|  05.06.2022, 23:35 | #1 | 
|  Zarejestrowany: Aug 2017 Miasto: prawie Kielce 
					Posty: 327
				 Przebieg: znośny   Online: 1 tydzień 2 dni 9 godz 10 min 37 s |  500 EXC adventure. 
			
			To może trochę kontrowersji. Parę ostatnich dni spędziłem oglądając/czytając o buildach pińcetki do adv. Lekkie advenczer które sprawdzi się w nawet nieco dłuższych wypadach.  Co udało mi się znaleźć: - szaleńca który zrobił 500ka rtw (150 tys km w tym przeloty po ruskich i rebuild silnika po 100 tys, na wszelki wypadek. Moto zostało w gruzji a on zabrał w walizce śilnik do u.s.a - swoją drogą jednostka w tym motku wazy niecałe 30kg?). - kilka buildów pod adv z wiekszym tankiem, i całym innym ograceniem - mit na temat zmiany oleju co 15 godzin. Ludzie pokazują wymiany oleju po kilku tysiach km gdzie on wygląda jak nowy - filmiki zachwalające jak niezawodna jest to jednostka, i jak to moto genialnie sprawdza sie do wszelakich zastosowań Materiału jest sporo. Na papierze -w ogóle się nie nadaje na adv. W praktyce są materiały i ludzie robią z tą maszyną jakieś dziwne/ciekawe rzezcy. Co mnie interesuje - 110 kg wagi  I zastanawiam się czy to moto nie byłoby idealnym na krótkie, średnie wypady (które obecnie i tak stanowia większośc tego co robie na moto). Wątek jest nieco prowokacyjny, ale może macie jakieś swoje ciekawe opinie/doświadczenia na ten temat. 
				__________________ The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance. | 
|   |   | 
|  06.06.2022, 01:31 | #2 | 
|  |   
			
			Z tego co wiem to dół silnika i osprzęt jest taki sam jak w EXC 450. Mi się 450 dobrze sprawdza jako uniwersalne enduro. Mam sakwy i zbiornik 19l. Od tych EXC adventure różni się brakiem wieży z owiewką i lampami,  wydaje mi się zbędna. Dodatkowe lampy mam w halogenach. Co do żywotności to właśnie zrobiłem duży remont przy 420 motogodzinach i 17500 km. Silnik nie był bardzo zużyty, pewnie by jeszcze pojeździł kilka sezonów. Wcześniej przy 200 godzinach zmieniłem tłok i łańcuszek rozrządu.
		 
				__________________ Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. | 
|   |   | 
|  06.06.2022, 02:03 | #3 | 
|  Zarejestrowany: Aug 2017 Miasto: prawie Kielce 
					Posty: 327
				 Przebieg: znośny   Online: 1 tydzień 2 dni 9 godz 10 min 37 s |   
			
			19L? To ile masz zasięgu? Ile najwięcej na raz walnąłes?    A orientujesz się może jak to jest obecnie z rejestracją i legalnością na czarnym? Niby sprzedają je jako enduraki ale w pakiecie dają (lub dawali) zestaw do zarejestrowania (kierunki itd.), ale nie czaje jak to działa przy obecnych wymogach abs'ów itd narzuconych przez nasze euro imperium. Z tego co rozumiem da się to street legal zarejestrować, ale bardziej interesuje mnie sam myk który tutaj wykonano. (no chyba że coś się pozmieniało i nie da rady tego w ogóle zarejestrować). 
				__________________ The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance. | 
|   |   | 
|  06.06.2022, 07:49 | #4 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 
					Posty: 3,071
				 Motocykl: Pomarańczowy   Online: 2 miesiące 1 tydzień 2 dni 23 godz 36 min 31 s |   
			
			Jeśli pytasz o nowy - to sa one z możliwością rejestracji - jak kazdy EXC. Używane w większości są zarejestrowane. Łatwiej kupić 450 używaną, 500 jest mało Kit homologacyjny jest w pakiecie Siwy co dokładnie zrobiłeś w swoim ? Jak to wyszło cenowo? Poniżej moja 450 - 2016 rok ok 235mth - narazie nie zamierzam w niej grzebać. U mnie wychodzi ok 5 l/100km ale to jazda w terenie. Jak będziesz przelotki robił pewnie zejdzie mniej | 
|   |   | 
|  06.06.2022, 09:02 | #5 | |
|  Zarejestrowany: May 2009 Miasto: Lubliniec 
					Posty: 2,469
				 Motocykl: KTM LC8 950 ADVENTURE   Online: 3 miesiące 1 tydzień 5 dni 23 godz 24 min 6 s |   Cytat: 
 110kg wagi całkowitej to nie żaden wyczyn. Najlżejsze LC4 z lat 1998-2000 ważyło 119kg a najcięższe w wersji ADV 160kg. Silnik robił w trasie po 150-200tys. km bez remontu. 500EXC jest świetnym następcą starych dobrych duali LC4. | |
|   |   | 
|  06.06.2022, 09:10 | #6 | |
|  |   Cytat: 
 
