Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary Wczoraj, 13:50   #1
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 517
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 23 godz 12 min 22 s
Domyślnie Jaki wlewacie olej do lag w crf1100l ?

Cześć.
Jaki olej do lag wlewacie do waszych NAT 1100 (nie ES)?
Właśnie się przygotowuję do wymiany i nie wiem co wybrać.
Możecie coś polecić ?

FUCHS SILKOLENE RSF 10 ... ktoś na nim jeździ ?
Motorex 10W?
Motul 10W?

Coś innego?


Są w ogóle jakieś wyczuwalne różnice pomiędzy nimi?
syncronizator jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 13:52   #2
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,274
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 godz 14 min 21 s
Domyślnie

Sprawdź najpierw parametry oleju jaki masz mieć
10W Motorex to nie to samo co RSF 10...

U siebie na serwisach głównie RSF używam i bardzo sobie chwalę ten olej. Motorex jest też ok, ale nie patrz na oznaczenia tylko na specyfikację oleju.
__________________
Ramires

"A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 15:54   #3
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 517
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 23 godz 12 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał ramires Zobacz post
Sprawdź najpierw parametry oleju jaki masz mieć
10W Motorex to nie to samo co RSF 10...

U siebie na serwisach głównie RSF używam i bardzo sobie chwalę ten olej. Motorex jest też ok, ale nie patrz na oznaczenia tylko na specyfikację oleju.


Niestety.... Service Manual mówi tylko to:

Pour the specified amount of recommended fork fluid .
RECOMMENDED FORK FLUID:
Fork Fluid (viscosity: 1OW)
FORK FLUID CAPACITY:
708 ± 2.5 cm3 (23.9 ± 0.1 US oz, 24.9 ± 0.1 Imp oz)


Możesz podać jakieś konkretniejsze dane ?
syncronizator jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 16:52   #4
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,865
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 3 tygodni 2 dni 11 godz 17 min 39 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał syncronizator Zobacz post
Niestety.... Service Manual mówi tylko to:

Pour the specified amount of recommended fork fluid .
RECOMMENDED FORK FLUID:
Fork Fluid (viscosity: 1OW)
FORK FLUID CAPACITY:
708 Âą 2.5 cm3 (23.9 Âą 0.1 US oz, 24.9 Âą 0.1 Imp oz)


Możesz podać jakieś konkretniejsze dane ?
jakich dokladniejszych danych potrzebujesz? na grupie FB CRF1000/1100 byla ostatnio dyskusja jakiej firmy olej lac wiec sie zapytalem czy o plynie hamulcowym tez tak dyskutuja. jest napisane: 10W. nalej syntetyka cywilizowanej marki i wystarczy. zawsze mozesz nalac olej z nalepka Honda - w ASO nie leja nic innego.
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 17:07   #5
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 517
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 23 godz 12 min 22 s
Domyślnie

Specyfikacja oleju. Tych danych o których pisał ramires.
syncronizator jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 17:19   #6
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,865
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 3 tygodni 2 dni 11 godz 17 min 39 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał syncronizator Zobacz post
Specyfikacja oleju. Tych danych o których pisał ramires.
Honda ich nigdzie nie podaje wiec o co sie oprzec i po co? to jest bardzo prosty zawias. Honda pisze: 10W + ilosc + wysokosc lustra.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg IMG_20250730_171725.jpg (79.9 KB, 9 wyświetleń)
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 18:52   #7
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 517
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 23 godz 12 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał szynszyll Zobacz post
Honda ich nigdzie nie podaje wiec o co sie oprzec i po co? l
To że nie podaje zauważyłem ...
Właśnie dlatego pytam.. o doświadczenia innych.

Silkolene np... nie podaje klasy oleju.
Podaje tylko RSF 10 i ISO 46 które jest czym ?
https://olejefuchs.pl/iso-vg-46/

Po co ? .. po to żeby świadomie rozumieć co się robi a nie opierać się na bezmyślnym powtarzaniu czegoś po kimś bez wcześniejszej weryfikacji.
Tzw myślenie samodzielne.

