Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.06.2009, 07:10   #1
hans
 
hans's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Krk-NH
Posty: 381
Motocykl: XT 600E stage 2
hans jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 10 godz 32 min 11 s
Domyślnie

3 dni -ale dzwon i negocjuj czas, moze sie uwiną szybciej
hans jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.06.2009, 19:16   #2
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

Witam,

Po pierwsze to CZEŚĆ wszystkim bo jestem tu całkiem nowy.
A dokładnie to Afryke mam od wczoraj

Za to troche kumam w amorach /samochody terenowe i suczka DRZ/ i mam troche info:

1. Ten gaz to powinien być nitrogen, do nabicia w każdym serwisie amortyzatorów sportowych.
2. Jak tak patrze na ten zbiornik na zdjęciach to wg. mnie w innych moto w miejscu zaworka jest zwykły zawór typu opona=dętka, i przez niego dobija się gaz.
3. Spoko będzie robić powietrze dopóki nie pojedziecie na dakar lub na sahare. UWAGA: mojemu kumplowi wybuchł amor taki amor w Tunezji.
4. Powietrze ma jednak tą wadę że jest wilgotne i zmienia objętość ze zmianami temp.

PS. Kolega który wyżej pisał że musie nie ugina chyba ma za mało oleju w amorze.

Swoją drogą jestem ciekawy czy amor od afryki jest rozbieralny ?
Mam nadzieje ze tak

Poprawna ilość oleju można sprawdzić za pomocą prostego testu /oczywiście nic nie gwarantuje ale ... sam tak robię/

Obciążasz kanapę /naciskasz/ i puszczasz. Jeśli oba tłoczki są w oleju = oleju jest dość, to efekt ma byc taki ze łatwiej sie sciska niż odbija.
= pracuje górny tłoczek.

Tak naprawde to jeszcze nie widzialem amora od afryki po rozebraniu, to tak na podstawie innych endurowatych

Jak byłyby pytania to walcie śmiało, w międzyczasie się podszkole, musze tylko wygooglowac obrazki.

pawel
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.06.2009, 20:45   #3
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Dawaj posta w Powitalni i pociągniemy temat amora jak trzeba
Właśni jeden z moich wrócił z regeneracji
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.08.2009, 16:42   #4
paku
 
paku's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
paku jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
Domyślnie

A ja wróciłem z Krymu i moje amorki są gotowe do reanimacji. Tak że chętnie ożywię temat.

Moja królowa to 07a i z tego co widzę to nie za dużo da się zrobić.
To co wypatrzyłem do tej pory to śruba mocująca tłumik od dołu - być może nadało by się do wymiany oleju, ale nie wiem czy da sie potem wkręcić.

No i ładne denko do wydłubania w zbiorniczku gazu.

Ogólnie to kiepsko, zastanawiam sie nad jakąś opcja przeszczepu czegoś bardziej dla ludzi.

Po zagotowaniu/spienieniu oleju, wykręciłem górną końcówkę lag. Tak na oko można by się pokusić o wmontowanie zaworka do powietrza.

Pozostaje jeszcze walka z lepkością oleju i jego poziomem.

Więcej opcji w tym stanie nie widzę.

Czy starsze lagi pasuja do 07a ?
Jaka jest ogólna trwałość uszczelniaczy i innych gumo podobnych?
na pierwszy rzut oka to do moich lag nigdy nikt nie zaglądał /śruby nie widziały klucza - lub ktoś ma gumowy/ olej po ok40kkm lekko czarnawy i troszeczkę pyłu aluminiowego na dnie. ogólnie nie wygląda na duże zużycie.

Brakuje mi podkładki pomiedzy spreżynami. ale moze byc tak ze fiszki mam nie z tej wersji.

W każdym razie temat odnowiony i gotowy do myslenia ....
paku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Swiecaca kontrolka cisnienia oleju banditos Silnik, sprzęgło, skrzynia 2 20.01.2013 18:11
Gwint czujnika ciśnienia paku Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 03.09.2009 15:26


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.