|   | 
 | |||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  14.09.2013, 23:33 | #1 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 
					Posty: 787
				 Motocykl: RD03   Online: 2 tygodni 3 dni 3 godz 35 min 10 s |  DRZ 400 mało prądu 
			
			Pytanie do znawców żółtych maszyn. Napięcie na aku bez obciążenia prawidłowe czyli około 13,3 V, po włączeniu światła (ok 55W) pod obciążeniem napięcie spada do 11,5 V.  Czy powodem jest regulator, czy może jeszcze jakaś inna przypadłość? (Coś słyszałem że dość typową usterką DRZ jest jakiś problem z uzwojeniem prądnicy..?) | 
|   |   | 
|  15.09.2013, 00:07 | #2 | 
|  Zarejestrowany: Jul 2010 Miasto: Łaziska Górne 
					Posty: 929
				 Motocykl: 800X Pro, Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie Przebieg: x34tys Galeria: Zdjęcia   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 12 godz 4 min 15 s |   
			
			Ostatnio w DRZ najwięcej problemów napotkałem z powodu gniazda głównego bezpiecznika. Gadzina się przytapia, traci się styk i szybko pojawia się efekt podobny do padniętego reglera. Poza tym standard - sprawdź na reglerze masę (w DRZ ta z reglera idzie jakoś na około), plus (też pomotane) i oczywiście czy na kostce z żółtych kabli niema problemów. W tej, co grzebałem, światła były zaświecona zawsze i napięcie oscylowało w granicach 13.5-14.8V.  Jeszcze pamiętam akcję, że się spierniczył psztyczek od startera i rozrusznik działał non-stop, dojąc akusia do cna. Oczywiście przy okazji przytapiało się gniazdo głównego bezpiecznika i sam bezpiecznik również (ale się nie przepalał) Ostatnio edytowane przez ArturS : 15.09.2013 o 00:17 | 
|   |   | 
|  15.09.2013, 10:52 | #3 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 
					Posty: 3,070
				 Motocykl: Pomarańczowy   Online: 2 miesiące 1 tydzień 2 dni 23 godz 16 min 41 s |   
			
			Mi dla odmiany skorodowały kable w gnieździe bezpiecznika a miałem 2007 rok - na szczęście poruszyłem to w domu i kabelek odpadł. Od tego trzeba zacząć. A jak nie to to serwisówka w łapę i pomiary oporności uzwojeń itp | 
|   |   | 
|  15.09.2013, 21:31 | #4 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 
					Posty: 787
				 Motocykl: RD03   Online: 2 tygodni 3 dni 3 godz 35 min 10 s |   
			
			U mnie też swiatła palą się wraz z przekręceniem kluczyka, ale zrobiłe sobie ładny przełącznik i jezdżac po lesie wyłączam światła. Wtedy aku sie podładowuje. Kiedy jednak jeżdżę na swiatłach napięcie spada a rozrusznik nie ma siły... Przeglądałem instalację i nie widzę słabych połączeń. Sądzę że to jednak regulator... I tu pytanie. Na allegro można zanabyć regulator w cenie 222 zł jak piszą do DRZ 400 SM, oraz za 350 zł i pszą DRZ 400. Czy te regulatory różnią się czymś? Czy SM ma jakąś inną kostkę? Kto to wie?
		 | 
|   |   | 
|  15.09.2013, 21:41 | #5 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2008 Miasto: Bielsko - Biała 
					Posty: 1,364
				 Motocykl: dr650se Galeria: Zdjęcia   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 1 godz 20 min 44 s |   
			
			sm wyszedł później, taka różnica, silniki te same, elektryka tyż
		 
				__________________ ...i zapytała mnie góra "dokąd tak pędzisz samotny wilku?" "Szukam tego co najważniejsze" odpowiedziałem "Dlaczego więc się tak spieszysz?" Na to pytanie nie znalazłem odpowiedzi. | 
|   |   | 
|  15.09.2013, 21:59 | #6 | 
|  Zarejestrowany: May 2012 Miasto: hwasty 
					Posty: 199
				 Motocykl: RD04 Przebieg: JEST   Online: 1 miesiąc 4 dni 52 min 31 s |   
			
			różnica jest w wersij E i Y te wersie mają słabsze prądnice 125W a S i SM 175W
		 | 
|   |   | 
|  15.09.2013, 22:20 | #7 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 
					Posty: 787
				 Motocykl: RD03   Online: 2 tygodni 3 dni 3 godz 35 min 10 s |   
			
			Bankowy - to znaczy że do S-ki bedzie pasował ten SM... ? Patrzyłem jeszcze że kabelki takie krótsze... kojarzysz - wystarczą?
		 | 
|   |   | 
|  15.09.2013, 22:40 | #8 | 
|  Zarejestrowany: Jul 2010 Miasto: Łaziska Górne 
					Posty: 929
				 Motocykl: 800X Pro, Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie Przebieg: x34tys Galeria: Zdjęcia   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 12 godz 4 min 15 s |   
			
			Przemierzyłeś uzwojenie? Jeśli sprawne, to pożycz od kogoś 3-fazowy regler z byle czego i wyjdzie, czy to rozwiąże sprawę. Szkoda kasy wydawać na ślepo    | 
|   |   | 
|  15.09.2013, 23:12 | #9 | 
|  Zarejestrowany: May 2012 Miasto: hwasty 
					Posty: 199
				 Motocykl: RD04 Przebieg: JEST   Online: 1 miesiąc 4 dni 52 min 31 s |   
			
			niestety ja nie zmieniałem prądnicy (zabezpieczyłem śrubki klejem aby się nie odkręcały , to częsta przypadłość potrafio się odkręcić)  ale obstawiam  że regulator padnięty masz prądnice łatwo sprawdzić oscyloskopem
		 | 
|   |   | 
|  15.09.2013, 23:48 | #10 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2009 Miasto: Frankfurt/M 
					Posty: 986
				 Motocykl: Elefant 944ie Przebieg: 54420 Galeria: Zdjęcia   Online: 3 tygodni 2 dni 12 godz 4 min 21 s |   
			
			Przy wkładaniu nowego reglera zastosuj się do zaleceń jakie to tu na forum zostały podane. U mnie posrały się 2 nowe reglery. Potem przeczytałem temat, porobiłem masy, polutowałem ładnie kable, kupiłem jakiś regulator od jakiejś Cagivy, wsadziłem i już tak 3 lata bez ekscesów.
		 
				__________________ Cagiva Elefant 944ie - jedyne co się może popsuć podczas jazdy to pogoda!   | 
|   |   |