![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Koszalin
Posty: 1,029
Motocykl: LC8 ADV była rd07
Przebieg: do uzgo
![]() Online: 2 tygodni 2 dni 16 godz 23 min 40 s
|
![]()
znajomy odchudza koła zamachowe i przerabia dwumasy na zwykłe i zamiast nitów zawsze stosuje śrubki 12 klasy gatunkowej poskrecane wszystko na mocny loctite. Takie połączenie jest napewno mocniejsze niz jaki kolwek nit z tego wzgledu że nity stosuje sie bo są tanie i szybie w montazu ale niestety miekkie zeby dały sie rozklepać aśrubki to twarde i lepsze rozwiazanie. Kolejnym plusem jest mozliwośc demontazu w razie potrzeby.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,296
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 4 miesiące 4 tygodni 11 godz 6 min 51 s
|
![]() Cytat:
![]() połączenie śrubowe żeby miało podobna wytrzymałość do nita musi być na śrubach ciasno pasowanych tzn bez luzów nawet suwliwie być nie może ![]() ![]() Trochę się kiedyś na nitowałem, 12mm nit zakuwa się młotem 3kg na dwa strzały na ciepło trza mieć parę w łapach bo większość z nas robiła taki nit na 3 strzały. A 8 godzin nikt był wstanie machając młotem wytrzymać ![]() Tyle z praktyki po resztę zapraszam do skryptów z konstrukcji maszyn : ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Zaniemyśl
Posty: 37
Motocykl: RD07
![]() Online: 2 dni 6 godz 22 min 52 s
|
![]()
pierwszego nita zakuwaliśmy 30 min
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Michał
![]() |
![]()
Nie do końca. Nit głównie na ścinanie pracuje (i tarcie powierzchni) a śruba na rozciąganie. To główna różnica ale są też inne, w samolotach (tych latających) całe poszycia są nitowane bo to połączenie zapewnia minimalną możliwość ruchu.
3kg młot to nie tak dużo bo trzeba odkształcić złącznik. Przedłużki i przykręcanie śruby M12 odpowiednim momentem to też niemała siła rozciągająca rdzeń - i to statyczna. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
patent na wzmocnieni tylnego stelaza. | motomysz | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 6 | 07.06.2014 00:06 |
Kufer + oparcie = narzekająca żona, czyli patent jak cofnąć kufer | Arkadius | Wszystko dla Afryki | 8 | 28.02.2013 20:05 |
patent na niskie ciśnienie w oponach | Wojtek_K | Wszystko dla Afryki | 2 | 04.02.2013 11:57 |
Patent AQ rezerwa paliwa | Kazmir | Uklad paliwowy i wydechowy | 1 | 04.08.2009 21:37 |