![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Odi Profanum Vulgus
![]() Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: FZG/SRB
Posty: 332
Motocykl: RD04
Przebieg: 60 +
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 46 min 25 s
|
![]()
Sprawdź na akumulatorze jak będziesz miał sprawny miernik. Jeżeli będzie różnica rzędu 0,5-0,8 volta pomiędzy miernikiem a zamontowanym voltomierzem to ja bym się już nie przejmował. jeżeli przy zwiększaniu obrotów prąd ładowania minimalnie spada to jest objaw działania sprawnego regulatora
![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,785
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
![]() Cytat:
Z tego co się orientuję to w samochodach na jałowym biegu alternator nie uzyskuje pełnej sprawności i nie generuje tyle mocy ile mógłby. Dlatego napięcie na jalowym jest niższe niż jak kręcimy silnik na obrotach i gdy alternator może wygenerować pełną moc. Myslałem, że z magnetem i motocyklem jest tak samo. Baterię kupiłem - dziś sprawdzę miernikiem co jest na aku. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Odi Profanum Vulgus
![]() Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: FZG/SRB
Posty: 332
Motocykl: RD04
Przebieg: 60 +
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 46 min 25 s
|
![]()
Owszem, ale nie może rosnąć w nieskończoność. Do tego właśnie służy regulator. Nie jestem mega elektrykiem, ale tego nauczono mnie w szkole, ze do pewnego zakresu obrotów silnika napięcie wzrasta i koniec, a niejednokrotnie bywa tak że po przekroczeniu górnej wartości ładowania minimalnie spadnie. Sprawę dobrego ładowania poruszano już tu hooooo razy a może i więcej
![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() ![]()
__________________
buziaki ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Odi Profanum Vulgus
![]() Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: FZG/SRB
Posty: 332
Motocykl: RD04
Przebieg: 60 +
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 46 min 25 s
|
![]()
u mie od małego był prond, a na pięcie to mieli my odciski
![]()
__________________
Ostatnio edytowane przez luźno kieta : 05.08.2018 o 14:36 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Dodatkowe oświetlenie jak podłączyć | polifoska | Gadżety / wyposażenie | 142 | 17.01.2025 22:40 |
Scotoiler - jak podłączyć? | CzarnyEZG | Rama, zawieszenia, napęd | 35 | 03.12.2017 11:37 |
Przerywacz kierunków - jak podłączyć. | Zet Johny | Układ elektryczny i zapłonowy | 4 | 02.07.2015 07:37 |
gdzie podłączyć woltomierz i gps | Wójcik | Układ elektryczny i zapłonowy | 5 | 13.02.2014 21:07 |
Metromierz Explona - jak podłączyć | smiglo | Układ elektryczny i zapłonowy | 6 | 15.06.2010 15:14 |