				__________________ Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. | |
|   |   | 
|  06.06.2022, 10:14 | #7 | 
|  Zarejestrowany: May 2010 Miasto: P-ń 
					Posty: 583
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 2 tygodni 4 dni 22 godz 18 min 15 s |   
			
			Podpinam się, mam fe501 z 2018/19, przelot znikomy. Mam ją od nowości. Miałem problem z wyważeniem przedniego koła na ori opinie, dorzuciłem drugi trzymak. Mam kanapę od Zeta, jest bardzo ok, mam też drugą akcesoryjną z pikowanym obszyciem. Na tej od Zeta można posadzić swoje szanowne 3litery na dłużej niż 5min, w przeciwieństwie do ori. Musiałem podnieść kierownicę o 35mm bo o ile na torze ta geometria się sprawdzała to przy dłuższych przelotach na stojąco garb zaczynał doskwierać. Silnik jest bomba, 2mapy robią robotę i na prawdę czuć różnicę. Myślałem że kontrola trakcji to zbędny bajer, ale jak nauczyłem się z niej korzystać to się nawet polubiliśmy. W trasie lajtowej pali ok 5/100, na żwirowni nie sprawdzałem ale na godzinę jazdy spokojnie wystarcza. Większy zbiornik jest niedostępny w sprzedaży od grudnia ubiegłego roku.  Największym mankamentem są jednak moim zdaniem wibracje na podnóżkach. Nie mam pomysłu jak je wyeliminować. Nie wiem jaki zadupek jest w exc, w husce jest sztywny carbonowy z plastikiem pod tablicę zamocowanym "na sztywno", odleciał przy pierwszym fikołku, musiałem skrócić żeby następnym razem nie połamać tego Carbonu, teraz gnie się sam błotnik. | 
|   |   | 
|  06.06.2022, 10:20 | #8 | 
| mistrzu  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 1,962
				 Motocykl: RD03 Przebieg: ? Galeria: Zdjęcia   Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s |   
			
			
Fanatyk. Pamiętaj że sporo osób miało lc4 i zna te przebiegi   do meritum, sprawy. Miałem wtryskowe 450, wczesniej 520, 525 itd. W trasie można spokojnie przedłużać wspomniane 15h. Ja w Gruzji wymieniłem olej po 1200km, na UA 800 km na oleju, itd. Zależy ile upalania w terenie. Osobiście przy jeździe typu ADV zmieniał bym olej max przy 1000- 1500 km. Jeżdżę z ekipą na husqvarnach 501 i exc 500 - w zeszły wekend zrobili 1800 km. W mojej ocenie do da się użytkować exc 450 /500 jako duala , dość sportowego , ale duala. ps. aktualnie do ADV mam dr 650, a do upalania fe 350 i ze względu na jaj konstrukcję nie robię nią ADV. 
				__________________ Enduro i ADV | 
|   |   | 
|  06.06.2022, 10:25 | #9 | |
| Zrośnięty.  Zarejestrowany: May 2010 Miasto: Warszawa 
					Posty: 713
				 Motocykl: RD07a   Online: 2 miesiące 4 dni 5 godz 58 min 9 s |   Cytat: 
 Gość miał AJP PR7, a teraz jeździ na 10 letnim KTM 450 EXC z paroma dodatkami adv. Ładnie to opisał wszystko i opowiedział na youtubie. 
				__________________ "To jest Afryka. Muszą być straty." XRV 750 '96 | AJP PR5 Extreme '16 | Suzuki DR 650 SE '00 | |
|   |   | 
|  06.06.2022, 10:54 | #10 | 
|  Zarejestrowany: May 2009 Miasto: Lubliniec 
					Posty: 2,469
				 Motocykl: KTM LC8 950 ADVENTURE   Online: 3 miesiące 1 tydzień 5 dni 23 godz 24 min 6 s |   
			
			
Tylko jak my ich używaliśmy    Ja piszę o osobach podróżujących na tych moto tak jak ten na tej 500'tce. Choć na niemieckim forum jest gościu co ma 600 od nowości, jeździ podobnie do mnie, czyli w enduro i silnik otwierał dopiero przy 150 tys. km. | 
|   |   |