Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16.01.2018, 21:13   #1
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał VIPER Zobacz post
(...)Trzymając się tego klimatu należy stwierdzić, że na rynku wymiany opon (cały czas mowa o oponach dopuszczonych do ruchu drogowego - na "podwórko" może być każda) spełniających wymagania homologacji NAT, zwłaszcza kostkowych jest jak na lekarstwo - większość ma niższe indeksy.

Przy okazji chciałbym zapytać Kolegę MYKA



Które opony w Niemczech są homologowane na teraz do NAT ? Kolega chyba ma wiedzę od ręki bo dobierał do swojej i na pewno do swojej założył homologowane na NAT

Ps. kostka jak byk - Pan Honda mnie oszukał? Jak tak to oddam mu mój motór
Może się wtrącę...
Ostatnio jak wymieniałem opony to mnie to nie interesowało - handlarz zamówił i wymienił. Jak się zacznie sezon i będę teraz wymieniał opony to dopytam.
W de jest tak, że jak chcesz do motocykla coś 'dołożyć' to ten element ma mieć homologację na dokładnie ten typ motocykla (czy samochodu). Tak więc jak kupowałem np. podwyższenie kierownicy to musiała widnieć w takiej jakby instrukcji obsługi: Honda Africa Twin CRF 1000 - inaczej użyłbym tego podwyższenia na własną odpowiedzialność i mógłbym mieć kłopoty w razie W. W tym przypadku nie wpisali mi w dowód, że mam tą cześć i powinienem mieć tą książeczkę przy dupie, żeby w razie czego udowodnić, że to nie np. samoróba.
Zakładam, że identyczna sprawa ma się z oponami - gumiarz dostaje opony i jeśli przyjadę i mówię mu, żeby mi je założył to sprawdza sobie w tym kajeciku czy dana opona ma homologację na ten/dany typ motocykla. Porównuje to z danymi w dowodzi (zdjęcie poniżej) i za chwilę staję się szczęśliwym posiadaczem danych opon lub nie. Ot i tyle.
20180116_205423.jpg

Edit:
Jak kolega wyżej napisał - to oczywiście 'propozycja podania' - pierwsza NAT moooocno się różniła od tej, która można było kupić
Patrz na ten tłumik...
honda-adv.jpg
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.01.2018, 21:22   #2
myku
 
myku's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Germany
Posty: 5,897
Motocykl: CRF1000D+Cegla+Czelendz
myku will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 18 godz 22 min 30 s
Domyślnie

Nie chce mi sie czytac wszystkiego,a tym bardzie sie powtarzac.Temat homologacji byl walkowany odkad wyszla NAT na forum True Adventure w Niemczech i wiem ze to co logiczne nie ma nic wspolnego z prawem.Nie czytalem tych ostatnich postow,bo jestem zmeczony i mi sie nie chce.Ale SD16 to nie SD17 i nie SD18.Zeby ci ktorym wydaje sie inaczen nie byli zaskoczeni w razie W.
myku jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.01.2018, 21:51   #3
nabrU
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał myku Zobacz post
Nie chce mi sie czytac wszystkiego,a tym bardzie sie powtarzac.Temat homologacji byl walkowany odkad wyszla NAT na forum True Adventure w Niemczech i wiem ze to co logiczne nie ma nic wspolnego z prawem.Nie czytalem tych ostatnich postow,bo jestem zmeczony i mi sie nie chce.Ale SD16 to nie SD17 i nie SD18.Zeby ci ktorym wydaje sie inaczen nie byli zaskoczeni w razie W.
Żeby jeszcze zamieszać, to oznaczenia modeli NAT są następujące:
SD04 - MY2016
SD06 - MY2017
nie wiem - MY2018

