Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02.10.2021, 15:34   #1
jabolos

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2020
Miasto: Olsztyn
Posty: 601
Motocykl: ATAS DCT 2018
jabolos jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 5 dni 17 godz 12 min 56 s
Domyślnie

Ok. Myślałem, że wszystkie NAT miały.
jabolos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.10.2021, 08:02   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,020
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 18 godz 43 min 22 s
Domyślnie

Ponad 40 lat spalam w cylindrach paliwa płynne i gazowe i mimo przebiegu liczonego w mln km nadal nie znajduję logiki w stwierdzeniu "Staraj się także unikać częstej jazdy na rezerwie. Może wówczas dojść do zassania drobin brudu przez pompę paliwa."
Pompa zasysa z samego dołu więc jeśli cokolwiek się tam odłoży zostanie zassane w pierwszej kolejności , np po paru dniach stania.
Jeśli przyjmiemy że w zbiorniku pływa określona ilość cząstek brudu to i tak po wypaleniu zbiornika dokładnie taka ilość trafi do filtra czy to od razu czy po wypaleniu paliwa.
Całkowicie nie ma znaczenia czy będziemy jeździć na pełnym zbiorniku czy na 1/4.
Dlatego uważam że powyższe stwierdzenie o unikaniu jazdy z małym stanem paliwa jest wyssane z palca przez kogoś wiele lat temu i powielane z automatu.

Co do filtra powietrza.
Trafiłem kiedyś na filtr zrobiony z jakiegoś innego papieru który zapchał się po 2tyskm
Dodatkowym czynnikiem mającym na niego wpływ jest zimowy postój a konkretnie np w dużej wilgotności.
Potwierdzony przypadek to zawilgocenie papieru filtra i wiosną filtr po 1.5tyskm odmówił współpracy.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.10.2021, 10:29   #3
Lis
 
Lis's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 811
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04
Lis jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 12 godz 42 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Dlatego uważam że powyższe stwierdzenie o unikaniu jazdy z małym stanem paliwa jest wyssane z palca przez kogoś wiele lat temu i powielane z automatu.
Jazda na głebokiej rezerwie może powodować zapowietrzenie i przyspieszone zużycie pompy. To jest IMO główny cel niejeżdzenia na rezerwie, które to zalecenie jest zresztą słuszne. W samochodach. Gdzie pompa zwykle znajduje się w wieku zbiornika i zaciąga paliwo smokiem z okolic dna.
Układ paliwowy motocykli zwykle jest kompinacją zasilania opadowego (kranik) z zewnętrzną pompą paliwa. Więc pompa jest zawsze zalana.
Jeszcze jedno, jazda z niskim stanem paliwa (długotrwała) w warunkach zimowych może doprowadzać do wykraplania wilgoci z powietrza, a to już może wpływać na pracę układu.
Więc zalecenie nie jest wyssane z palca, tylko ma zastosowanie generalnie w samochodach.
Lis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.10.2021, 20:26   #4
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 39 min 58 s
Domyślnie

czy przy serwisie mogły być ruszona śruby by-pass w przepustnicach ? możliwe też, że padła Ci któraś fajka lub została uszkodzona przy wyciąganiu. Zawsze przy serwisie zaworów trzeba je mierzyć przed montażem. Jak nic nie znajdziesz w układzie zapłonowym i paliwowym to można umyć przepustnice a zwłaszcza regulator wolnych obrotów oraz przelot przez śruby by-pass ale ich nie ruszać !!! ustawienie tych śrub jest b.precyzyjne a budowa kanałów sprzyja gromadzeniu zanieczyszczeń. Przy reg. zaworów zawsze warto to przemyć mając wszystko na wierzchu.
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.10.2021, 20:41   #5
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,814
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 19 godz 19 min 44 s
Domyślnie

Osobiście nie słyszałem by przy tym przebiegu trzeba było robić korektę zaworów w NAT ale może…
Raczej stawiałbym na zalany jakiś syf.
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Spadek obrotów, dławienie silnika jasha Uklad paliwowy i wydechowy 106 20.08.2024 21:18
Nagły problem z zasilaniem, spadek napięcia akumulatora Kaju Układ elektryczny i zapłonowy 22 01.09.2020 17:38
Spadek mocy (tak jak by się kończyło paliwo) JarekAT Silnik, sprzęgło, skrzynia 11 05.09.2017 22:34


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.