Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30.07.2023, 10:04   #1
Mallory
 
Mallory's Avatar


Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,523
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 13 godz 24 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Reizess Zobacz post
Odpaliłem moto, coś cykneło. Napicie bez obciążenia 15V-15.02V, z obciążeniem 14.7 mniej więcej.
Pochodził z 3 minuty, regulator nie gorący ale delikatnie parzył w rękę, i przewody z żółtej izolacji ciepłe. Czy to powinno tak być połączone?
Tu widać moduł od 4, który występuje całkiem często w 7 nawet w 7a. To są dwa moduły trampkowe połączone - tak jakby.

Te żółte kable już ktoś tam był, polutować to trzeba porządnie. No i jednak przekracza 15V. Regulator tak już działa, że nadmiar prądu zamienia na ciepło więc jest ciepły.
Wymieniłbym testowo regulator (każdy właściciel AT powiem mieć zapasowy))) i porządnie to połączył - może to jest powód.
__________________
<br>
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.07.2023, 10:16   #2
$zwagier
 
$zwagier's Avatar


Zarejestrowany: May 2023
Miasto: Ostrołęka
Posty: 201
Motocykl: RD07
Przebieg: Tak
$zwagier jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 dni 14 godz 29 min 24 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mallory Zobacz post
Tu widać moduł od 4, który występuje całkiem często w 7 nawet w 7a. To są dwa moduły trampkowe połączone - tak jakby.

Te żółte kable już ktoś tam był, polutować to trzeba porządnie. No i jednak przekracza 15V. Regulator tak już działa, że nadmiar prądu zamienia na ciepło więc jest ciepły.
Wymieniłbym testowo regulator (każdy właściciel AT powiem mieć zapasowy))) i porządnie to połączył - może to jest powód.
Pomyślę właśnie nad zamówieniem drugiego regulatora. Obecnie mam tourmaxa, kupić tej samej firmy czy szukać czegoś innego? Idąc dalej za ciosem, nowy regulator ma dwie kostki, okrągła i zwykła kwadratowa na 3 piny, jak rozumiem lutowanie jest lepsza opcja niż kostka z pinami?
__________________
"Marzenia dziecka mają skrzydła, a marzenia mężczyzny mają koła"
$zwagier jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.07.2023, 10:31   #3
Mallory
 
Mallory's Avatar


Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,523
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 13 godz 24 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Reizess Zobacz post
Pomyślę właśnie nad zamówieniem drugiego regulatora. Obecnie mam tourmaxa, kupić tej samej firmy czy szukać czegoś innego? Idąc dalej za ciosem, nowy regulator ma dwie kostki, okrągła i zwykła kwadratowa na 3 piny, jak rozumiem lutowanie jest lepsza opcja niż kostka z pinami?
Niekoniecznie.
Lutowanie zapewni oczywiście bdb przewodzenie, ale kostka w łatwiejszą wymianę.
Kostka dobrze założone i z dobrymi czystymi stykami jest montowana fabrycznie i nie dzieje się nić przez wiele, wiele lat.
Musisz sam zdecydować.
__________________
<br>
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Dławi się, przerywa, strzela z wydechu Adam_TSA Uklad paliwowy i wydechowy 16 02.09.2018 20:47
Dławi przy 4tys. obrotów 523adrian Uklad paliwowy i wydechowy 8 20.04.2017 19:01


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.