![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Administrator
![]() |
![]()
Ano ciekawe , napięcie to napięcie niezależnie skąd płynie.
A tak przy okazji okazało się że ładowarki elektroniczne nieźle oszukują. Znajomy elektryk porobił próby i stwierdził że ich wskazania niby pełnego naładowania mijają się z rzeczywistością i były na poziomie faktycznym tylko 80%. Ciekawe czy te picprogramy też tak funkcjonują. Sam używa głównie tradycyjnych prostowników , jak stwierdził "przynajmniej wie że ma naładowany". Wychodzi na to że tradycyjny transformatorowy z regulacją amperażu plus wskaźnik A i V jest pewniejszą opcją. Prostota kontra udziwnienia. Teraz pytanko czy ktoś sprawdza gęstość ektrolitu po ładowaniu elektronikiem i transformatorem? Warto zerknąć.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Stary (P)iernik
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
![]()
W wiekszosci akumulatorow nie można już sprawdzić gestosci elektrolitu ani go dolewac
Nawet jak go nie ma ![]() Wody destylowanej a tym bardziej elektrolitu ( wygotowuje sie tylko woda nie kwas) Rzadko można już spotkać tradycyjny akumulator z elektrolitem i otwartymi celami. Zwykle ładowarki nie mają elektroniki , ktore zmniejszają prąd w miarę naladowania Akumulatora aż do calkowitego ustania. W akumulatorach starszej generacji z otwartymi celami powodowalo to "gotowanie akumulatora ". W razie ubytku dolewalo sie wody destylowanej. Nowe akumulatory mają cele zamknięte i gaz nie ma gdzie ujść , ani jak czegos tam dolac Akumulatorów żelowych też nie wolno ładować zwykłą ładowarką z tych samych powodów W motocyklu , aucie za wiekszy lub slabszy prąd odpowiada sprawny regulator napiecia.
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 25.05.2017 o 10:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
![]()
Wtracę 2 grosze...
Aku żelowe powinno sie ładować stałą wartością produ (podobno najlepiej impulsowo) co moga zapewnić tylko ładowarki z elektroniką. Z tradycyjnej ładowarki (tzw. zwykłego prostownika) oraz instalacji motocykla ładowanie jest stałym napieciem (jesli mamy bardzo rozładowany aku to prąd ładowania na poczatku jest duży, bo rozładowany aku ma małą rezystancję wewnetrzną, która rośnie wraz z naladowaniem aku co powoduje coraz mniejszy prad ładowania). Po pełnym naladowaniu aku w moto nawet jesli mamy cały czas na nim napiecie z reglera nie pobiera on pradu bo teoretycznie ma nieskończenie duża rezystancję (ale tez się nie gotuje o ile regler jest sprawny i nie daje zbyt dużego napiecia) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Akumulator RD04 wymiary | Poncki | Układ elektryczny i zapłonowy | 35 | 23.05.2017 18:55 |
Akumulator żelowy RD04 Wersja alternative | Wojak | Układ elektryczny i zapłonowy | 26 | 12.12.2012 10:44 |