|
![]() |
#1 |
Michał
![]() |
![]()
W kwestii porządkowej.
1. DCT to skrzynia automatyczna, bo sama zmienia biegi - w odróżnieniu od manualnej 2. Są różne rodzaje skrzyń auto. Klasyczne hydro bez sterowania, ze sterowaniem, bezstopniowe, DCT itd.... 3. W klasycznej jest sprzęgło hydro-nie ma mechanicznego przekazania momentu, tylko przez płyn, stąd poślizg i lagodne przekazanie momentu. W dwusprzęgłowej (DCT) sprzęgła są zwykłe cierne, ale są sterowane automatycznie przez komputer dla szybszej zmiany. Jeśli więc da się zablokować bieg w DCT (jak w każdym automacie) to efekt hamowania silnikiem powinien być taki sam jak w manualu, bo sprzęgło jest "zwykłe".. 4. Każde rozwiązanie techniczne ma swoje wady i zalety, kto co lubi sobie wybierze. Pax. |
![]() |
![]() |