| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			
			
			
			
				
			
			 Zarejestrowany: Oct 2008 
				Miasto: Chodzież 
					
				
				
					Posty: 11
				 
Motocykl: RD04 
				
				
				 
Online: 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Stwierdziliśmy z naszą ekipą, że montaż CB w motocyklu to dobry pomysł -przegląd sytuacji na drodze + łączność między motocyklami w grupie(nieoceniona na trasie). 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Kupiłem jeden zestaw motocyklowy promowany w internecie: http://www.cb-radio.info.pl/sklep/ze...e/rid,496.html Zestaw został zakupiony na próbę i po dopracowaniu tematu reszta ekipy też ma kupić. Ale narazie jest kupa. Wczoraj po podłączeniu były pierwsze testy. Narazie bez jazdy tylko na sucho i bez osprzętu do motocykla (słuchawki, mikrofon, przycisk nadawania) Spostrzeżenia ogólne, wstępne: 1. Wyświetlacz wystarczający, duże cyfry wybranego kanału, wskazanie mocy sygnału - ale jego podświetlenie pozostawia wiele do życzenia, jest nierównomiernie i w ciemności widać kiepsko. 2. Trochę problemów będzie z instalacją: - przycisk jest na rzep, - brak uchwytu do kierownicy - trzeba coś dorobić, - montaż anteny może być kłopotliwy - podstawka jest przygotowana do montażu na płaskiej powierzchni, którą trudno znaleźć w Africe (u mnie akurat pasowało bo mam dorabiane stelaże kufrów bocznych z profilu kwadratowego więc tam przykręciłem) - słuchawek i mikrofonu jeszcze nie montowałem także ewentualne uwagi będą później ale to wszystko to jest szczegół - trochę zabawy i "po krzyku" Działanie radiotelefonu INTEK 520H (próby na trzech różnych antenach): 1. Nadaje dobrze, porównywalnie do mojego unidena z samochodu, dźwięk jest czysty i wystarczający. 2. Odbiór praktycznie nie istnieje, harczenie, niewyraźny dźwięk, trudny do odszyfrowania na krótkich odległościach. Dogadanie się jest możliwe tylko w pobliżu (0-100m). Próbowałem już chyba wszystkich możliwości: - ręczna regulacja squelch - automatyczna regulacja squelch - ESP - elektroniczna modulacja głosu - kompresja wzmacniająca sygnał nadawczy i odbiorczy - różne anteny (President z zestawu; moja długa Lens z samochodu, oraz krótsza z samochodu mojego kolegi - nie pamiętam nazwy) W każdej próbie nadawanie przyzwoite a odbiór beznadziejny. Na tym etapie nie ma sensu dalszego montażu. Trzeba wyjaśnić sprawę kiepskiego odbioru radiotelefonu. Dzisiaj zawiozę go do sprawdzenia do fachowca. Poinformuję WAS o postępach. Ostatnio edytowane przez jeleń : 30.10.2008 o 14:44  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Wielkopolska 
					
				
				
					Posty: 186
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 4 dni 4 godz 19 min 18 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ręczne radia nie mają żadnych filtrów i co za tym idzie będą łapały wszystkie zakłócenia z motocykla i nie tylko. Chyba nic na to nie poradzisz.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2005 
				Miasto: Wrocław 
					
				
				
					Posty: 7,439
				 
Motocykl: Nie mam już Afryki 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			cb radio to taka naleciałość jaka nam zostaje po wyjsciu z samochodu.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			
			
			
			
				
			
			 Zarejestrowany: Oct 2008 
				Miasto: Chodzież 
					
				
				
					Posty: 11
				 
Motocykl: RD04 
				
				
				 
Online: 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ok. Sprawa odbioru sygnału załatwiona. 
		
		
		
		
		
		
		
	Okazało się, że nie przeczytałem do końca instrukcji za co zostałem skarcony przez dwóch serwisanów z którymi rozmawiałem. No i trochę mieli rację. Tylko takie rzeczy powinno się pisać na początku instrukcji a nie na ostatniej stronie. Więc okazało się, że w Inteku można programować rózne pasma częstotliwości i rodzaj modulacji. Oczywiście nikt nie pomyślał, żeby odrazu ustawić standart obowiązujący w Polsce. Ustawiłem na PL (częstotliwości obowiązujące w Polsce) oraz modulację AM i jest ok. Nadawanie i odbiór - czyste bez zastrzeżeń. Także jak czas pozwoli będę grzebał dalej, czyli testy podczas jazdy Afrą. Poinformuję o postępach.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Dołączył: Sobota, 14 Stycznia 2006 
			![]() Zarejestrowany: Jan 2006 
				Miasto: Gorzkie Pole/k.Poznania 
					
				
				
					Posty: 361
				 
Motocykl: xl883 Iron 
				
				
				 
Online: 5 dni 8 godz 39 min 40 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			temat przerabiany na forum już kilkukrotnie... między innymi przeze mnie. Wniosek jeden... 
		
