Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30.07.2013, 22:35   #1
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,981
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 2 dni 4 godz 20 min 33 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał PUFF Zobacz post
Czemu nie na szlifierce do plaszczyzn, tak jak przy glowicach samochodowych?
Nie do konca rozumiem czym jedne glowice roznia sie od drugich.
Prosze o wyjasnienie
według mej najlepszej wiedzy widziałem jak zakład zajmujący się regeneracją głowic traktował takową na frezarce. NIE BYŁA to szlifierka.
podobne zabiegi widywałem kilkakrotnie na YT i tam również była to frezarka.
obstawiam, że stopy amelinium, z którego zrobione jest 99% współcześnie esploatowanych głowic jest lepiej jednak skrawać niż szlifować.
Puff - mylę się?
pomijając tematy naprawcze - jak jest obrabiana głowica od strony komór spalania na produkcji?

matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.07.2013, 22:47   #2
PUFF
Very Old Member ;)
 
PUFF's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2004
Miasto: Kielce
Posty: 322
Motocykl: RD04
PUFF jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 17 godz 21 min 27 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał matjas Zobacz post
według mej najlepszej wiedzy widziałem jak zakład zajmujący się regeneracją głowic traktował takową na frezarce. NIE BYŁA to szlifierka.
podobne zabiegi widywałem kilkakrotnie na YT i tam również była to frezarka.
obstawiam, że stopy amelinium, z którego zrobione jest 99% współcześnie esploatowanych głowic jest lepiej jednak skrawać niż szlifować.
Puff - mylę się?
pomijając tematy naprawcze - jak jest obrabiana głowica od strony komór spalania na produkcji?

matjas
PowierChnia glowicy jest obrabiana aby zapewnic jej prawidlowa tolerancje ksztaltu (wspomniane zachowanie jednej powierzchni) oraz odpowiedniej chroowatosci. Frezowanie nie zapewni takiej powierzchni jak szlifowanie.
Aluminium znacznie lepiej sie szlifuje niz skrawa. Jest to "suchy" material z upierdliwym wiorem.
Obrobka fabryczna glowicyto psobny temat. Jest ona obeabiana. Jednego zamocowania wieloma narzedziami. Kilka plaszczyzn (czesto w tym samym czasie) jest obrabianych na maszynach CNC i tutaj niejako technologia i ksiegowi czesto wymuszaja uzycie "mniej optymalnego narzedzia".
__________________
Pawel RD04 '92
PUFF jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Regeneracja Ohlinsa Pawel_z_Jasla Rama, zawieszenia, napęd 3 06.09.2011 10:22
Regeneracja piasty klejem Uriel Rama, zawieszenia, napęd 6 28.06.2010 16:39


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.