![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,524
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
![]() Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 11 godz 7 min 55 s
|
![]()
I jeszcze jedno sprawa, której można się w sumie domyślić.
Motocykl już nie jest na sprzedaż więc temat do zamknięcia lub usunięcia.
__________________
<br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Moderator
![]() |
![]() Cytat:
![]()
__________________
"Motocykl w Polsce to nowy rodzaj jazdy konnej. To leży w naszych szlacheckich tradycjach." Z. Maklakiewicz |
|
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Białogard
Posty: 562
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 1 godz 25 min 14 s
|
![]() Cytat:
![]() ![]() Marcin robiłeś może podsumowanie kosztów? Jeśli to nie tajemnica, mógłbyś wrzucić ile to wyniosło. Super robota. Pewnie nie jedna oddała by serducho w Twoje ręce. Pozdro! |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,524
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
![]() Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 11 godz 7 min 55 s
|
![]() Cytat:
![]() Koszty części z pamięci: komplet uszczelek ok 450, komplet łożysk ok 200, kosz sprzęgłowy nowy w naszym polskim ASO 2100 pln... ja kupowałem w impex japan - wyszło z łożyskiem oporowym i czymś tam jeszcze, razem z cłem ok 900-1000, panewki korbowodu komplet honda 200, sworznie tłoka komplet 115, wałek afryka 1000 ja ma z shadow 560, regeneracja głowic ok 200, olej plus filtry 150 łańcuchy rozrządu morse 300, łańcuch pompy oleju 150 tarcze sprzęgła vesrah (takie jak oryginalne) chyba ze 200, ----------------------------------------- Podsumujmy = ok. 3500 pln Ale nie było to na jeden strzał - kompletne sprzęgło kosz, łożyska, tarcze i łańcuch rozrządu itd... zrobiłem rok wcześniej ---------------------------------------- Ale koszty mogą być różne w zależności od podejścia do tematu i stanu silnika. Gdybym zostawił stare łożyska (bo było całkiem dobre) oraz stary wałek (bo też jest niczego sobie) a nawet panewki korby to koszty byłyby dużo niższe. Z drugiej strony, jeżeli ktoś ma fatalny stan pieca, to dojdą koszty tłoków, pierścieni - będzie plus 1500, dodatkowo szlify i docieranie. Gdyby był problem z wałem lub z korbami to można wrzucić w ten silnik nawet z 7-8 tyś....:: ![]() ---------------------------------------- Plus koszty mechanika, ale to już tajemnica: ![]()
__________________
<br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Bielsk Podlaski
Posty: 156
Motocykl: AT RD07a
![]() Online: 2 tygodni 5 dni 8 godz 21 min 50 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: May 2014
Miasto: warszawa / siedlce
Posty: 365
Motocykl: RD03
![]() Online: 1 tydzień 3 dni 12 godz 55 min 21 s
|
![]()
Nie usówajcie tylko zamknijcie bo fajne foty silnika w tym temacie są :P
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Administrator
![]() |
![]()
Słówko dla wierzących w kontrolki.
Kontrolka ciśnienia oleju często jest wyskalowana na gaśniecie już przy 0.2 atm a zdrowy układ smarowania potrafi/powinien mieć po 3-4 atm. Pytam więc tych łatwowiernych czy będą się czuli usatysfakcjonowani ciśnieniem 0.3 atm bo przecież kontrolka już nie świeci. Identycznie wygląda sytuacja z kontrolką ładowania , tylko pomiar miernikiem faktycznych prądów daje gwarancję , sama kontrolka to tylko sugestia dla kierowcy że jest dobrze a akumulator jest w ciągłym niedoładowaniu. A potem łatwowierni naprawiają silniki ( bo przecież kontrolka gasła) i kupują nowe akumulatory ( bo szybko padają ).
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
wrzucenie silnika w rame rd07 | ostach | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 9 | 29.05.2010 14:10 |