Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25.05.2017, 09:26   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,006
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 16 godz 12 min 7 s
Domyślnie

Ano ciekawe , napięcie to napięcie niezależnie skąd płynie.

A tak przy okazji okazało się że ładowarki elektroniczne nieźle oszukują.
Znajomy elektryk porobił próby i stwierdził że ich wskazania niby pełnego naładowania mijają się z rzeczywistością i były na poziomie faktycznym tylko 80%.
Ciekawe czy te picprogramy też tak funkcjonują.
Sam używa głównie tradycyjnych prostowników , jak stwierdził "przynajmniej wie że ma naładowany".
Wychodzi na to że tradycyjny transformatorowy z regulacją amperażu plus wskaźnik A i V jest pewniejszą opcją.
Prostota kontra udziwnienia.
Teraz pytanko czy ktoś sprawdza gęstość ektrolitu po ładowaniu elektronikiem i transformatorem? Warto zerknąć.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.05.2017, 09:51   #2
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

W wiekszosci akumulatorow nie można już sprawdzić gestosci elektrolitu ani go dolewac
Nawet jak go nie ma - w instrukcji pisze ze elektrolit jest calkowicie pochlaniany przez płyty i nie wolno dolewac
Wody destylowanej a tym bardziej elektrolitu ( wygotowuje sie tylko woda nie kwas)
Rzadko można już spotkać tradycyjny akumulator z elektrolitem i otwartymi celami.
Zwykle ładowarki nie mają elektroniki , ktore zmniejszają prąd w miarę naladowania
Akumulatora aż do calkowitego ustania. W akumulatorach starszej generacji z otwartymi celami powodowalo to "gotowanie akumulatora ". W razie ubytku dolewalo sie wody destylowanej. Nowe akumulatory mają cele zamknięte i gaz nie ma gdzie ujść , ani jak czegos tam dolac
Akumulatorów żelowych też nie wolno ładować zwykłą ładowarką z tych samych powodów
W motocyklu , aucie za wiekszy lub slabszy prąd odpowiada sprawny regulator napiecia.
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 25.05.2017 o 10:03
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.05.2017, 10:10   #3
ArtiZet
 
ArtiZet's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: akalicy stolicy
Posty: 3,404
Motocykl: XRV650
Przebieg: 90+
ArtiZet jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 2 tygodni 4 dni 20 godz 59 min 12 s
Domyślnie

Wtracę 2 grosze...
Aku żelowe powinno sie ładować stałą wartością produ (podobno najlepiej impulsowo) co moga zapewnić tylko ładowarki z elektroniką.

Z tradycyjnej ładowarki (tzw. zwykłego prostownika) oraz instalacji motocykla ładowanie jest stałym napieciem (jesli mamy bardzo rozładowany aku to prąd ładowania na poczatku jest duży, bo rozładowany aku ma małą rezystancję wewnetrzną, która rośnie wraz z naladowaniem aku co powoduje coraz mniejszy prad ładowania).
Po pełnym naladowaniu aku w moto nawet jesli mamy cały czas na nim napiecie z reglera nie pobiera on pradu bo teoretycznie ma nieskończenie duża rezystancję (ale tez się nie gotuje o ile regler jest sprawny i nie daje zbyt dużego napiecia)
ArtiZet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Akumulator RD04 wymiary Poncki Układ elektryczny i zapłonowy 35 23.05.2017 18:55
Akumulator żelowy RD04 Wersja alternative Wojak Układ elektryczny i zapłonowy 26 12.12.2012 10:44


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.