![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#7 |
Fazi przez Zet
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,063
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 10 miesiące 4 dni 3 godz 3 min 34 s
|
![]()
Hmmmm, a ja mysle ze aby zwiekszyc sile hamowania, trzeba zwiekszyc cisnienie plynu lub zwiekszenie powierzchni tloczka hamulcowego. Aby zwiekszyc cisnienie plynu potrzebna jest sila na powierzchnie. Sila bierze sie z reki, powierchnia z powierzchni tloka. Wydajnosc ma tutaj ,niejszy wplyw, bo przewody sa krotkie.
Przyklad dla pompy hamulcowej: standard: Cisnienie 1N/cm2˛ = 1 N z palca na 1cm2˛ powierzchni tloka zwiekszamy tlok 2 razy: 0.5 N/cm2˛ = 1N z palca na 2 cm2˛ tloka. Czyli kazde zwiekszenie tloka sprawi ze bedzie trzeba mocniej palcami pchac. A teraz przyklad dla zacisku dla wartosci: cisnienie od pompy: 1n/cm2˛ standard: 1N/cm2˛ x 5cm2˛ powierzchni tloczka daje nam 5N sily na zacisku tjuning: zwiekszamy powierzchnie tloczka w zacisku 1N/cm2˛ x 10cm2˛ powierzchni tloczka w zacisku = 10 N sily na zacisku hamulcowym. konkluzja. Zwiekszenie sily hamowania (czyli wieksza sila na zacisku przy tej samej sile na palcach) mozna uzyskac jedynie przez powiekszenie powierzchni tloczkow w zacisku
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Pompa hamulcowa kaput. | newrom | Hamulce, kola, opony | 13 | 23.09.2008 09:28 |