![]() |
#61 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2019
Miasto: Łódź
Posty: 139
Motocykl: Ogar200->ETZ251->...->Yamaha XT660Z Tenere->ATAS1000
![]() Online: 1 tydzień 22 godz 35 min 47 s
|
![]() Cytat:
Samochód raczej każdy ma. Co do obrotów - wygląda na to że 110A alternator daje prąd na poziomie 80A juz przy 2-3tys obr/min https://elektronika.narkive.pl/WEW62...zastosowaniami |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,669
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 4 miesiące 1 tydzień 16 godz 8 min 2 s
|
![]()
Co warto zaznaczyć i niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę - współczesne auta NIE są przystosowane do długiej pracy na wolnych obrotach z włączonymi odbiornikami typu radio, światła, klima, grzanie dupy.
Altek da radę ale system NIE BĘDZIE ładował akumulatora po 20-30-40 minutach takiego stania. Robiliśmy blekałtowy eksperyment na mojej Octavii i po pół godzinie na wolnych nie było ładowania w ogóle. To tak pisząc na przykład o staniu na autobahnie w dłuuuuuugim korku w zadymce. Blah blah blah. Auto stanie i już nie odpalisz. Więc pewnie owszem można to co opisano powyżej ale trzebaby samochód ustawić na te 1500rpm minimum. Ile spalane będzie na godzinę pracy to wtórne bo piszemy o sytuacji awaryjnej przecież. Stawiam, że nie więcej niż te 2,5l/h. Patrząc na nasze niedawne dyskusje wokół przełączników i odłączania się od sieci to i tak najpewniej byłoby to doprowadzanie napięcia AC z samochodu przedłużaczem do złodziejki typu lodówka, oświetlenie jakieś awaryjne i ładowanie elektroniki aby był kontakt w razie W oraz, żeby działało radio odbierające lokalne stacje jakby coś naprawdę mocno się zjebało.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2019
Miasto: Łódź
Posty: 139
Motocykl: Ogar200->ETZ251->...->Yamaha XT660Z Tenere->ATAS1000
![]() Online: 1 tydzień 22 godz 35 min 47 s
|
![]() Cytat:
Niektóre nowe samochody nie mają obecnie alternatora spiętego "na stałe" paskiem wieloklinowym, ale poprzez sprzęgiełko - żeby eko było - przez co alternator ma działać/obciążać silnik tylko gdy jest potrzebny |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,669
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 4 miesiące 1 tydzień 16 godz 8 min 2 s
|
![]()
octa była 2019 1.5TSI, już nie jeżdżę tym autem - w obecnej nie sprawdzaliśmy bo tamto działanie to była część pewnego ćwiczenia
![]() WYDAJE mi się, że altek był spięty na stałe. to była kwestia elektroniki ale nie twierdzę, że mam rację. efekt jednakowoż opisałem powyżej.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
![]() |
![]()
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
![]() Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: depresja Gdańska
Posty: 505
Motocykl: XL600V
![]() Online: 3 miesiące 5 dni 21 godz 31 min 32 s
|
![]() Cytat:
, np taki jak w starych traktorach (regulator a nie pompa)
__________________
jak nie teraz to kiedy? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]() Cytat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,101
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 5 dni 16 godz 51 min 21 s
|
![]() Cytat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
silnik GX160 HINDA -skoczek, kosiarka, agregat - ładowanie | Vooytas | Inne tematy | 4 | 16.01.2015 22:34 |