A co do kostek, to rzeczywiście praktycznie nie istnieje nic dętkowego o indeksie prędkości H. Przynajmniej jak parę miesięcy temu szukałem... Wszystko niższe indeksy - więc w razie jakiegoś "bum" może być problem z ubezpieczalnią, przynajmniej tutaj.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.01.2018, 21:55   #4
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Radarman Zobacz post
Żeby jeszcze zamieszać, to oznaczenia modeli NAT są następujące:
SD04 - MY2016
SD06 - MY2017
nie wiem - MY2018

A co do kostek, to rzeczywiście praktycznie nie istnieje nic dętkowego o indeksie prędkości H. Przynajmniej jak parę miesięcy temu szukałem... Wszystko niższe indeksy - więc w razie jakiegoś "bum" może być problem z ubezpieczalnią, przynajmniej tutaj.
Pirelli Scorpion Rally STR?
I je kupię - zobaczymy, co będą warte.
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.01.2018, 23:11   #5
nabrU
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Novy Zobacz post
Pirelli Scorpion Rally STR?
I je kupię - zobaczymy, co będą warte.
Brak modeli dętkowych do NAT. WG strony Pirelli są tylko takie :

90/90 - 21 M/C 54V M+S TL
150/70 R 18 M/C 70V M+S TL
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.01.2018, 23:55   #6
VIPER
 
VIPER's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
VIPER jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Radarman Zobacz post
Brak modeli dętkowych do NAT. WG strony Pirelli są tylko takie :

90/90 - 21 M/C 54V M+S TL
150/70 R 18 M/C 70V M+S TL
Bez paniki.

Podpowiem co sądzą o tym znawcy:

24.11.2016

Dear Mr. ….

Many thanks for your interest on Continental motorcycle tyres.
...
...
On Tube-Type rims you can also Tube-Less tyres ,but not the opposite (you can not use TubeType tyres on a TL rim, because it will not seal well and will loose air)

The thickness of the inner tube will depend on the application you want to use the bike;
- light tubes on-road.
- thicker tubes to avoid flat tyres when riding ONLY off-road, because they could fail due to overheat on the road at high speed (above 50 Km/h)

Best regards,

Ricardo Alava
International Sales Manager
Continental Motorcycle tires

Continental Reifen Deutschland GmbH
Continentalstr. 3-5, 34497 Korbach, Germany



24.11.2016

Technical - Continental Motorcycle UK

Hi


Fitting tubes is ok in all of our tubeless tyres when fitted on tube tyre wheels
...
...

David Humphreys
Technical Adviser
Continental Tyres (Two Wheel) UK
01970 833904
[/I]


PIRELLI Polska mówi to samo.

Ps. Kolega MYKU radził chwila moment wcześniej "sprawdzić u producenta" -
trenowałem to już w 2016r dla świętego spokoju.
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny

Ostatnio edytowane przez VIPER : 17.01.2018 o 00:27
VIPER jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.01.2018, 00:18   #7
nabrU
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

No i git, zanosi się więc, że to może być następne "obuwie" do mojej NAT, bo opinie oponka ma na razie bardzo dobre.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.01.2018, 16:30   #8
rene82
 
rene82's Avatar


Zarejestrowany: May 2016
Miasto: radom
Posty: 105
Motocykl: crf 1000A->790advR/drz 400e
rene82 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 17 godz 30 min 33 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał VIPER Zobacz post
Bez paniki.

Podpowiem co sądzą o tym znawcy:

24.11.2016

Dear Mr. ….

Many thanks for your interest on Continental motorcycle tyres.
...
...
On Tube-Type rims you can also Tube-Less tyres ,but not the opposite (you can not use TubeType tyres on a TL rim, because it will not seal well and will loose air)

The thickness of the inner tube will depend on the application you want to use the bike;
- light tubes on-road.
- thicker tubes to avoid flat tyres when riding ONLY off-road, because they could fail due to overheat on the road at high speed (above 50 Km/h)

Best regards,

Ricardo Alava
International Sales Manager
Continental Motorcycle tires

Continental Reifen Deutschland GmbH
Continentalstr. 3-5, 34497 Korbach, Germany



24.11.2016

Technical - Continental Motorcycle UK

Hi


Fitting tubes is ok in all of our tubeless tyres when fitted on tube tyre wheels
...
...

