Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Husqvarna 701

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary Dzisiaj, 11:06   #571
Dubel
Moderator
 
Dubel's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Ålesund, N
Posty: 596
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: Rosnacy
Dubel jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 1 godz 33 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał zylek Zobacz post
Do motoru który będzie używany w terenie, gdzie dolewki czegokolwiek są niewykluczone… ja bym dał sobie spokój
Podobne opinie słyszałem i mnie przekonują, myślałem o zalaniu tego na pałowanie po wydmach i sacharozę zachodniej lecz ten argument jest na tyle mocny że pozostanę przy G12++
Montuje duży wentylator i powiększam pompę wody oraz założę manualny włącznik wentylatora. To powinno wystarczyć
__________________
Całego świata nie zmienisz ... Ludzi do miłości nie zmusisz, ani nawet do lubienia ciebie. Zawsze jednak masz wpływ na to , jaki jest ten kawałek świata wokół Ciebie i kto się w nim znajduje.


https://youtu.be/skPjiSzR9n4?si=bnBpO9UVjUZGes_2
Dubel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 12:45   #572
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,642
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 dni 13 godz 23 min 31 s
Domyślnie

Pamiętaj, że woda ma 2x większe ciepło właściwe niż glikol etylenowy. Stąd stosowanie w motkach wyczynowych mixu woda - płyn 1:1
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie.
rrolek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 14:53   #573
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,868
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 13 godz 43 min 29 s
Domyślnie

było powyżej o shimmy to nie wiem skąd i jak się to wzięło ale kiedyś na FT500 miałem taką od ogranicznika do ogranicznika, łącznie z popiskiwaniem opony przy przejściu od jednego ekstremum do drugiego. jakieś 75-80kmh. nie wiem jakim cudem nie rozjeb... się wtedy. szczęście, tylko tyle.

co do chłodziwa to te superchłodziwa mają za zadanie nie dopuszczać do powstawania wrzącej warstwy bezpośrednio na tulei - taka warstwa białych pęcherzyków jak w czajniku tuż przed zagotowaniem - ta warstwa ma niestety niepożądaną funkcję izolującą element gorący od czynnika chłodzącego.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 16:08   #574
Dubel
Moderator
 
Dubel's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Ålesund, N
Posty: 596
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: Rosnacy
Dubel jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 1 godz 33 min 0
Domyślnie

Zgadza się , dodatkowe ten "super płyn " z racji tak wysokiej temperatury wrzenia nie podnosi ciśnienia w układzie chłodzącym i ma jeszcze parę zalet. Nie mniej nie można go z nie czym mieszać i w razie pomieszania mogą wybrać c się osady ... Płyn ten też nie jest na bazie glikolu. Wiem że czysty gliko słabo transportuje ciepło i dlatego najbardziej pożądanym mixem glikolu z wodą jest 50/50 , ciecz takowa dobrze transportuje ciepło ma obniżona temperaturę zamarzania a podwyższona wrzenia
__________________
Całego świata nie zmienisz ... Ludzi do miłości nie zmusisz, ani nawet do lubienia ciebie. Zawsze jednak masz wpływ na to , jaki jest ten kawałek świata wokół Ciebie i kto się w nim znajduje.


https://youtu.be/skPjiSzR9n4?si=bnBpO9UVjUZGes_2
Dubel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 17:27   #575
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,868
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 13 godz 43 min 29 s
Domyślnie

50/50 czyli zwykły płyn chłodniczy. tyle mniej więcej ma wody do glikolu.
kieeeedyś się tym interesowałem bo chciałem to do cegły nalać - jakieś tam dodatkowo środki zwilżające są że się to klei bezpośrednio do metalu /rzekomo/ i nie dopuszcza do powstania tej spienionej warstwy izolującej. Ci to to zalali raportowali, że silnik był jakoby lepiej wychłodzony ale z chłodnicy waliło jak z piekła - co właśnie jest zarąbistym problemem w K1100LT tak czy siak. znaczy się działalo jak należy.
Jankesi polecają ten dodatek:

https://allegro.pl/oferta/dodatek-do...hoCVcAQAvD_BwE

btw w opisie są bździny ale to akurat można pominąć /dot. proporcji dawkowania do paliwa /
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 17:47   #576
Adagiio
Zakonserwowany
 
Adagiio's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Milazzo
Posty: 5,437
Motocykl: XRV 750
Adagiio will become famous soon enough
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 16 godz 21 min 37 s
Domyślnie

Po wielu latach upalania wieloma motorkami po Saharze powiem Ci że nie ma płynu, wody, cieczy którego byś nie zagotował kręcąc po górach piochu ( wydmach ) z obrotami 8/9 tysiaków, przy temperaturach w okolicy 30 stopni. Montowałem powiększone chłodnice, wiatraki na obydwu, które przełącznikiem zapinałem przed wydmami i nic. Jebało z korka zgotowaną cieczą jak z parowozu i nie zalazłem rozwiązania w żadnym z 4t, którymi jeździłem. Dopiero z 2t przestało dymić bo grzał się zdecydowanie mniej. Ważne żeby po takiej jeździe jak wszystko porządnie ostygnie uzupełnić płyn, nie zdarzyło mi się zatrzeć z przegrania żadnego enduraka, pamiętam ze w Libii na Erg Marzuk po mocnym pałowaniu po tych górach piochu dwie 690- tki straciły kompresję i już nie odpaliły.
Powodzenia.
__________________

Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni .
Adagiio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 17:55   #577
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,868
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 13 godz 43 min 29 s
Domyślnie

no... 2T ma przewagę chłodniczą w uj - niby dwa razy więcej cykli pracy ale za to DWA RAZY więcej zimnej mieszanki, która dodatkowo odparowuje w skrzyni korbowej.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.