Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.10.2009, 21:33   #1
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Cześ,mam pytanie -
Czy ktoś już rozbierał prądnicę?
Czy wymana przewodów na grubsze to duża praca?
Muszę to zrobić, ponieważ te 3 żółte przewody już skracałem, a nawet po głębokim odsłonięciu izolacji są utlenione i kiepskie.
Rafał
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.10.2009, 00:37   #2
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał RAFWRO Zobacz post
Cześ,mam pytanie -
Czy ktoś już rozbierał prądnicę?
Czy wymana przewodów na grubsze to duża praca?
Muszę to zrobić, ponieważ te 3 żółte przewody już skracałem, a nawet po głębokim odsłonięciu izolacji są utlenione i kiepskie.
Rafał
Popieram całkowicie, mi się nie chciało, kabelki należałoby zastąpić grubszymi na całej długości. Tzn przylutować do wyjścia uzwojeń z prądnicy i dalej do reglera.

Wczoraj przesiedziałem kilka godzinek szukając o co tu chodzi.

W załączeniu zebrane zdjęcia statorów /starszy i nowszy - to to cudo z kabelkiem - nie rusza się - jest przykręcone do obudowy - lewej - silnika/

oraz rotorów (te metalowe krążki)

Rożnica w wersjach rd04 - rd07 (zmiana mocy prądnicy) może być realizowana przez dobór magnesów rotora. Ich zmiana zmienia charakterystykę prądnicy /napięcie i natężenie - wiec moc/.

Statory chyba są identyczne w wielu Hondach!!!

Ponieważ nie boisz się lutownicy to wyłoże problem głebiej.

Problemem głównym jest, jak sie domyślasz, natężenie prądu ktore po prostu zamienia te żółte kabelki w grzejniki i utlenia styki.
Jest to efekt złego doboru zestawu rotor-stator-przekrój kabla.

I teraz opcji jest kilka:

1. grubszy kabel /ale można doprowadzić do spalenia zwojów statora - jeśli będą najsłabszym ogniwem - nie wiem, nie zaglądałem, nie widziałem, nie mierzyłem.
2. Zmienić uzwojenie statora - najbardziej eleganckie rozwiązanie i nic trudnego dla gości od uzwojeń 1/2h roboty. Po co: bo teraz dla danej mocy mamy to podane jako jakieś tam napięcie i prąd. Uzwojenia można bez problemu przewinąć tak, żeby napięcie było wyższe, a prąd niższy - to nas leczy. Prądnica pracuje na napięciu ok 4-6v zmiennego, a regulatory mogą przyjąć do 20-35V jest DUŻO zapasu, prąd można zmniejszyć kilkukrotnie i to by wytrzymywał nawet ten kabelek co jest (tu jest błąd konstrukcyjny - ale jak chłopaki mieli na stanie kilkadziesiąt tysięcy statorów - takich samych dla różnych modeli to księgowy wybrał jaki użyć ).
3. Wymienić rotor na inny z innymi magnesami - słabszymi; Efekt mniej mocy mniej prądu, ale czemu mamy oszczędzać na mocy jak można zmniejszyć prąd w inny sposób.


Jeśli chciałoby Ci się tym zająć to jedna wielka prośba dla dobra nauki.

Bardzo ważne jest sprawdzenie temperatury uzwojeń statora. Chodzi o to czy one też nie grzeją się za bardzo. Da się to zobaczyć-poczuć dopiero po rozkręceniu.

Powodzenia, jakby co to wal, trochę nad tym siedziałem i chętnie pomogę.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg XRV RD04.JPG (32.4 KB, 176 wyświetleń)
Typ pliku: jpg rd04 1991 2.jpg (66.3 KB, 4 wyświetleń)
Typ pliku: jpg xrv 1996.JPG (13.2 KB, 175 wyświetleń)
Typ pliku: jpg Honda XRV650 Africa Twin (RD03).jpg (49.9 KB, 174 wyświetleń)
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.10.2009, 00:52   #3
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

I jeszcze - jedno grubość kabelków.

ten co jest to ok, 1 do 1,5 mm2 - duzo za cienki.

Ja miałem do wyboru: 2,5 4 i 6 mm2 - takie mam w szafie.

2,5mm2 jest na granicy- może być ok ale nie musi.

wymieniłem więc od wtyczki na 4mm2 - zgonie z oczekiwaniami zimny jak lód.

1mm2 może przenieść ok. 8-12 A

i izolacja - trzeba to zrobić dobrze - przebicie między fazami może odpalić regulator natychmiast.

tabelka poglądowa - chyba dla prądów stałych
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg tabelka.jpg (42.6 KB, 3 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez paku : 13.10.2009 o 01:01
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Regulator a moc motocykla Nonek_ Układ elektryczny i zapłonowy 0 06.05.2012 20:48
Wygotowany regulator Chomski Układ elektryczny i zapłonowy 1 22.07.2010 23:54


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.