![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: Feb 2020
Posty: 3
Motocykl: RD07
![]() Online: 4 godz 24 min 45 s
|
![]()
Miałem ten sam problem tzn. po wyłączeniu zapłonu od razu albo po pewnym czasie kasował się zegar oraz tripy. Najpierw sprawdziłem i przeczyściłem wtyki we wtyczce - nie pomogło. Po internetowych poszukiwaniach znalazłem informację, że częstą przyczyną tej usterki są uszkodzone zębem czasu kondensatory elektrolityczne tripmastera. Można to rozpoznać po widocznych plamach wokół kondensatorów spowodowanych wyciekiem elektrolitu (zdj. 1). W moim przypadku wycieki były mniejsze i mniej widoczne. Wlutowałem nowe kondensatory o takich samych parametrach i takiego samego typu SMD - surface-mount technology. Zdjęcie nr 2 przedstawia lokalizację tych kondensatorów (żółte kropki - 6 szt.). Po wymianie tripmaster działa bezbłędnie. Naprawa jak najbardziej do przeprowadzenia we własnym zakresie dla kogoś kto potrafi lutować elektronikę lub ma cierpliwość i chce się nauczyć
![]() Ostatnio edytowane przez Pago : 21.05.2020 o 22:46 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
18 września 2010 r. - PIZUNY - "KU PAMIĘCI". | Głazio | Imprezy forum AT i zloty ogólne | 0 | 10.09.2010 13:22 |
Motad Venom - zdarzenie niespodzianka. Ku pamięci. | hans | Uklad paliwowy i wydechowy | 3 | 28.06.2010 15:23 |