Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10.05.2018, 18:41   #1
kristoch
 
kristoch's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2016
Miasto: Wrocław
Posty: 1,001
Motocykl: *
kristoch jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 17 godz 53 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rene82 Zobacz post
Dokładnie o to przedmuchanie mi chodzi.



Na tkc 70 od powiedzmy 160 zaczyna się lekkie pływanie. Końcówka kiery lekko się buja w nadgarstku. Mam wrażenie ze zaraz złapie shimmy. Można pociągnąć na maksa, ale nie jest to komfortowa jazda. Czyli na tkc 70 można jechać krajoznawczo do 160 km/h.



Czy masz jakieś odczucia do str. Czy w jakimś zakresie prędkości, tych wyższych (od 160) miałeś jakiekolwiek wrażenie pływania. Czy po prostu opona przyssana jak zwykła i do końca przyspieszałeś bez żadnej różnicy.



Wiadomo,ze jak potrzebuję do szybszego przelotu to powinienem brać tial 2 (nie ważne czy conti czy pirelke), ale jakby taka str albo karoo str zachowywała się lepiej(pewniej) od tkc 70 to bym brał.


Poszukaj wcześniej na forum moje doświadczenia z TKC70. Od przebiegu kilku tys km zaczęło mi się pojawiać coraz solidniejsze shimmy. Problemem jest ząbkowanie przedniej opony. U mnie było już od prędkości 140.
kristoch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.05.2018, 06:51   #2
rene82
 
rene82's Avatar


Zarejestrowany: May 2016
Miasto: radom
Posty: 105
Motocykl: crf 1000A->790advR/drz 400e
rene82 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 17 godz 30 min 33 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał kristoch Zobacz post
Poszukaj wcześniej na forum moje doświadczenia z TKC70. Od przebiegu kilku tys km zaczęło mi się pojawiać coraz solidniejsze shimmy. Problemem jest ząbkowanie przedniej opony. U mnie było już od prędkości 140.
Tak czytałem już wcześniej.
I tak potwierdzam.
Kilka razy spotkałem się z taka opinią, również na zagranicznych forach.
Oczywiście może być wiele przyczyn, nie tylko zawias, kiedyś w innym moto to była kwestia szyby, była przykręcana do kiery i pod nieodpowiednim kontem generowała nacisk na nią - efekt bujanie.

Ale co do tkc 70, tak jak napisałem wyżej spotkałem się z wieloma opiniami, że ma tendencje do shimmy, zaczyna bujać przy większych prędkościach.
Stąd pytanie o rally str
- ale jak się bujnąłeś do 2,0 bez wielkiego halo - to wniosek dla mnie że zachowuje się ok.
Ja nie mam żadnych problemów przy mijaniu czy wyprzedzaniu obok tirów, jazdy w tunelu i dalej wyprzedzaniu przy większych prędkościach. Jest to co najwyżej bardziej niepewne z uwagi na to bujanie kiery

Edit: A to też prawda że motur nie przeznaczony do takich prędkości. patrząc na chwilowe spalanie to rozsądne kończy się na 150km/h.
Motur ma bardzo lekki (w moim odczuciu) przód. Ruch kierownicy nie stawia absolutnie żadnego oporu w porównaniu ze sprzętami typowo szosowymi - może to też ma wpływ.
Tak na marginesie - jak przy takim zakresie ruchu kierownicy(olbrzymim) sprzęt wpadł w shimmy to by łapy pourywało:/
Może trzeba mu amor skrętu założyć, wtedy kiera będzie stabilna jak w moturach na szosę bez amora, tylko wtedy straci się możliwość tak szybkiego ruchu kierą w terenie - ot takie przemyślenia.
Wniosek dla mnie. Licze że na str, ewentualnie karoo street nie będzie odczucia bujania

Ostatnio edytowane przez rene82 : 11.05.2018 o 07:07 Powód: dopisany ostatni akapit
rene82 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.