|
|
|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
|
|
|
#2 |
|
Mam przerąbane :)
![]() Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: DW_
Posty: 1,674
Motocykl: RD07a
Przebieg: stoi
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 1 dzień 4 godz 54 min 38 s
|
Niezbilansowane odprowadzanie energii cieplnej z jej wytwarzaniem. Proste.
Żeby było lepsze chłodzenie musi być większa efektywność wymiennika ciepła poprzez jego powierzchnię wymiany albo sprawność tejże. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego takie modyfikacje spotykają się z krytyką. Wszystko można usprawniać w afri - zawiechę, światła, opony, napęd a reglera który się często przegrzewa nie ruszaj. Ja bym tam proponował jakiś mini KERS zamontować i chłodzenie freonem zainstalować. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Administrator
![]() |
Ano zwykła normalna praca która średnio osiąga ok 60*.
Wybaczcie ale jeszcze trochę to ktoś wymyśli układ chłodzenia regulatora wodny połączony z mini chłodnicą plus mini wentylatorek który by musiał chodzić w tybie ciągłym.Arecki-skoro twój regulator mial zaledwie 43* to raczej pracował w zbyt "zimnych "warunkach a ty mu jeszcze lodówkę na plecy zapodałeś ![]() Fajnie to wykombinowałeś Temat był wałkowany więc nie będę się rozpisywał przypomnę tylko oczywistą oczywistość, jeśli połączenia( kostka) ma dobry kontakt i jeśli klemy na akumulatorze mają dobry styk to sprawny regulator osiągnie swoją roboczą temperaturę i tyle. Pomysłowym jest zastapienie kostki lepszym kontaktem np polutowaniem kabli i wydaje się jedynym uzasadnionym. Pozdrawiam wynalazców
__________________
AT03 |
|
|
|
|
|
#4 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Regler można wystudzić poprzez właczenie podgrzewanych manetek
![]() Jazda bez świateł również mu nie służy. Chyba że cześć diód padnie i spada ładowanie, to może się okazać że jazda bez świateł jest szansą na podładowanie tszoda |
|
|
|
|
|
#5 |
|
księgowy...
![]() |
Wszystko już było, ale przypomnę, trzeba koniecznie założyć miernik ładowania, żebyś "widział" ładowanie i wtedy reagować wcześniej na różne przypadłości
![]() pozdr. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Administrator
![]() |
Cytat:
U siebie robiłem test, a mianowicie sprawdzałem ręką z braku odpowiedniego termometru temperaturę regulatora...kolejno: - bez świateł , obniżony poziom elektrolitu ( przed dolewką) temp ok 50* -bez świateł ale po uzupełnieniu akumulatora temp wyczuwalna nieco niższa -włączone światła a potem jeszcze drogowe i stop dała odczucie że temp jeszcze troszkę była niższa. Oczywiście nie chodziło mi o super dokładne pomiary ale o stosunek odbioru prądu do temp regulatora. Dlatego też włączanie świateł zaraz po uruchomieniu ( z wyjątkiem opcji posiadanego rozładowanego akumulatora) jest wskazane a w skrajnych wypadkach np grzanych manetek. Aha jeszcze co do kostki , podczas tych pomiarów dało się wyczuć na kostce temp ciutek większą niż ludzkie ciało posiada standardowo czyli określiłbym na np 40* lub "letnia" ale nijak to się miało do ryzyka jej stopienia. To samo dotyczy jednego z przewodów dochodzącego do kostki ,również określił bym go jako "letni. To tyle, a decyzje podejmujcie już sami.
__________________
AT03 |
|
|
|
|
|
|
#7 |
![]() |
różnie tak naprawdę z tym jest:
jednego żona zdradza, inny nie może sobie poradzić z własnymi oczekiwaniami wobec życia, jeszcze inny nie może sobie poradzić z własnymi oczekiwaniami wobec jego samego. inny motóra nie ma a kciałby... no normalnie ołwerlołd - tak po ludzku ![]() matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Zarejestrowany: Jul 2013
Posty: 3
Motocykl: RD03
Online: 1 godz 26 min 29 s
|
Miałem ostatnio ciekawy przypadek z regulatorem napiecia w Hondzie CB 500 a mianowicie regulator grzał mi się od kad kupiłem motocykl, dostawał takiej temperature z nie dało się go totknąć ale do puki jeździłem w miarę chłodne dni to wszystko działało do puki nie zrobiłem przylaszczki w gorący dzień 35C... Okazało się ze regulator spalił się tak ze ładował akumulator ponad 20V, wywaliło korki i cały elektrolit wyparował... . Olałem to ze sie tak przegrzewał a teraz nowy akumulator i regulator będzie mnie kosztował 300zł i tak dobrze ze w tedy nie miałem podpiętej nawigacji GPS bo i ją może by spaliło, nie wiem jedynie dla czego przy takim ładowaniu nie wywaliło żadnego bezpiecznika.... . Teraz mam zamiar wywalić te kostkę jak radzicie i zlutować bez pośrednio regulator z kablami i pomyśle nad założeniem jakiegoś radiatora nawet z karty graficznej mam taki to może się do tego nada, i z tym Woltomierzem to też dobra sprawa by zamontować... .
Więc doradzam wszystkim komu bardzo się grzeje regulator niech nie olewa tego tylko niech spróbuje to jakoś usprawnić pozdr |
|
|
|
|
|
#9 | |
![]() Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Kędzierzyn-Koźle
Posty: 636
Motocykl: PD06 prawie Africa
Przebieg: 68000
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 11 godz 23 min 13 s
|
Cytat:
Regulator Ci się grzał bo miał problemy z odprowadzaniem prądu i to należało leczyć zanim padł regulator. Albo miałeś już rozpieprzony aku albo zaśniedziałe kotski, albo niedokręcone klemy, albo, ... (jeszcze kilka innych połączeń należało bu sprawdzić.) O instalację trzeba dbać.
__________________
Wlóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze.. [ Julian Tuwim ] |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Unus pro omnibus, et omnes pro uno.
![]() Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Tychy
Posty: 1,098
Motocykl: 990 R, 520 EXC
Przebieg: w km ;)
Online: 1 miesiąc 21 godz 41 min 40 s
|
dobrze prawisz Cynciu
![]() przerabiałem temat z miesiąc temu. regulator pada jak się przegrzeje, a przegrzewa się jak nie oddaje prądu. |
|
|
|