Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12.03.2014, 23:31   #1
miro&afryka
 
miro&afryka's Avatar


Zarejestrowany: May 2012
Miasto: Stalowa Wola
Posty: 293
Motocykl: RD07a
Przebieg: 32000
miro&afryka jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 4 dni 13 godz 42 min 6 s
Domyślnie

Ani z fizyki, ani z matematyki prymu nie wiodłem, ale tak sobie to wyobrażałem Grucha. Na siłę dokręcenia nie powinno mieć to żadnego wpływu, tyle, że może producentowi chodzi o siłę bezwładności, czy odśrodkową (nie wiem, nie znam się) spowodowane większą masą większych nasadek np. tych 1/2, może zapadki grzechotki 3/8, a może - najbardziej właśnie - sam mechanizm nastawczy, czy na samym końcu czworokąt na dłuższą metę nie wytrzymają większych obciążeń, może tak być? A może po prostu to marketingowe zagranie. Kup teraz zestaw nasadek 3/8, bo bez nich ani rusz. Chcesz zepsuć sobie taki klucz?

Mam świadomość, że powyższe to może być stek bzdur, wywody fizyczne mam na myśli.

Ostatnio edytowane przez miro&afryka : 12.03.2014 o 23:41
miro&afryka jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.03.2014, 07:35   #2
Grucha
Unus pro omnibus, et omnes pro uno.
 
Grucha's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Tychy
Posty: 1,098
Motocykl: 990 R, 520 EXC
Przebieg: w km ;)
Grucha jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 21 godz 26 min 53 s
Domyślnie

Chodzi o to, aby zachować moment skrętny jako moment skrętny, a nie żeby dodać do momentu skrętnego moment gnący wynikający z przesunięcia osi obrotu klucza względem śruby. Co do nasadek, to pewnie chcą sprzedać. Ja osobiście w swoim kluczu 1/4" mam przejściówkę na 3/8", a w kluczu 1/2" jest przejściówka na 3/8" i na 1/4" - chyba - wszystko dostarczone wraz z kluczami przez producenta. Uważam, że budowanie teorii na ten temat to strata czasu.

Używając klucza dynamometrycznego należy jednostajną siłą i bardzo powoli go "dokręcać" aż do kliknięcia zazwyczaj - szybki ruch powoduje "przeciągnięcie momentu". Ale na te siły z tą dokładnością, jakie wymagane są w motocyklach czy w samochodach, to ja bym się nie spuszczał. Używaj, "ostrożnie" i będzie gitara
Grucha jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.03.2014, 08:14   #3
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,003
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 14 godz 56 min 41 s
Domyślnie

W interesie każdego sprzedającego jest uzależnienie odbiorcy od swojego produktu.
Podobnie jest i z tymi nasadkami im chodzi o to byś tylko u nich kupował.
Miro , olej te wyimaginowane teorie.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Jakie tarcze, jakie klocki przód RD04? Łysy Hamulce, kola, opony 27 23.09.2013 10:26


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.