| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#11 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jeśli celem jest podróż solo dookoła świata w budżetowej wersji (15-25 tys USD rocznie) to sprzęt ma być prosty, lekki, niezawodny i tani. Wszystko powyżej 250/300 ccm wydaje się zbędne. To musi być sprzęt który sam podniesiesz, tanio zatankujesz i ogarniesz podstawowy serwis.  
		
		
		
		
		
		
			Odrzucam też wszystkie stare konstrukcje (TTR, DR, XT). W 25 letnim moto może kucnąć wszystko. Dla jasności - piszę to jako gość który miał większość tych modeli. Skuter raczej odpadają - małe koła, mały prześwit, mały zbiornik. Pewnie taka Honda CT 125 byłaby zajebistym wyborem ale w UE na razie nie ma co jej brać pod uwagę a cena pewnie będzie na poziomie 15 KPLN. Minimalnym wyborem wydaje się Honda Wave (lub jej markowy klon) albo jakiś inny moto o pojemności 125 ccm. Tylko musimy pamiętać, że wraz z wysokością spada dostępna moc. Miałem okazję pchać pod górę małe Suzuki GD 110 z oszałamiającą mocą 9 KM w północny Wietnamie a to był raptem niecałe 2000 m npm. Z większym bagażem i prawdziwie wysokich górach - trochę marnie widzę te 125 ccm. Dlatego moje myśli krążą bliżej 250 ccm i CRF 250L - dostępna w Azji, Australi, Europie i Ameryce północnej. 
				__________________ 
		
		
		
		
	"Jeżeli chcesz uniknąć krytyki: Nic nie mów. Nic nie rób. Bądź nikim" - Arystoteles  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |