Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.05.2017, 06:43   #1
next22


Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Polichno
Posty: 853
Motocykl: TA
next22 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 4 godz 56 min 20 s
Domyślnie

Kuba tak są istnieją amortyzatory tylko olejowe bez komory gazowej i też pracują.
next22 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.05.2017, 08:09   #2
Kuba_74
 
Kuba_74's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Krakow
Posty: 211
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Kuba_74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 5 godz 20 min 2 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał next22 Zobacz post
Kuba tak są istnieją amortyzatory tylko olejowe bez komory gazowej i też pracują.
Owszem, w takej konstrukcji tłoczysko musi przechodzić ''na wylot amortyzatora'' - często spotykane w amortyzatorach skrętu. Gdy tłoczysko przechodzi na wylot nie ma zmiany objętości wewnątrz podczas ruchu tłoczyska, nie ma potrzeby kompensowania zmiany objętości. Przykład:



Amortyzatory zwane potocznie olejowymi, mają wewnątrz olej i gaz. Gaz jest pod ciśnieniem atmosferycznym w odróżnieniu od amortyzatorów potocznie zwanych gazowymi gdzie gaz jest pod ciśnieniem wyższym od atmosferycznego.
Kuba_74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.05.2017, 08:17   #3
Adagiio
Zakonserwowany
 
Adagiio's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Milazzo
Posty: 5,222
Motocykl: XRV 750
Adagiio will become famous soon enough
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 3 godz 31 min 50 s
Domyślnie

Serwis tylnego amora zalecany jest co 50 mh w endurakach, prawie nikt tego nie robi bo albo nie wie, albo wie i ma to w dupie. W każdej serwisówce jest jasno napisane co ile taka akcja. 2 tygodnie temu robili mi Wilbersa z Tenerki po dwóch sezonach jazdy, w środku była paciara.
W multi Ohlins stracił precyzję regulacji a po serwisie wszystko wróciło do perfekcji.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać
I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier
Wypierdalać.
Adagiio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.05.2017, 13:41   #4
CzarnyCzarownik
 
CzarnyCzarownik's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,785
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
CzarnyCzarownik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
Domyślnie

Jest opcja, że w tym amortyzatorze nie ma tłoka/pierścienia oddzielającego olej od powietrza, ale powietrze w nim jest? Powietrze musi być, bo olej nie jest ściśliwy.
Fajny filmik na temat tego po po w amorze jest powietrze pod ciśnieniem, jakoś okolice 3 minuty i generalnie jak w środku wygląda podczas pracy.

link do youtube

Z tego co jeszcze czytałem mamy amortyzatory jedno i dwu rurkowe. W jednorurowcach występuje pierścień oddzielający olej od powietrza, w dwururkowym nie.

link do filmiku jak działa dwururkowy

Ostatnio edytowane przez CzarnyCzarownik : 14.05.2017 o 13:53
CzarnyCzarownik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Co to za amortyzator? duzers04 Rama, zawieszenia, napęd 4 24.10.2015 09:42


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.