![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() Co powoduje cofanie - pompa, ale może być za dużo płynu i wtedy nie cofa. Widać w zbiorniczku - w metalowych jest zaznaczony wewnątrz max poziom, a w plastikach widać z zewnątrz. Tych smug na tłoczkach nie powinno być. Tłoczki, jak nie mają dziur nadają się do dalszej eksploatacji. ... dlatego amatorzy nie powinni grzebać przy hamulcach. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fazi przez Zet
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,367
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 10 miesiące 1 tydzień 4 dni 23 godz 16 min 55 s
|
![]()
Cofania tłoczka nie powoduje pompa . Można użyć zwykłego pistoletu z kompresora i dmuchnąć w zacisk. Tloczek sam się cofnie.
Już kilka razy zostało wyjasnione na forum
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() |
![]()
Mylisz cofanie z wypychaniem. Po za tym, jak jest fest zapuszczony zacisk, kompresor nie da rady wypchnąć tłoka/tłoków.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fazi przez Zet
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,367
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 10 miesiące 1 tydzień 4 dni 23 godz 16 min 55 s
|
![]()
Nic nie mylę. Tloczek cofa się (chowa sie w zacisk) za pomocą kwadratowej uszczelki tłoczka. Mówie o wyczyszczonym zacisku.
Pompa hamulcowa z cofaniem tłoczka nie ma nic wspólnego.
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,393
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 1 dzień 7 godz 31 min 53 s
|
![]() Cytat:
według mojej wiedzy za cofanie tłoczka odpowiada nurnik i jego cofniecie przez sprężynę w pompie. Sparciały przewód spotkałem raz w zyciu w niemieckim pojeździe marki mercedes mb100 przy hamowaniu ściągało a w Częstochowie postawiło mnie bokiem. Mały włos i byłby kleks w portkach. Stawiam ze przycina na prowadnicach i całkiem możliwe ze zacisk kantem staje ale najczęściej porostu prowadnice sa skorodowane. Kolejny punkt to pompa a konkretniej stan nurnika oraz uszczelki nurnika i czy tam nie ma brudu nie cofnie sie nurnik, nie cofnie sie tłoczek. tam nawet producent daje specjalnie sprzężyne aby cofała nurnik wejdzie tam brud piach i masz dokładnie te objawy https://oem-bike-parts.pl/en/upload/...-750-2000.webp i
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fazi przez Zet
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,367
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 10 miesiące 1 tydzień 4 dni 23 godz 16 min 55 s
|
![]()
Pałeł, miałeś 16 lat aby zrobić ten experyment.
https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=9291&page=5 Nie ma magicznych nurnikow i pomp. Kazmir wstawił też obrazek na dole strony. Inni potwierdzili. A Ty dalej tym nurnikiem jeździsz ![]() Nawet literatura o tym mówi https://www.brakepartsinc.com/dam/jc...0Operation.pdf Ja 3 miesiące temu robiłem zacisk w warsztacie u brata i po wyczyszczeniu go, powietrzem sprawdzałem czy cofa tłoczek. Jeśli się nie cofa to nowa uszczelka Kwadratowa. Ale się cofał więc zostawiłem stara. Nie trzeba zegarów. To widać normalnie, jeśli gumka działa.
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2019
Miasto: Leśna Dzicz
Posty: 686
Motocykl: KTM R
Przebieg: jest
![]() Online: 1 miesiąc 4 tygodni 19 godz 16 min 45 s
|
![]()
Zanim oni skończą się kłócić to sprawdź jeszcze czy nie wyklepana jest sprężyna naciągająca hamulec nożny . Odpowietrzenie zrób strzykawką od tyłu
Wysłane z mojego 23117RA68G przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() |
![]()
I plus dla tego co pisał Brzeszczot. Mała uwaga - warto odpowietrznikowy gwint owinąć teflonem, w ostateczności może być zwykła bawełniana nić plus odrobina smaru - nie będzie płyn ciekł bokiem.
Za cofanie się tłoka odpowiada tylko i wyłącznie uszczelka tłoka. To jest ruch mniejszy niż milimetr i tyle wystarczy aby heble nie ciągnęły. Jak ktoś nie wierzy to niech dobrze posmaruje tłok smarem silikonowym i uszczelki też. Cofnięcie będzie mniejsze lub w ogóle go nie będzie. To że cofa się tłok pompy powoduje tylko załadowanie nowej dawki płynu pod tłok oraz upuszczenie ciśnienia spod tłoka. W przypadku źle wyregulowanego popychacza pompy objaw jest jak u Ciebie - stopniowe budowanie ciśnienia aż do zablokowania hamulca włącznie. Tłok musi się całkowicie cofnąć i otworzyć otwór powiedzmy spustowy.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
![]() |
![]() Cytat:
Fassi, chyba nie bardzo kumasz o czym napisałem. Matjas : "Załadowanie nowej dawki", czyli wytworzenie ciśnienia przez pompę następuje po cofnięciu do punktu zwrotnego w którym to czasie pompa wytwarza niewielkie podciśnienie, żeby tłok/tłoki w zacisku/zaciskach nieznacznie się cofnęły. Tak zbudowane są wszystkie układy hamulcowe hydrauliczne w pojazdach. Jeśli tłok w zacisku jakkolwiek mechanicznie jest blokowany, co najczęściej spowodowane jest zaniedbaniem (zbyt długi interwał wymiany=zbyt duża wilgoci w płynie i spuchnięte manszety), to klocek dotyka tarczy i w ekstremalnych przypadkach dochodzi do zagotowania płynu, a nawet przegrzania tarczy. Ostatnio edytowane przez Jarczoq : Wczoraj o 10:36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kuleje
![]() |
![]()
Kiedyś swiat był prostszy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Zapowietrzajacy sie hamulec tylny. | goral | KTM | 13 | 09.04.2024 19:46 |
Hamulec postojowy jako hamulec tylny bez ABS | nocny | Hamulce, kola, opony | 1 | 12.08.2022 14:24 |
Siłowniczek o małym polu pracy: 3-8cm wysięgu; hamulec tylny? | Mateusz93 | Inne - dyskusja ogólna | 11 | 14.11.2019 23:10 |