		
		
		
		
		
			CB na Afri to szrot, działa w miarę jak się powoli jedzie, szumi, wku.... i wogóle do d.... jest. Na deszcz toto wrażliwe i jak te wszystkie kabelki się pozakłada... to się odechciewa jeździć. Moje przenośne CB wożę czasem w schowku w osobówce, jak mi się dużego przekładać nie chce. Podsumowując... jak napisał Rambo, to taka pozostałość po wyjściu z samochodu:P 
				__________________ 
		
		
		
		
	HD  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Jaki świeży jaki świeży ?? 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 2,729
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Kurcze po tym jak ostatnio mnie złapali panowie polucjanci i zarobiłem 400 PLN i 10 pkt doszedłem do wniosku że jednak przydało by się takie CB chociażby tylko do nasłuchu.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Hubert  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
			 Maciej 
			
			
			
				
			
			Zarejestrowany: Jul 2008 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 7
				 
Motocykl: RD07a 
Przebieg: 12000 
				
				
				 
Online: 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			posiadam alana 42 multi i chcę go podpiąć bezprzewodowo np pod tego typu słuchawkę http://www.allegro.pl/item469497117_...radiem_fm.html  
		
		
		
		
		
		
			bo faktycznie z tymi sznurkami to nie robota ![]()   da sie to jakos podłączyć ?
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Moja Africa Twin jest najpiękniejsza  
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
| 
			
			 Administrator 
			![]() Zarejestrowany: Oct 2007 
				Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił 
					
				
				
					Posty: 5,457
				 
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie 
Przebieg: ojojoj 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 5 godz 12 min 8 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jak dobrze policzysz, to nolan z ncom taniej wyjdzie 
		
		
		
		
		
		
			zestaw z kablem do telefonu za jakies 210zl wychodzi (oczywiscie trzeba miec kask nolana). Posiadam sam takie ustrojstwo, ale ma swoje wady podobnie jak CB. Głośny wydech + mimo wszystko kask który szumi + brak deflektora/bardzo wysokiej szyby - powoduje, że aby pogadać na tyle dobrze, aby ciągle nie krzyczeć o powtórzenie co mówił nasz rozmówca dobre jest do 70km/h, potem już trzeba się wsłuchiwać. Mam basic-a, ponoc BT bardzo dobrze daje rade, ale za kase to sobie wole oddzwonić jak ktoś się dobija na stacji gdzieś niż wkurzać się i tracić koncentracje podczas jazdy. Może to i dobre do pekaesów, ale jak się zapierdziela po trasie to ... sorry, ale nie daje rady nawet najlepsze audio do kasku - chyba, że masz douszne sluchawki - to jedyne co da rade. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Ramires ...okręt mój płynie dalej... gdzieś tam...  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
| 
			
			
			
			
			
				
			
			 Zarejestrowany: Aug 2008 
				Miasto: Poznań 
					
				
				
					Posty: 11
				 
Motocykl: RD07 
				
				
				 
Online: 1 dzień 10 min 41 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			wole zwolnic do 70 i posluchać tekstów jelenia bo nieźle tekści, to tyle z mojej strony w tym temacie
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
| 
			
			
			
			
			
				
			
			 Zarejestrowany: Oct 2008 
				Miasto: Chodzież 
					
				
				
					Posty: 11
				 
Motocykl: RD04 
				
				
				 
Online: 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Po wczorajszych testach jestem mile zaskoczony! 
		
		
		
		
		
		
		
	Można funkcjonować z tym zestawem nawet przy 130km/h. Zapytałem przy tej prędkości i odpowiedział mi gość, że słyszy mnie bardzo dobrze a był 3km ode mnie. Jak mu powiedziałem, że nadaję z motocykla to był zdziwiony jakością. Podczas rozmowy z kolegą potwierdziła się ta opinia, co prawda słyszał gdzieś w tle mój pusty wydech ale był ledwie słyszalny w porównaniu z moim głosem. Aha! Na automatycznym squelchu po przekroczeniu 120km/h zaczęłu wdzierać się zakłócenia z silnika. Po przejściu na manual (skręciłem do ok.3/4 skali) było ok. i jeszcze miałem zasięg ok.3-4km. Teraz tylko pozostaje wszystko dopieścić pod względem montażu i funkcjonalności czyli: 1. uchwyt do kierownicy (montaż radiotelefonu w poziomie - wzdłuż kierownicy, rozwiązuje problemy z plątaniem się kabli oraz umożliwia w dogodniejszy sposób posługiwanie się pokrętłami i przyciskami) 2. wodoszczelny pokrowiec (tu może być kłopot ale coś wykombinuję) 3. montaż głośników w kasku (narazie przyczepiłem taśmą do łba) Dla zainteresowanych: Miałem kask Airoh S4 ![]() Leży on dość ciasno na głowie na mojej więc będzie trzeba z głośników wywalić rzepy i po prostu je wszyć do kasku - bo inaczej go nie włoże. Mikrofon był przyklejony na samym dole szczęki pod wlotem powietrza (ok.5 cm od ust). Mam najwyższą szybę (Givi) - to też napewno ma znaczenie. Zestaw będzie wykorzystywany głównie do dłuższych podróży oraz opcjonalnie w moim drugim aucie (to był warunek zakupu).  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |