Wlkp 
					Posty: 1,191
				 Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750 Przebieg: od nowa Galeria: Zdjęcia   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 11 godz 12 min 13 s |   
			
			Jak chcesz zdjąć trochę masy  to wymień tłumik ( jeśli masz oryginalny ) na jakiś karbon . Ja jak zdemontowałem oryginał to nie mogłem uwierzyć , że to dziadostwo takie ciężkie .
		 
				__________________ Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś | 
|   |   | 
|  09.01.2014, 14:02 | #6 | 
| BANDA LUBLIN  Zarejestrowany: Apr 2009 Miasto: Lublin 
					Posty: 4,109
				 Motocykl: RD04 Przebieg: Kręcony   Online: 3 miesiące 3 tygodni 1 godz 4 min 12 s |   
			
			Jak już masz to zostaw. To co urwiesz z wagi motocykla to żart    W czarnej d..pie centralka pomaga  Zdejmiesz centralke, a dołożysz gmola, stelaż pod sakwy-kufry i halogenki i inne klamoty. Afra jest ciężka i ciężką pozostanie. | 
|   |   | 
|  09.01.2014, 14:03 | #7 | 
| Administrator  |   
			
			Możliwość partyzantki terenowej w postaci szukania murków, desek , kawałków gałęzi i innych pseudo udogodnień nie przemawia do mnie wcale. Posiadanie centralki dla mnie ma same zalety nie tylko w razie potrzeby na drodze ale i podczas domowego dłubania bez konieczności posiadania rożnych podnośników czy specjalnych udogodnień garażowych. Jak potrzeba to staje i robię a nie szukam po okolicy udogodnień. Oszczędność kilograma jest śmieszna , no ale każdy robi jak uważa. 
				__________________ AT03 | 
|   |   | 
|  09.01.2014, 14:03 | #8 | 
|  Zarejestrowany: Aug 2009 Miasto: Polichno 
					Posty: 871
				 Motocykl: TA   Online: 2 miesiące 2 tygodni 1 dzień 3 godz 17 min 23 s |   
			
			Centralke montuje tylko w garazu gdy jest potrzebna a za oske jest klucz od kol osobowki. W terenie zdecydowanie przeszkadza. Na szose moze byc | 
|   |   | 
|  09.01.2014, 14:13 | #9 | 
| instruktor jazdy  Zarejestrowany: Jun 2009 Miasto: Kraków 
					Posty: 365
				 Motocykl: XT600E   Online: 1 miesiąc 3 dni 12 godz 16 min 0 |   
			
			Nie mam w tigerze centralki a miałem w obydwu afrykach. Brakuje mi. Jako, że w aktualnym sprzęcie nie mam też olejarki, to smarowanie łańcucha jest zdecydowanie bardziej kłopotliwe. Przy ciasnym parkowaniu motocykli jest również gorzej, bo na bocznej triumph mocno się przechyla. Ale faktycznie w offie w afrykach bywało, że centralki trochę przeszkadzały.
		 | 
|   |   | 
|  09.01.2014, 14:16 | #10 | 
| Unus pro omnibus, et omnes pro uno.  Zarejestrowany: Oct 2011 Miasto: Tychy 
					Posty: 1,098
				 Motocykl: 990 R, 520 EXC Przebieg: w km ;)   Online: 1 miesiąc 21 godz 38 min 3 s |   
			
			w terenie nie tłucze, bo przypinam trytytkami, zimuje i postojuje na centralce. mnie by się demontować nie chciało, a gdybym nie miał to bym założył (tak poczyniłem). Chciałbym poznać osobiście takiego motocyklistę, który czuje różnicę z centralką czy bez. Jestem nawet skłonny zrobić test. Ślepego posadzić na motor tak żeby nie wiedział, czy jest centralka i puścić w teren i na szosę, potem mu "zamienić stan" i znowu puścić w teren. Ciekawe czy jest taki co by wskazał różnicę kiedy jechał, z centralką, kiedy bez  ? Dla zabawy, 2 razy puściłbym gościa z takim samym "stanem centralki"..... Tak, wiem, to jest niemożliwe. Jak jest ktoś taki, co stawiam karton   | 
|   |   | 
|  | 
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Pytanie: czy jest jakis zamiennik tripmastera.. | JareG | Wszystko dla Afryki | 4 | 15.04.2025 17:04 |