Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20.11.2018, 20:33   #1
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Za miast pierdolic się z częstym zdejmowaniem i zakładaniem zebatki przy idealnym walku lepiej użyć odpowiedniego kleju, łatwo demotowalny, zabezpieczy przed korozją, woda oraz zużyciem wałka. Oczywiście nie będzie to ten sam klej co do naprawy wałka.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.11.2018, 21:07   #2
mostry1988


Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: Łobez
Posty: 23
Motocykl: nie mam AT jeszcze
mostry1988 jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 24 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał dubel Zobacz post
Za miast pierdolic się z częstym zdejmowaniem i zakładaniem zebatki przy idealnym walku lepiej użyć odpowiedniego kleju, łatwo demotowalny, zabezpieczy przed korozją, woda oraz zużyciem wałka. Oczywiście nie będzie to ten sam klej co do naprawy wałka.
Dubel... To jest i zawsze będzie kwestia dyskusyjna na pewno. Myślę, że lepiej używać zębatek dobrej jakości i zmieniać częściej niż łańcuch. Ta zębatka to nawet przy użyciu super materiałów jest najsłabszym, bo najbardziej obciążonym elementem układu napędowego
mostry1988 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.11.2018, 21:24   #3
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał mostry1988 Zobacz post
Dubel... To jest i zawsze będzie kwestia dyskusyjna na pewno. Myślę, że lepiej używać zębatek dobrej jakości i zmieniać częściej niż łańcuch. Ta zębatka to nawet przy użyciu super materiałów jest najsłabszym, bo najbardziej obciążonym elementem układu napędowego
I tak ma być bo gdyby zebatka była twardsza od walka to nic dobrego z tego by nie wynikło.
Sprawa dyskusyjna mówisz ale dlaczego? Trzeba użyć zebatki dobrej jakości i odpowiedniego środka montażowego, a zębatka będzie mogła być zuzyta w pełni oraz wałek pozostanie w stanie nie naruszonym. Tak samo jak się używa klejów do gwintu, środków przeciw zacieraniu czy uszczelniacz tak i tu wystarczy odpowiednią chemia. Nie widzę ani jednego negatywy przy użyciu kleju, pozytywów całe mnóstwo. Znasz minusy to przedstaw je. Jedynym utrudnieniem ale nie minusem jest konieczność użycia narzędzia czyli ściągacz.

Edit:
Cytat:
Napisał mostry1988 Zobacz post
Ta zębatka to nawet przy użyciu super materiałów jest najsłabszym, bo najbardziej obciążonym elementem układu napędowego
Najbardziej obciążonym punktem jest miejsce styku walka i zebatki.

Ostatnio edytowane przez Dubel : 20.11.2018 o 21:30
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.11.2018, 21:38   #4
mostry1988


Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: Łobez
Posty: 23
Motocykl: nie mam AT jeszcze
mostry1988 jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 24 min 18 s
Domyślnie

Z najbardziej obciążonym miejscem to o to mi właśnie chodziło że wieloklin. Co do tego, że sprawa dyskusyjna to najbardziej chodzi mi o to, że ludzie nie eksperymentując, nie mając wiedzy lubią swoje zawsze dodać. "Nie znam się, więc się wypowiem" ;-)
mostry1988 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.11.2018, 21:41   #5
mostry1988


Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: Łobez
Posty: 23
Motocykl: nie mam AT jeszcze
mostry1988 jest na dystyngowanej drodze
Online: 15 godz 24 min 18 s
Domyślnie

Wracając do twardości zębatki i wałka to właśnie pluję sobie w mordę, bo mierzyłem sunstara i kkbike a wałka nie zmierzyłem jak miałem przyrząd.
mostry1988 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.11.2018, 22:05   #6
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał mostry1988 Zobacz post
Z najbardziej obciążonym miejscem to o to mi właśnie chodziło że wieloklin. Co do tego, że sprawa dyskusyjna to najbardziej chodzi mi o to, że ludzie nie eksperymentując, nie mając wiedzy lubią swoje zawsze dodać. "Nie znam się, więc się wypowiem" ;-)
Niektórzy nie muszą eksperymentować bo posiadają wiedzę, praktykę, doświadczenie i nie próbują wyważac otwartych drzwi...

Cytat:
Napisał CzarnyEZG Zobacz post
mostry1988

Dodatkowo smarujesz łańcuch Motulem Offroadowym i nie wpływa to na stan nasmarowania połączenia wałek-zębatka (czyli nie ma efektu dodatkowego smarowania wałka)

Zgadza się?
Bez względu co będziesz lał na lancuch nie osiągniesz efektu "dodatkowego smarowania wałka", tam działają siły odsrodkowe dokładnie wyzucajac wszystko na zewnątrz (wszystko co otacza zebatke)

Ostatnio edytowane przez Dubel : 20.11.2018 o 22:21
  Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Recenzja namiotu Naturehike Cloud Up 3 wojtekk Inne 9 11.02.2019 07:25


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.