David Humphreys
Technical Adviser
Continental Tyres (Two Wheel) UK
01970 833904
[/I]


PIRELLI Polska mówi to samo.

Ps. Kolega MYKU radził chwila moment wcześniej "sprawdzić u producenta" -
trenowałem to już w 2016r dla świętego spokoju.

...a to nie jest tak, że jest własnie na odwrót. Do tubeless'a zawsze możesz sobie dętkę włożyć,a w drugą mańkę już niekoniecznie po ci powietrze będzie uciekać szczelinami przy śrubkach do szprych.....i przy nat musisz kombinować z taśmą i doróbką maszynki ...jak ten Brytyjczyk poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=W2Pbp8OVKkE
rene82 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.01.2018, 23:12   #9
VIPER
 
VIPER's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
VIPER jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Novy Zobacz post
Może się wtrącę...
...
W de jest tak, że jak chcesz do motocykla coś 'dołożyć' to ten element ma mieć homologację na dokładnie ten typ motocykla (czy samochodu). Tak więc jak kupowałem np. podwyższenie kierownicy to musiała widnieć w takiej jakby instrukcji obsługi: Honda Africa Twin CRF 1000 - inaczej użyłbym tego podwyższenia na własną odpowiedzialność i mógłbym mieć kłopoty w razie W. W tym przypadku nie wpisali mi w dowód, że mam tą cześć i powinienem mieć tą książeczkę przy dupie, żeby w razie czego udowodnić, że to nie np. samoróba.
Dzięki za wtrącenie

Dopytam jeszcze, bo nie wiem czy Cię dobrze rozumiem:
Mowa o certyfikacie ABE - Ogólne zezwolenie na eksploatację - dopuszcza część do użytku w niektórych (wskazanych) pojazdach na drogach publicznych. I ten certyfikat (książeczkę) musisz (powinieneś) mieć przy sobie. Tak?

Takie coś ? (to od klamek):
a2.JPG a1.JPG


Pirelli Scorpion Rally STR
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny
VIPER jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.01.2018, 23:27   #10
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Radarman Zobacz post
Brak modeli dętkowych do NAT. WG strony Pirelli są tylko takie :

90/90 - 21 M/C 54V M+S TL
150/70 R 18 M/C 70V M+S TL
Tego nie wiedziałem, ale co stoi na przeszkodzie, żebym miał z dętką?

Cytat:
Napisał VIPER Zobacz post
Dzięki za wtrącenie

Dopytam jeszcze, bo nie wiem czy Cię dobrze rozumiem:
Mowa o certyfikacie ABE - Ogólne zezwolenie na eksploatację - dopuszcza część do użytku w niektórych (wskazanych) pojazdach na drogach publicznych. I ten certyfikat (książeczkę) musisz (powinieneś) mieć przy sobie. Tak?

Takie coś ? (to od klamek):

Pirelli Scorpion Rally STR
Zgadza się.
Często na eBay'u podają informację, że dana cześć jest bez ABE - niedopuszczona do ruchu. Pojazd ma wtedy raczej ciężko, żeby przejść TÜV.
Już dawno chciałem kupić osłonę z plexi na światła, ale wszystkie dostępne są niestety bez ABE.
Poniżej moje ABE od podwyższenia kierownicy, o którym pisałem wyżej.
2018-01-16 23.20.02.jpg
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Merino project 2018 Emek Dział Producentów i Dostawców 751 08.07.2025 23:05
2018 Stany Grzechu2012 Umawianie i propozycje wyjazdów 30 19.02.2018 07:19
Rojsa bez wizy w 2018 wilq.bb Kwestie różne, ale podróżne. 1 10.11.2015 16:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.