![]() |
|
Inne tematy Motocyklowo |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Ok. Sandomierza
Posty: 516
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 15 godz 22 min 56 s
|
![]()
Witam
Tak jak w temacie. Czy w DRZ i XR da się zrobić remont pomimo świętego nicasilu(zwłaszcza sprzedający tak piszą, że silnik po remoncie szlifie itd ;-)) tj. normalny szlif cylindra pod nad wymiarowego tłoka ![]() ![]() Czy po prostu trzeba kupić nowy cylinder w nominale? Pozdro Tomek Ostatnio edytowane przez Tomek : 26.07.2012 o 23:14 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Lubliniec
Posty: 2,178
Motocykl: KTM LC8 950 ADVENTURE
![]() Online: 2 miesiące 4 tygodni 6 godz 17 min 31 s
|
![]()
Jak do LC4 się da to i pewnie do DRZ i XR też. Trzeba by tylko zobaczyć jakie nadwymiarowe tłoki można kupić. LC4, DRZ i XR to nie EXC, gdzie tam musi być nicasil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Are we truly alone? The Truth is Out There
![]() Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Urzut
Posty: 661
Motocykl: obecnie brak
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 1 godz 2 min 6 s
|
![]()
może popytaj tutaj http://www.ktm.krakow.pl/promocje.html
Jak widać, amerykance wymyśliły jak to naprawiać, ale czy to zadziała ? Nie wiem. Jeszcze czy koszty naprawy będą na tyle małe, by się opłacało naprawiać, a nie kupować nowy zestaw. Do tej pory byłem przekonany, że zdarte nicasilowe cylindry idą na złom. No może jeszcze honowanie coś pomoże na wyrównanie powłoki, jeśli jeszcze coś jej zostało ![]() pozdrawiam Ostatnio edytowane przez slafo : 26.07.2012 o 23:19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,669
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 4 miesiące 1 tydzień 16 godz 8 min 2 s
|
![]()
oj po nicasilu jest jeszcze życie... na przykład nowy nikasil
![]() mój cylinder w EXC był wręcz spawany między oknami wydechowymi szlifowany a potem miał nałożony nowy nicasil. kosztowało parę pesos ale chłopaki w Motrac Racing w jukeju zrobili robotę jak fabryka. tam gdzie był nicasil NIE poleca się zakładania tulei żeliwnych jak to ma miejsce na naszym bidnym podwórku. zabawa w offroad nie jest niestety tania. na szczęście również nie jest obowiązkowa.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Ok. Sandomierza
Posty: 516
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 15 godz 22 min 56 s
|
![]()
Co do nicasilu to podsyłam dwa pomocne linki:
http://www.nikasil.pl/cennik.html http://www.motogen.pl/artykuly/porad...iec,art62.html Dokładnie na naszym podwórku to wyglada tak że moto dostaje tuleje plus nowy tłok i lata dalej. Ale czy to takie złe ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez Tomek : 27.07.2012 o 09:58 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa/Natolin
Posty: 1,519
Motocykl: nie mam już AT
Przebieg: 99999
![]() Online: 1 miesiąc 5 dni 20 godz 53 min 17 s
|
![]() Cytat:
Powłokę jak najbardziej można położyć od nowa, ważne aby był to oryginalny nikasil a nie chromowanie które po jakimś czasie zaczyna się łuszczyć i niszczy tłok. Najbardziej chyba znana firmą regenerującą powłoki jest LANGCOURT , np można do nich wysłać poprzez ta firmę : http://www.sklep.motox.pl/nikasil-re...row-p-285.html Zanim zregenerujesz cylinder poszukaj osób które ściągają oryginalne cylindry z USA , są one tam dużo tańsze niż w Polsce. Może okazać się że dokładając kilka złociszy będziesz miał nowy oryginał zamiast regenerowanego. Przykładowo chcąc zregenerować cylinder w mojej CR-ce musiał bym wydać ok 1200-1500 zł a nowy z USA można kupić za mniej niż 1800zł. Więc gdyby regeneracja miała wyjść bliżej tego 1500 to bym wolał nówke za 1800. Co do szlifu, na nikasilu również się go wykonuje, w wyczynowych crossach 2T tłoki pasuje się na 0,04 mm, czasami jest tak że obecna selekcja ma za duży luz a kolejna za mały więc wtedy można nikasil delikatnie liznąć.
__________________
BMW R1150R Jawa 250 353 `58r Ostatnio edytowane przez KML : 27.07.2012 o 15:45 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
heu ?
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 932
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
|
![]()
Mozna dac tuleje, ale imho to podcieranie dupy szkłem. Regeneracja, dobrze zrobiona, dla amatora wystarczy na parę tlokow. Czyli de facto w drz na kilka(naście) lat.
No i nie wiem czy jak sie policzy te wszystkie tuleje i robotę przy nich to czy tuleja wychodzi taniej. pozdr newrom
__________________
RD07 & DRZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() |
![]()
Witam
Można też np tak: http://www.olekmotocykle.pl/pl/aktua...ltz_400drz_400 Chyba najprościej i najtaniej. Pozdr rr |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,669
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 4 miesiące 1 tydzień 16 godz 8 min 2 s
|
![]()
jak pisałem powyżej i potwierdzający moje słowa newrom - tuleja to lipa jest i kropka.
za nowy nicasil łącznie ze spawaniem i nowym tłokiem zapłaciłem 1200PLN - to nie tajemnica. z oferty czeskiej /czyli przez Olek Motocykle/ nie chciałem korzystać bo ten czeski nicasil ma niedobre opinie. Motrac jest firmą sprawdzoną i faktycznie robotę zrobili jak złoto.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
szlif czy kupować nominał | NaczelnyFilozof | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 14 | 06.11.2012 19:51 |
Szlif cylindrów, szukam warsztatu> | Kishon | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 17 | 13.11.2009 23:35 |
Co mi mogą zrobić? | Mecia | Inne tematy | 27 | 08.10.2009 03:12 |
Co mi mogą zrobić? | wojtalski | Inne tematy | 16 | 21.08.2009 16:40 |
Pancerników szlif-test | wieczny | Wszystko dla Afryki | 50 | 01.10.2008 21:50 |