|   | 
 | |||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  18.09.2008, 09:34 | #21 | 
| Very Old Member ;)  Zarejestrowany: Jan 2004 Miasto: Kielce 
					Posty: 324
				 Motocykl: RD04   Online: 5 dni 17 godz 36 min 3 s |   
			
			Wszystko sie zgadza. No moze prawie wszystko. Pojemnosc glowicy w naszym przypadku jest pojemnoscia "nad tlokiem". Nie mozna tu mowic i "pojemnosci glowicy", poniewaz glowica nie jest sferyczna i blizej jej do wlaca niz do "scietej sfery". Stad moja dedukcja na temat niezmienionego stopnia sprezania. W przypadku nowych silnikow ze sferyczna glowica lub komora spalania w tloku, Wasza teoria jest prawidlowa. Jednak w przypadku AT niestety ssie nie sprawdza   
				__________________ Pawel RD04 '92 | 
|   |   | 
|  18.09.2008, 10:21 | #22 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 
					Posty: 678
				 Motocykl: Black Man Wheel 800 gs   Online: 2 miesiące 4 dni 11 godz 45 min 7 s |   
			
			A ja sobie wypoleruje kanały w głowicach i będzie git. Robiłem tak w wiekowej dr'ce i mam pozytywne odczucia (moc wyraźnie wzrosła a spalanie spadło). Roboty dużo ale zima już sie prawie zaczeła. Pozatym nie wiem jak zwiększenie pojemności wpłynie na wysilenie jednostki. Pozatym lepiej usprawniać niż tuningować na siłę.
		 
				__________________ dakar noir | 
|   |   | 
|  18.09.2008, 12:32 | #23 | |
| mistrzu  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 1,962
				 Motocykl: RD03 Przebieg: ? Galeria: Zdjęcia   Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s |   Cytat: 
 I tak jeżeli rozwiercimy silnik na 800 sprężanie wzrośnie z 9 do 9,5 atm, jeżeli rozwiercimy na 850 spręzanie przekroczy nieznacznie 10 atm. Zakłądając że odległosć denka toka od sworznia jest taka sama oczywiście (czyli taka sama wysokość tłoka- a to trzeba by dokładniej sprawdzić ładując sie w takie klopoty a nie tylko "na oko" jak ja to oceniłem ) 
				__________________ Enduro i ADV | |
|   |   | 
|  18.09.2008, 12:35 | #24 | 
| Gość 
					Posty: n/a
				 Online: 0 |   
			
			Motormaniak ma rację - przy rozwiercie zwiększa nam się pojemność skokowa, ale przestrzeń nad tłokiem w górnym ZZ pozostaje praktycznie taka sama. Stąd wzrost stopnia sprężania. Zdrowia!   | 
|   | 
|  18.09.2008, 13:00 | #25 | 
| Very Old Member ;)  Zarejestrowany: Jan 2004 Miasto: Kielce 
					Posty: 324
				 Motocykl: RD04   Online: 5 dni 17 godz 36 min 3 s |   
			
			A ja sie bede ciagle upieral przy mojej wersji. Zalozmy, ze glowica z zamknietymi zaworami jest plaska, a komora spalania stworzona jest przez w/w glowice, scianki cylindra i powierzchnie tloka (w GMP). W takim przypadku "moja" teoria jest sluszna. I dla niej wzor na stopien sprezania wyglada nastepujaco: Stopien sprezania = pow. tloka * (skok tloka + wysokosc komory spalania)/ pow. tloka * skok tloka = (skok tloka + wysokosc komory spalania) / skok tloka Jak widac z powyzszego wzoru, stopien sprezania nie zalezy od powierzchni tloka, czyli od jego srednicy. Tak jak wczesniej wspomnialem glowicy XRV blizej do plaskiej niz sferycznej i na tym zalozeniu opieram moja teorie. 
				__________________ Pawel RD04 '92 | 
|   |   | 
|  18.09.2008, 13:35 | #26 | 
| mistrzu  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 1,962
				 Motocykl: RD03 Przebieg: ? Galeria: Zdjęcia   Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s |   
			