Po to właśnie dociekam... o co chodzi w dobraniu właściwego oleju do moich lag.


btw:
MOTUL FORK OIL EXPERT MEDIUM 10W. viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 35.9 mm2/s
Silkolene RSF 10 ISO-vg-46 lepkość kinematyczna oleju w temperaturze 40°C wynosi 46 mm2/s

Natomiast Silkolene RSF 7,5 wg. ISO VG 32 40°C to: 28,8 - 35,2 [mm2/s].
Więc chyba tak jak napisał Ramires... "10W Motorex to nie to samo co RSF 10"
Motul W10 wg SAE to coś jak Silkolene 7,5 wg ISO VG

Choć AI podpowiada że to porównanie nie jest do końca trafione:
Norma ISO 32 i SAE 10W to oznaczenia lepkości olejów, ale odnoszą się do różnych systemów klasyfikacji.
ISO 32 określa lepkość oleju w temperaturze 40°C, podczas gdy SAE 10W opisuje lepkość oleju silnikowego, szczególnie w niskich temperaturach.
W pewnych przypadkach, olej SAE 10W może być porównywalny z ISO 32, ale nie są to bezpośrednio zamienne oznaczenia, pisze Machinery Lubrication.


Pytanie jaką normą posługuje się Honda ?
Może ktoś trafił na taką informację ?
syncronizator jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 20:58   #8
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 5,884
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 godz 10 min 31 s
Domyślnie

Ja tam się nie znam i leje tak jak pisze Honda10W ale wg SAE do VFR. Po 50kkm spełnia to co ma spełniać w Viadrze też tak było więc nara
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 21:41   #9
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 454
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 14 godz 54 min 24 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał szynszyll Zobacz post
w ASO nie leja nic innego.
Otóż leją - ja leję. W zależności od użytkownika używam kombinacji. Generalnie oznaczenia wg. SAE, to grupy lepkościowe od-do. Różni producenci z tym samym oznaczeniem produkują różniące się parametry (w zadanej klasyfikacji). W produktach tej samej firmy też mamy różnice bo pomiędzy syntetykiem, pół i minerałem jest czasami duża różnica index-u lepkościowego, co jest istotne przy użytkowaniu w szerokim zakresie temperatur zewnętrznych i tylko wtedy, czyli w praktyce mniej ważne. Natomiast bardzo ważne jest, żeby olej dobrze (jak najlepiej) smarował, nie pienił się i miał jak najdłuższy interwał wymiany. W praktyce zależy to (jak zwykle) od producenta bo nie łatwo jest utrzymać taki reżim technologiczny, dlatego producent jest bardzo ważny. Na koniec : nowszej generacji zaworowania z regulacją zewnętrzną pozwalają łatwo dostroić zawieszenie, dlatego można stosować nieco cięższe oleje, które z natury mają lepszą smarność.
P.S.
Przy użytkowaniu szosowym olej dobrego producenta powinien być zmieniany co 15kkm, a nie jak się uszczelniacze wysrają. W terenie liczy się w moto-godzinach.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 06:21   #10
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,865
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 3 tygodni 2 dni 11 godz 17 min 39 s
Thumbs up

proponuje zalozyc przy garazu male laboratorium i testowac. paliwo przed tankowaniem rowniez. a no i zarowki. codziennie. jak w betoniarni czy urobek trzyma zadana klase
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Jaki olej do lag i uszczelniacze do DL1000 AL8? zimny Suzuki 10 10.01.2024 08:32
Jaki olej do Crosstourera z DCT? tyran Honda - inna niż AT & NAT 13 12.12.2017 21:18
Jaki olej do XTZ 750 '90 LuckyOne Regularne czynności serwisowe 1 15.03.2015 09:57
Olej do scottoiler'a - jaki? hans Wszystko dla Afryki 20 19.11.2012 12:49


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.