Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22.12.2022, 21:59   #1
mateuszf


Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 12
Motocykl: ATAS 2021 DCT
mateuszf jest na dystyngowanej drodze
Online: 20 godz 4 min 22 s
Domyślnie

Cześć,
Dzięki wielkie za wszelkie odpowiedzi!
Wniosek z tego taki, że generalnie w 1100 jest akumulator LiFePO4, a nie po prostu litowo jonowy, co jednak stanowi różnicę i w takim trybie LiFePO4 lub taką ładowarką należy te akumulatory ładować.

Dzięki serdeczne za podlinkowane i nazwy urządzeń, które obsługują taki właśnie akumulator tzn. LiFePO4.

Czytam, ze ta moja chińska ładowarka też ma taki tryb:

https://www.extremestyle.pl/intelige...orow-sbc-li144

Generalnie plan mam taki, żeby jednak tę zimę przeczekać bez ładowania. Motocykl jest z końcówki 2021, przebieg ok. 24000, więc nie spodziewam się, żeby w tych +12 stopniach nie zakręcił w marcu/kwietniu, czyli po jakiś 5-6 miesiącach stania. Gdyby jednak nie, podłączę tę chińską i zobaczymy.

Pomysł na ten post raczej wziąć się stąd, aby na przyszłość umieć zimować bez utraty sprawności takie baterie. Nowe aku to jednak znaczący koszt i lepiej go wypalić w baku lub w wycieczkach i chciałbym, żeby ta bateria posłużyła jak najdłużej. Stąd rozpatruję ten problem długofalowo.

Pewnie każda ładowarka "inteligenta = sama się włącza i wyłącza podczas zimowania" z odpowiednim trybem, czyli w tym wypadku LiFePO4 powinna nie popsuć baterii. Kwestia ile sezonów podziała... Stąd pewnie lepszy byłby ctek lub Optmate.

W każdym razie. Dzięki serdeczne za fajny odzwem!!
Szerokości

Pozdrawiam,
M
mateuszf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2022, 05:25   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,020
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 18 godz 43 min 22 s
Domyślnie

Lipo4 na dłuższe postoje najlepiej się będzie czuł w stanie połowicznego rozładowania, nie zaszkodzi mu 50-60% stanu.
Te akumulatory trzymają równe napięcie nawet do 10% naładowania.
Wiele z nich jest używane na jednostkach pływających.
Także spokojnie możesz go zostawić a z ciekawości zerknij raz na miesiąc jakie ma napięcie, będziesz wiedział czy cokolwiek się dzieje.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2022, 10:27   #3
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 664
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 11 godz 56 min 8 s
Domyślnie

Akumulator jest litowo-jonowy


.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg s-l1600.jpg (119.8 KB, 22 wyświetleń)
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.03.2023, 06:24   #4
44FG


Zarejestrowany: Dec 2019
Miasto: Warszawa
Posty: 615
Motocykl: CRF1100L AS, Husqvarna 701 Enduro, KTM 890 Adv R
44FG jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 18 godz 34 min 37 s
Domyślnie

Moje trzy grosze w kwestii oryginalnego akumulatora w 1100 - nie wyciągnąłem go od chwili zakupu. Nigdy nie doładowywałem. Wczoraj pierwszy raz od listopada trochę z obawą zszedłem do garażu aby odpalić Afrę i trochę pojeździć po 4,5 miesiąca stania. Odpaliła bez najmniejszego problemu a to jest DCT co podobno jest bardzo wrażliwe na spadek napięcia.
44FG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
WP Extreme 50 sambor1965 Rama, zawieszenia, napęd 261 27.09.2021 18:39
Akumulator litowo -jonowy w RD04 Lucky Luke Układ elektryczny i zapłonowy 93 23.04.2019 11:10


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.