|   | 
 | |||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  26.02.2015, 13:10 | #21 | 
|  |   
			
			Jeśli chodzi o tenere to sensowną wersją jest xt600z z lat '87-'89. Ma baniak 24l, rozrusznik i kopkę. No i te złote felgi DID  Następna w kolejce, jako motocykl turystyczno- wyprawowy to model młodszy: http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...0z_te%2088.htm Ma owiewkę i lepiej się jeździ przy złej pogodzie, ale +10 kg w porównaniu z wcześniejszą wersją. To bardzo dobre motocykle, tyle, że ciężko je znaleźć w dobrym stanie. Ostatnio Adagiio tu taką sprzedawał za około 7 tyś w bdb stanie- poszła w 2 dni. Zaletą tych staruszek jest ponadprzeciętna trwałość i jakość a także lepsze zwieszenia niż w xt600 po '91 roku. Problematyczne są w tych starych wersjach moduły i cewki zapłonowe- ale to często kwestia po prostu wieku motocykla i zaniedbań. Z resztą można to teraz kupić jako zamiennik, więc tragedii nie ma. | 
|   |   | 
|  26.02.2015, 13:36 | #22 | 
|  Zarejestrowany: Jul 2010 Miasto: Łaziska Górne 
					Posty: 929
				 Motocykl: 800X Pro, Yama XT614Z Terefere, Husq. TE610ie Przebieg: x34tys Galeria: Zdjęcia   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 12 godz 4 min 15 s |   
			
			xt600z 1VJ bez owiewki wychodził do 87r. Mały minus to wałek zdawczy na gęsty wieloklin, montaż jak w AT/TA, żadko ale jednak ścięcia wieloklinów się zdarzają. Poza tym ma bardzo krótkie przełożenia. XT600Z 3AJ, czyli wersja owiewkowa, ma już skrzynię o podobnych przełożeniach jak wszystkie kolejne wersje (manual twierdzi, że V bieg jest nieco dłuższy), zębatka montowana na dużą śrubę, czasami trafiają się wersje z rozrusznikiem el + kopajkowym - nie wiem czy w oryginale tak wychodziły (ja montuję samemu). W 3AJ w ostatnim wypuście jest ogromna chłodnica oleju, wcześniejsze miały miniaturki, późniejsze nie miały w ogóle (TT-R też nie miały, więc może aż tak potrzebna nie jest). Cewki i moduły problemem nie są, problemem jest stator, w którym dwie cewki odpowiedzialne są wyłącznie za ładowanie modułu - cienki drut nawojowy jest mało odporny. Mi jedna cewka uwaliła się kilka km przed transalpiną i pół wsi szukało kogoś, kto ma... lutownicę. Ominięcie jednej cewki pozwala jechać dalej - połowa napięcia wystarcza, przynajmniej przy irydowej świecy (nie wiem czy to ma aż takie znaczenie).  Niestety to już ponad 25-letnie babcie, które z reguły miały X właścicieli, każdy coś pomodził po swojemu i człowiek się za głowę łapie, jakie to patenty można wymyślić. Dla kogoś, kto nie wie czego chce NIE POLECAM. | 
|   |   | 
|  26.02.2015, 13:51 | #23 | 
|  |   
			
			Artur masz rację- ale to już autorowi wątku wszyscy to napisali. Za te 6 czy 8 tyś nie kupi nowego motocykla tylko model co najmniej 20-sto letni. Dlatego musi szukać czegoś zadbanego a nie okazji. Te stare yamahy, pomimo drobnych bolączek, są i tak lepsze niż młodsze, jednorazowe motorki. A jak się chce jeździć daleko na starym motórze, to trzeba się podstaw mechaniki nauczyć!   | 
|   |   | 
|  26.02.2015, 14:00 | #24 | 
|  Zarejestrowany: May 2008 Miasto: domem jest mój cały świat 
					Posty: 298
				 Motocykl: RD07a   Online: 1 tydzień 4 dni 4 godz 45 min 56 s |   
			
			mam podobny problem kilka lat temu sprzedałem Afryke  na  kolejna mnie nie stać a  i afryczka trochę przyciężkawa dla mnie myślę miedzy  Transalpem a lc4 adv   max 8k  morz być lekko uszkodzona  to dla mnie nie problem
		 | 
|   |   | 
|  26.02.2015, 15:04 | #25 | 
|  Zarejestrowany: Jul 2008 Miasto: Sanok 
					Posty: 2,026
				 Motocykl: EXC, ST 1300 Przebieg: rośnie   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 14 godz 7 min 52 s |   
			
