Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30.01.2020, 20:21   #1
Mallory
 
Mallory's Avatar


Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,524
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 11 godz 7 min 55 s
Domyślnie

I jeszcze jedno sprawa, której można się w sumie domyślić.
Motocykl już nie jest na sprzedaż więc temat do zamknięcia lub usunięcia.
__________________
<br>
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline  
Stary 31.01.2020, 05:04   #2
wierny
Moderator
 
wierny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Bytom
Posty: 4,538
Motocykl: RD07c
Przebieg: Im więc
wierny jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 16 godz 24 min 42 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mallory Zobacz post
I jeszcze jedno sprawa, której można się w sumie domyślić.
Motocykl już nie jest na sprzedaż więc temat do zamknięcia lub usunięcia.
Zrobione, usunąłem temat z giełdy.
__________________
"Motocykl w Polsce to nowy rodzaj jazdy konnej. To leży w naszych szlacheckich tradycjach." Z. Maklakiewicz
wierny jest offline  
Stary 31.01.2020, 07:09   #3
motomysz
 
motomysz's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Białogard
Posty: 562
Motocykl: RD07
motomysz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 1 godz 25 min 14 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mallory Zobacz post
I jeszcze jedno sprawa, której można się w sumie domyślić.
Motocykl już nie jest na sprzedaż więc temat do zamknięcia lub usunięcia.

Marcin robiłeś może podsumowanie kosztów?
Jeśli to nie tajemnica, mógłbyś wrzucić ile to wyniosło.
Super robota. Pewnie nie jedna oddała by serducho w Twoje ręce. Pozdro!
motomysz jest offline  
Stary 31.01.2020, 10:10   #4
Mallory
 
Mallory's Avatar


Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,524
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 3 dni 11 godz 7 min 55 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał motomysz Zobacz post

Marcin robiłeś może podsumowanie kosztów?
Jeśli to nie tajemnica, mógłbyś wrzucić ile to wyniosło.
Super robota. Pewnie nie jedna oddała by serducho w Twoje ręce. Pozdro!
Dawid... dla Ciebie wszytsko:)) Nie ma problemu.

Koszty części z pamięci:
komplet uszczelek ok 450,
komplet łożysk ok 200,
kosz sprzęgłowy nowy w naszym polskim ASO 2100 pln... ja kupowałem w impex japan - wyszło z łożyskiem oporowym i czymś tam jeszcze, razem z cłem ok 900-1000,
panewki korbowodu komplet honda 200,
sworznie tłoka komplet 115,
wałek afryka 1000 ja ma z shadow 560,
regeneracja głowic ok 200,
olej plus filtry 150
łańcuchy rozrządu morse 300,
łańcuch pompy oleju 150
tarcze sprzęgła vesrah (takie jak oryginalne) chyba ze 200,
-----------------------------------------
Podsumujmy = ok. 3500 pln
Ale nie było to na jeden strzał - kompletne sprzęgło kosz, łożyska, tarcze i łańcuch rozrządu itd... zrobiłem rok wcześniej
----------------------------------------
Ale koszty mogą być różne w zależności od podejścia do tematu i stanu silnika. Gdybym zostawił stare łożyska (bo było całkiem dobre) oraz stary wałek (bo też jest niczego sobie) a nawet panewki korby to koszty byłyby dużo niższe.
Z drugiej strony, jeżeli ktoś ma fatalny stan pieca, to dojdą koszty tłoków, pierścieni - będzie plus 1500, dodatkowo szlify i docieranie. Gdyby był problem z wałem lub z korbami to można wrzucić w ten silnik nawet z 7-8 tyś....::)))
----------------------------------------
Plus koszty mechanika, ale to już tajemnica:))
__________________
<br>
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline  
Stary 31.01.2020, 11:16   #5
Krzych_BBI
 
Krzych_BBI's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Bielsk Podlaski
Posty: 156
Motocykl: AT RD07a
Krzych_BBI jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 5 dni 8 godz 21 min 50 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mallory Zobacz post
Plus koszty mechanika, ale to już tajemnica:))
A gdzie takiego mechanika można znaleźć, żeby tak precyzyjnie podszedł do tematu ?
Koszt usługi to sprawa umowna
Krzych_BBI jest offline  
Stary 31.01.2020, 11:56   #6
marcos
 
marcos's Avatar


Zarejestrowany: May 2014
Miasto: warszawa / siedlce
Posty: 365
Motocykl: RD03
marcos jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 12 godz 55 min 21 s
Domyślnie

Nie usówajcie tylko zamknijcie bo fajne foty silnika w tym temacie są :P
marcos jest offline  
Stary 01.02.2020, 07:34   #7
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,020
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 18 godz 43 min 22 s
Domyślnie

Słówko dla wierzących w kontrolki.
Kontrolka ciśnienia oleju często jest wyskalowana na gaśniecie już przy 0.2 atm a zdrowy układ smarowania potrafi/powinien mieć po 3-4 atm.
Pytam więc tych łatwowiernych czy będą się czuli usatysfakcjonowani ciśnieniem 0.3 atm bo przecież kontrolka już nie świeci.
Identycznie wygląda sytuacja z kontrolką ładowania , tylko pomiar miernikiem faktycznych prądów daje gwarancję , sama kontrolka to tylko sugestia dla kierowcy że jest dobrze a akumulator jest w ciągłym niedoładowaniu.
A potem łatwowierni naprawiają silniki ( bo przecież kontrolka gasła) i kupują nowe akumulatory ( bo szybko padają ).
__________________
AT03
Dzieju jest offline  
Zamknięty Temat


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
wrzucenie silnika w rame rd07 ostach Silnik, sprzęgło, skrzynia 9 29.05.2010 14:10


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.