|
|
#571 | |
|
Moderator
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Ålesund, N
Posty: 596
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: Rosnacy
Online: 1 tydzień 4 dni 1 godz 33 min 5 s
|
Cytat:
Montuje duży wentylator i powiększam pompę wody oraz założę manualny włącznik wentylatora. To powinno wystarczyć
__________________
Całego świata nie zmienisz ... Ludzi do miłości nie zmusisz, ani nawet do lubienia ciebie. Zawsze jednak masz wpływ na to , jaki jest ten kawałek świata wokół Ciebie i kto się w nim znajduje. https://youtu.be/skPjiSzR9n4?si=bnBpO9UVjUZGes_2 |
|
|
|
|
|
|
#572 |
![]() |
Pamiętaj, że woda ma 2x większe ciepło właściwe niż glikol etylenowy. Stąd stosowanie w motkach wyczynowych mixu woda - płyn 1:1
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie. |
|
|
|
|
|
#573 |
![]() |
było powyżej o shimmy to nie wiem skąd i jak się to wzięło ale kiedyś na FT500 miałem taką od ogranicznika do ogranicznika, łącznie z popiskiwaniem opony przy przejściu od jednego ekstremum do drugiego. jakieś 75-80kmh. nie wiem jakim cudem nie rozjeb... się wtedy. szczęście, tylko tyle.
co do chłodziwa to te superchłodziwa mają za zadanie nie dopuszczać do powstawania wrzącej warstwy bezpośrednio na tulei - taka warstwa białych pęcherzyków jak w czajniku tuż przed zagotowaniem - ta warstwa ma niestety niepożądaną funkcję izolującą element gorący od czynnika chłodzącego.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
|
|
|
|
#574 |
|
Moderator
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Ålesund, N
Posty: 596
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: Rosnacy
Online: 1 tydzień 4 dni 1 godz 33 min 5 s
|
Zgadza się , dodatkowe ten "super płyn " z racji tak wysokiej temperatury wrzenia nie podnosi ciśnienia w układzie chłodzącym i ma jeszcze parę zalet. Nie mniej nie można go z nie czym mieszać i w razie pomieszania mogą wybrać c się osady ... Płyn ten też nie jest na bazie glikolu. Wiem że czysty gliko słabo transportuje ciepło i dlatego najbardziej pożądanym mixem glikolu z wodą jest 50/50 , ciecz takowa dobrze transportuje ciepło ma obniżona temperaturę zamarzania a podwyższona wrzenia
__________________
Całego świata nie zmienisz ... Ludzi do miłości nie zmusisz, ani nawet do lubienia ciebie. Zawsze jednak masz wpływ na to , jaki jest ten kawałek świata wokół Ciebie i kto się w nim znajduje. https://youtu.be/skPjiSzR9n4?si=bnBpO9UVjUZGes_2 |
|
|
|
|
|
#575 |
![]() |
50/50 czyli zwykły płyn chłodniczy. tyle mniej więcej ma wody do glikolu.
kieeeedyś się tym interesowałem bo chciałem to do cegły nalać - jakieś tam dodatkowo środki zwilżające są że się to klei bezpośrednio do metalu /rzekomo/ i nie dopuszcza do powstania tej spienionej warstwy izolującej. Ci to to zalali raportowali, że silnik był jakoby lepiej wychłodzony ale z chłodnicy waliło jak z piekła - co właśnie jest zarąbistym problemem w K1100LT tak czy siak. znaczy się działalo jak należy. Jankesi polecają ten dodatek: https://allegro.pl/oferta/dodatek-do...hoCVcAQAvD_BwE btw w opisie są bździny ale to akurat można pominąć /dot. proporcji dawkowania do paliwa /
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
|
|
|
|
#576 |
|
Zakonserwowany
![]() |
Po wielu latach upalania wieloma motorkami po Saharze powiem Ci że nie ma płynu, wody, cieczy którego byś nie zagotował kręcąc po górach piochu ( wydmach ) z obrotami 8/9 tysiaków, przy temperaturach w okolicy 30 stopni. Montowałem powiększone chłodnice, wiatraki na obydwu, które przełącznikiem zapinałem przed wydmami i nic. Jebało z korka zgotowaną cieczą jak z parowozu i nie zalazłem rozwiązania w żadnym z 4t, którymi jeździłem. Dopiero z 2t przestało dymić bo grzał się zdecydowanie mniej. Ważne żeby po takiej jeździe jak wszystko porządnie ostygnie uzupełnić płyn, nie zdarzyło mi się zatrzeć z przegrania żadnego enduraka, pamiętam ze w Libii na Erg Marzuk po mocnym pałowaniu po tych górach piochu dwie 690- tki straciły kompresję i już nie odpaliły.
Powodzenia.
__________________
Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni . |
|
|
|
|
|
#577 |
![]() |
no... 2T ma przewagę chłodniczą w uj - niby dwa razy więcej cykli pracy ale za to DWA RAZY więcej zimnej mieszanki, która dodatkowo odparowuje w skrzyni korbowej.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
|
|
|
|
#578 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2022
Posty: 51
Motocykl: Transalp XL600V, KTM690 Enduro R
Przebieg: rośnie
Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 50 min 41 s
|
Do 690tki dalem czujnik temperatury z Suzuki LT-A 450 (Tourmax RFS-509), temperatura załączenia albo 85, albo 90, nie pamietam już. Do tego płyn Prestone. Na razie nie rzyga przez korek, ale nie jeździłem w afrykańskich upałach
|
|
|
|