![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
![]() Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
![]()
Cześ,mam pytanie -
Czy ktoś już rozbierał prądnicę? Czy wymana przewodów na grubsze to duża praca? Muszę to zrobić, ponieważ te 3 żółte przewody już skracałem, a nawet po głębokim odsłonięciu izolacji są utlenione i kiepskie. Rafał |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]() Cytat:
Wczoraj przesiedziałem kilka godzinek szukając o co tu chodzi. W załączeniu zebrane zdjęcia statorów /starszy i nowszy - to to cudo z kabelkiem - nie rusza się - jest przykręcone do obudowy - lewej - silnika/ oraz rotorów (te metalowe krążki) Rożnica w wersjach rd04 - rd07 (zmiana mocy prądnicy) może być realizowana przez dobór magnesów rotora. Ich zmiana zmienia charakterystykę prądnicy /napięcie i natężenie - wiec moc/. Statory chyba są identyczne w wielu Hondach!!! Ponieważ nie boisz się lutownicy to wyłoże problem głebiej. Problemem głównym jest, jak sie domyślasz, natężenie prądu ktore po prostu zamienia te żółte kabelki w grzejniki i utlenia styki. Jest to efekt złego doboru zestawu rotor-stator-przekrój kabla. I teraz opcji jest kilka: 1. grubszy kabel /ale można doprowadzić do spalenia zwojów statora - jeśli będą najsłabszym ogniwem - nie wiem, nie zaglądałem, nie widziałem, nie mierzyłem. 2. Zmienić uzwojenie statora - najbardziej eleganckie rozwiązanie i nic trudnego dla gości od uzwojeń 1/2h roboty. Po co: bo teraz dla danej mocy mamy to podane jako jakieś tam napięcie i prąd. Uzwojenia można bez problemu przewinąć tak, żeby napięcie było wyższe, a prąd niższy - to nas leczy. Prądnica pracuje na napięciu ok 4-6v zmiennego, a regulatory mogą przyjąć do 20-35V jest DUŻO zapasu, prąd można zmniejszyć kilkukrotnie i to by wytrzymywał nawet ten kabelek co jest (tu jest błąd konstrukcyjny - ale jak chłopaki mieli na stanie kilkadziesiąt tysięcy statorów - takich samych dla różnych modeli to księgowy wybrał jaki użyć ![]() 3. Wymienić rotor na inny z innymi magnesami - słabszymi; Efekt mniej mocy mniej prądu, ale czemu mamy oszczędzać na mocy jak można zmniejszyć prąd w inny sposób. Jeśli chciałoby Ci się tym zająć to jedna wielka prośba dla dobra nauki. Bardzo ważne jest sprawdzenie temperatury uzwojeń statora. Chodzi o to czy one też nie grzeją się za bardzo. Da się to zobaczyć-poczuć dopiero po rozkręceniu. Powodzenia, jakby co to wal, trochę nad tym siedziałem i chętnie pomogę. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]()
I jeszcze - jedno grubość kabelków.
ten co jest to ok, 1 do 1,5 mm2 - duzo za cienki. Ja miałem do wyboru: 2,5 4 i 6 mm2 - takie mam w szafie. 2,5mm2 jest na granicy- może być ok ale nie musi. wymieniłem więc od wtyczki na 4mm2 - zgonie z oczekiwaniami zimny jak lód. 1mm2 może przenieść ok. 8-12 A i izolacja - trzeba to zrobić dobrze - przebicie między fazami może odpalić regulator natychmiast. tabelka poglądowa - chyba dla prądów stałych Ostatnio edytowane przez paku : 13.10.2009 o 01:01 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Regulator a moc motocykla | Nonek_ | Układ elektryczny i zapłonowy | 0 | 06.05.2012 20:48 |
Wygotowany regulator | Chomski | Układ elektryczny i zapłonowy | 1 | 22.07.2010 23:54 |