![]() |
#11 |
Zakonserwowany
![]() |
![]()
Tomek w zasadzie podmiana powinna wyeliminować usterkę. Nie jestem szpecem od elektroniki, ale w tym aucie jest dość prosta, przejechałem na tyn silniku ponad półtorej bańki km i znam go doskonale. Sterownik nie jest drogi z uzywki,
Jak wrócę do kraju to pogadam z kumplem od elektroniki i dam znać,
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier Wypierdalać. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: brzeg
Posty: 267
Motocykl: rd07 94 - byla , ro04 90-92 jest , rd07 94 byla
Przebieg: 79kkm
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 16 godz 33 min 37 s
|
![]()
mialem podobnie. turbina ledwie sie napędzała. byl zatkany katalizator. sprawdz czy na końcu wydechu jeszcze dmucha :-) po wybebeszeniu katów auto zaczęło jeździć
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Lubliniec
Posty: 2,178
Motocykl: KTM LC8 950 ADVENTURE
![]() Online: 2 miesiące 4 tygodni 6 godz 17 min 31 s
|
![]()
Szwagier ma to samo w swoim LT. Jak na razie nie udało się znaleźć przyczyny.
O ile znam się na TDI to na pewno nie są to problemy związane z samym turbem, gdyż LT ma stałą geometrię i tam nie ma czegoś takiego jak zapieczone łopatki. Głównym problemem moim zdaniem jest coś z pomiarami ciśnienia w układzie dolotowym, gdyż przekroczenie lub zbyt małe zadane ciśnienie powyżej ustalonej w mapie granicy powoduje przejście w tryb awaryjny i restart komputera powoduje wyjście z niego. W turbinach bez zmiennej geomterii sterowanie ciśnieniem odbywa się przez układ westgate i taki pewnie występuje u ciebie. Wyeliminowałeś większość rzeczy, które mogą powodować tryb awaryjny tj: czujnik, westgate ale pozostaje jeszcze do sprawdzenia układ podciśnienia. Zadnych błędów w ECU nie ma zapisanych po złapaniu notlaufa? Najprościej to sprawdzić co się dzieje robiąc logi turbiny. Jeżeli wiesz, kiedy zazwyczaj łąpie Notlaufa to laptop w dłoń i logi turbiny. Do tego fajnie by było sprawdzić wakuometrem czy na pewno ciśnienia i podciśnienia w układzie są ok. Ostatnio edytowane przez lukasz_vip : 02.09.2018 o 21:19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2013
Miasto: Warszawa
Posty: 248
Motocykl: Trampek XL600V
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 13 godz 38 min 20 s
|
![]()
Zbyszek z Domamiewka jest bystry ale miewa czasem specyficzne poczucie upływu czasu 😁
Dobry ale drogi jest autobodex.waw.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() |
![]()
Zaobserwowałem kiedy dokładnie następuje to przejście w awaryjny. Więc nie w momencie przyspieszania kiedy rośnie ciśnienie tylko odwrotnie wtedy kiedy zwalniam. Jeżdziliśmy na próbę z podpiętym komputerem i wszystkie ciśnienia są w normie. Spróbuję zamienić sterownik na inny. Ten był lekko podrasowany. Zastanawiam sie czy wtedy coś się nie kopnęło?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Lubliniec
Posty: 2,178
Motocykl: KTM LC8 950 ADVENTURE
![]() Online: 2 miesiące 4 tygodni 6 godz 17 min 31 s
|
![]()
Jak był podrasowany to wystarczy, że ktoś zwiększył ciśnienia turba a nie zwiększył limitu dla turba i gotowe. Tryb awaryjny łatwy do zrobienia.
Miałem taką Skodę Octavię. Ciśnienie zadane było 1,35bar a ciśnienie graniczne też 1,35bar. I nie pamiętam już przez ile sek ciśnienie turba musi być powyżej granicy aby system łapał notlauf. Ciśnienia turba w mapie sterownika muszą być zestopniowane. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: mielec
Posty: 1,683
Motocykl: pilnie sprzedam
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 4 godz 50 min 41 s
|
![]()
Mialem identyczny przypadek w moim vw lt 35 2.5 tdi 109 koni.
podobno zacina sie gruszka od sterowania turbiny. Zregenerowalem cale turbo, bylo zmasakrowane. od tego czasu chodzi idealnie
__________________
niejedna przestrzen jeszcze moj uslyszy glos super miejsce i cudowni ludzie www.misja-kamerun.pl |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,685
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 godz 48 min 8 s
|
![]()
Też polecam Zbyszka z zaznaczeniem, że czasoprzestrzeń bywa względna
![]() Specjalizuje się w T4, ale robił mi też Volvo 850. Poza czasem realizacja nie mam zastrzeżeń. Ostatnio edytowane przez Poncki : 03.09.2018 o 09:48 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
![]() Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Warszawa
Posty: 1,328
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 2 godz 2 min 29 s
|
![]()
Mialem takie same objawy.
Winne byly brudne lopatki, w Ząbkach jest gosc ktory w tym sie specjalizuje i naprawde wie co robi. Jak cos to wygrzebie ci namiary do niego. Ja bym oddal do typa ktory wie o co biega zamiast wymieniac wszystko po kolei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
![]()
Popieram teddyego-boya (raaany! Ale się trudno odmienia). Koszt diagnozy u speca albo zerowy albo grosze a masz jeżdżące auto. Chyba nie masz czasu na zabawę w kolejne tygodnie.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Mechanik do RD04 +/- 200km od Warszawy poszukiwany!!! | Kondzix | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 50 | 31.07.2018 20:02 |