			Ja po różnych przygodach na różnych motocyklach - ostatnio duży GS - przesiadłem się na starego Trampka 600 i jestem bardzo zadowolony - wjeżdżam w każdą dziurę i cenię jego prostotę i brak elektorniki
		 
				__________________ Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą | 
|   |   | 
|  26.02.2015, 18:37 | #26 | 
|  Zarejestrowany: Feb 2015 Miasto: Andrychów/Kraków 
					Posty: 142
				 Przebieg: 11 600   Online: 1 tydzień 10 godz 15 min 10 s |   
			
			Mam teraz nowy dylemat- kolega zaufanego znajomego, jest mechanikiem, pasjonatem i ma do sprzedania pewną TT600E- wersja z rozrusznikiem i słabszym zawiasem. Co o niej sądzicie? z racji bardzo dobrego stanu chce za nią około 8000zł. To sporo jak na mój budżet, ale jest pewnym motocyklem, więc bardzo mnie kusi. możecie się wypowiedzieć na temat modułów w tym moto? czytałem że lubią padać, a nowy w ASO około 3000zł i ciężko wyrwać zamiennik. jak z tym jest naprawdę? | 
|   |   | 
|  26.02.2015, 19:07 | #27 | 
|  |   
			
			Spytaj Franza o tt600e. Miał Belgarde przez jakiś czas to pewnie zdążył ją dokładnie poznać. Moim zdaniem bardzo fajny motocykl, i jeśli z pewnego źródła to nie ma się co bać. Moduł może paść w każdym motocyklu, a ceny oryginałów są z reguły chore. Trzeba patrzeć na to co oferuje rynek (zamienniki, używki)- powinno być jakieś tańsze rozwiązanie. No i skoro tam jest bliźniaczy silnik do xt600 3tb, to pewnie udało by się elektrykę z xt zaadaptować.
		 | 
|   |   | 
|  26.02.2015, 20:04 | #28 | 
| instruktor jazdy  Zarejestrowany: Jun 2009 Miasto: Kraków 
					Posty: 365
				 Motocykl: XT600E   Online: 1 miesiąc 3 dni 12 godz 16 min 0 |   
			
			Mateuszu Dziewięć Trzy, jeśli do Krakowa nie masz daleko, to mam w posiadaniu transalpa 600 z jedną tarczą, yamahę xt 600 3TB, obydwa do pomiaru z siedzeniem oryginalnym i podwyższonym. W tym samym garażu parkuje moja była afryka oraz suzuki freewind. Szosówki też są, jakbyś chciał upewnić się w wyborze. Zapraszam do przymiarki. Będziesz miał większą wiedzę.
		 | 
|   |   | 
|  26.02.2015, 20:18 | #29 | 
|  Zarejestrowany: Feb 2015 Miasto: Andrychów/Kraków 
					Posty: 142
				 Przebieg: 11 600   Online: 1 tydzień 10 godz 15 min 10 s |   
			
			Beddie, jesteś wielki!   tak się składa, że sudiuję w Krakowie. Bardzo chętnie skorzystam z Twojej oferty, ale dopiero za jakiś miesiąc, dwa, bo na razie chcę nabyć choć troszkę doświadczenia i ułożyć sobie wszystko w głowie. Wtedy będę kupował. "instruktor jazdy"- prowadzisz kursy na prawko? dwa: macie jakąś ekipę motocyklową w Krakowie, która jest otwarta na zielonych, aczkolwiek bardzo mocno zainteresowanych tematyką? | 
|   |   | 
|  26.02.2015, 20:19 | #30 | 
|  |   
			
			
To najlepsza rada w Twojej sytuacji. Nie rób doktoratu z różnic między tymi modelami, bo będziesz bazował tylko na opiniach innych zamiast na własnym doświadczeniu. Każdy z tych modeli nadaje się na pierwsze turystyczno-wyprawowe moto. Za rok-dwa kupisz coś kolejnego, wiedząc w którą stronę bardziej chcesz się rozwijać.
		 
				__________________ "Jeżeli chcesz uniknąć krytyki: Nic nie mów. Nic nie rób. Bądź nikim" - Arystoteles | 
|   |   | 
|  | 
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Yamaha TDM 850 czy Yamaha Super Tenere ? | Kubaandcom | Yamaha | 48 | 21.04.2022 15:05 | 
| Kingway DOminator 700 a Yamaha Grizzly 700 | matjas | Inne - dyskusja ogólna | 4 | 15.05.2013 12:18 | 
| Kask AGV MT-X, a moze cos innego. | Kamyk | Kaski | 4 | 03.07.2012 10:30 | 
| Kask dla plecaczka (tani) - ls2, naxa, hjc a może coś innego? | piotreklodz | Kaski | 10 | 16.02.2012 23:28 |