Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > BMW

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05.11.2023, 13:22   #1
WojtasA
 
WojtasA's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: Piaseczno
Posty: 1,499
Motocykl: Brak
WojtasA jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 18 godz 46 min 55 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zimny Zobacz post


Zakładam że to autentyk - z forum VStroma ktoś wrzucił.

Żeby nie było - ja nie przeciwnik BMW (no, kiedys trochę, nie bede zaprzeczał ), miałem GSa przez niecałe 2 sezony i była to ciekawa przygoda, od strony samej jazdy bardzo pozytywna. Tylko że ja miałem BMW z nieco innej epoki.

Wiem, że nie ma rzeczy wiecznych, ale to 80 tys na wał kardana to dla mnie walenie w... klientów którzy wydali na moto 140 tys i którzy...I tak będą zadowoleni.

Trzeci lub czwarty właściciel będzie myślał co z tym zrobić

Z moich obserwacji, lektury to wały w bmw najtrwalsze są w szosowych seriach jak właśnie np RT. Myślę że sposób eksploatacji i zakres pracy krzyżaków może mieć znaczenie - to tylko moja teoria.

Powtórzę, moja wiedza tyczy się jedynie olejaków. W każdym razie gdybym miał kupować GSa takiego jak miałem, na oku miałbym wał i przekładnie ale nie byłby to "showstopper"

Kylo- zdaje się że to może być super lektura!

Pozdrawiam
Zimny

Ps. Wrzucam fotkę na forum BMW i czekam na bana
No nieźle z tą wymianą. Ale też myślę, że jakby porządnie dbać i nie topić we wodzie to wytrzyma dużo dłużej.


Tu człowiek zrobił porównanie do 1250




EDIT:

Każdy może sobie już ściągnąć instrukcję:
https://www.bmw-motorrad.pl/pl/servi...j-podrecznikow

A oto screen:
Screen.png

Ostatnio edytowane przez WojtasA : 06.11.2023 o 17:28
WojtasA jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.11.2023, 23:44   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 43 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał WojtasA Zobacz post
No nieźle z tą wymianą. Ale też myślę, że jakby porządnie dbać i nie topić we wodzie to wytrzyma dużo dłużej.
może wytrzyma a może nie wytrzyma to będzie standardowa rozkminka przed wyprawą. Zastanawiam się także co znaczy porządnie dbać w przypadku wału kardana? jeździć zawsze w trybie rain a może na zimę zanurzać go w oleju.

pogoń za niską wagą generuje takie idiotyzmy. BMW zawsze pozostawiało cos co ma się rypnąć z czasem (w przeniesieniu napędu), teraz jest o tyle miło, że chociaż dokładnie wiemy co.

wał w olejaku to koszt ponad 3.000,-zł

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 07.11.2023 o 09:38
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.