|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Ok. Myślałem, że wszystkie NAT miały.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
![]() |
![]()
Ponad 40 lat spalam w cylindrach paliwa płynne i gazowe i mimo przebiegu liczonego w mln km nadal nie znajduję logiki w stwierdzeniu "Staraj się także unikać częstej jazdy na rezerwie. Może wówczas dojść do zassania drobin brudu przez pompę paliwa."
Pompa zasysa z samego dołu więc jeśli cokolwiek się tam odłoży zostanie zassane w pierwszej kolejności , np po paru dniach stania. Jeśli przyjmiemy że w zbiorniku pływa określona ilość cząstek brudu to i tak po wypaleniu zbiornika dokładnie taka ilość trafi do filtra czy to od razu czy po wypaleniu paliwa. Całkowicie nie ma znaczenia czy będziemy jeździć na pełnym zbiorniku czy na 1/4. Dlatego uważam że powyższe stwierdzenie o unikaniu jazdy z małym stanem paliwa jest wyssane z palca przez kogoś wiele lat temu i powielane z automatu. Co do filtra powietrza. Trafiłem kiedyś na filtr zrobiony z jakiegoś innego papieru który zapchał się po 2tyskm Dodatkowym czynnikiem mającym na niego wpływ jest zimowy postój a konkretnie np w dużej wilgotności. Potwierdzony przypadek to zawilgocenie papieru filtra i wiosną filtr po 1.5tyskm odmówił współpracy.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() |
![]() Cytat:
Układ paliwowy motocykli zwykle jest kompinacją zasilania opadowego (kranik) z zewnętrzną pompą paliwa. Więc pompa jest zawsze zalana. Jeszcze jedno, jazda z niskim stanem paliwa (długotrwała) w warunkach zimowych może doprowadzać do wykraplania wilgoci z powietrza, a to już może wpływać na pracę układu. Więc zalecenie nie jest wyssane z palca, tylko ma zastosowanie generalnie w samochodach. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 39 min 58 s
|
![]()
czy przy serwisie mogły być ruszona śruby by-pass w przepustnicach ? możliwe też, że padła Ci któraś fajka lub została uszkodzona przy wyciąganiu. Zawsze przy serwisie zaworów trzeba je mierzyć przed montażem. Jak nic nie znajdziesz w układzie zapłonowym i paliwowym to można umyć przepustnice a zwłaszcza regulator wolnych obrotów oraz przelot przez śruby by-pass ale ich nie ruszać !!! ustawienie tych śrub jest b.precyzyjne a budowa kanałów sprzyja gromadzeniu zanieczyszczeń. Przy reg. zaworów zawsze warto to przemyć mając wszystko na wierzchu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() |
![]()
Osobiście nie słyszałem by przy tym przebiegu trzeba było robić korektę zaworów w NAT ale może…
Raczej stawiałbym na zalany jakiś syf. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Spadek obrotów, dławienie silnika | jasha | Uklad paliwowy i wydechowy | 106 | 20.08.2024 21:18 |
Nagły problem z zasilaniem, spadek napięcia akumulatora | Kaju | Układ elektryczny i zapłonowy | 22 | 01.09.2020 17:38 |
Spadek mocy (tak jak by się kończyło paliwo) | JarekAT | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 11 | 05.09.2017 22:34 |