			mnożysz powierzchnie tloka * wysokość komory spalania , i przy twoim założeniu jest to pojemność głowicy, ale nie możesz tego skrócić. Bo Po wsadzeniu większych tłoków głowica będzie miała ciągle "starą" średnicę , pozatym powinieneś we wzorze napisąć  "/  wysokosc komory spalania* pow tłoka.  Ale nie wnikajmy..... Kiedyś, jak bawiłem sie w rasowanie 2T to wlewało sie strzykawką przez otwór od świecy olej żeby sprawdzić pojemność głowicy, bo policzyć tródno. A musiałem to robić bo powyżej 12 atm silnik dzwonił..... (moto: cz cross) 
				__________________ Enduro i ADV | 
|   |   | 
|  18.09.2008, 14:24 | #27 | |
| Very Old Member ;)  Zarejestrowany: Jan 2004 Miasto: Kielce 
					Posty: 324
				 Motocykl: RD04   Online: 5 dni 17 godz 36 min 3 s |   Cytat: 
  . Przy takim stopniu, to juz kazdy bedzie dzwonil. Domyslam sie w w/w czasach nie miales dostepu do V-Power'a 99 lub metanolu zeby rozwiazac problem spalania stukowego? 
				__________________ Pawel RD04 '92 | |
|   |   | 
|  18.09.2008, 14:37 | #28 | 
| mistrzu  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 1,962
				 Motocykl: RD03 Przebieg: ? Galeria: Zdjęcia   Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s |   
			
			O tak... Wprawdzie na pustyni mnie nie będzie (bede testował DRZ w bieszczadach) , ale następnym razem...... Po paru   nakreśla mi sie w głowie bardzo szeroki asortyment przeróbek i modernizacji a ich potrzeba wydaje sie oczywista i konieczna   nie nie myślałem wtedy o V- power , myślełm za to dlaczego na Gazolinie (dostępna w bieszczadach np w Niebocku benzyna bez uszlachetniaczy oktanowych - bardzo lotna) mój motocykl robi dziury w tłokach i dlaczego nie gaśnie po zciągnięciu fajki ze świecy....... Żeby zgasić moto kładłem go na boku żeby paliwo wylało sie z gaźnika...... (moto wsk, splanowana mocno głowica) stare czasy.... 
				__________________ Enduro i ADV Ostatnio edytowane przez motormaniak : 18.09.2008 o 14:46 | 
|   |   | 
|  20.09.2008, 19:10 | #29 | |
|  |   Cytat: 
 Brak przyśpieszeń przy wyprzedzaniu i spore zużycie paliwa to ogólnie bolączki jazdy po dobrych drogach. Jego droga to DRZ 400 ale w stronę hardcoru a droga w przeciwnym kierunku to może wiadro 1000 albo TDM 900 czy V-Strom 1000- oto jest pytanie. to tylko dylematy zakupowe. No to policzmy rozwiązania Motormaniakowe: DRZ 400 (świeża używka) 10 000 AT 10 000 Varadero 1000 ( po 2003 ) 16 000 To ile chłopy mamy? 36 000 idąc tą drogą to po co mieć aż trzy motongi jak za 36 000 mamy NOWEGO F 800 GS lub w dobrym stanie LC 8 990 Myślę że pod dobrym kierowcą w/w motocykle łączą w sobie aż trzy różne motocykle. To wszystko nic większym problemem jest to, że jak nabędziemy BMW & KTM to tego wspaniałego forum nie będzie. Ja tego nie chcę a Wy  ? | |
|   |   | 
|  20.09.2008, 19:22 | #30 | 
| Common Rejli  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 3,714
				 Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure Przebieg: dupa   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 44 min 12 s |   
			
			Zrobimy nowe - www.miałemafricatwin.com.pl   Ja bardzo bym chciał ze swojej wydusić te 70-75KM na kole i dalej mieć motocykl, który mi bardzo leży. 
				__________________ BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki  . I stelaże. NIE SPRZEDAM!  | 
|   |   |