| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2010 
				Miasto: Podkarpacie 
					
				
				
					Posty: 401
				 
Motocykl: raczej juz nie bede mial 
				
				
				 
Online: 4 tygodni 7 godz 13 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Temat nie do końca afrykański ale liczę na to że ktoś odpowie mi na moje pytanie. Zakupiłem w Anglii Suzuki DRZ400. Po przyjeździe okazało się że na liczniku jest tylko 2300mil a motocykl z 2002. Jako że lubię wiedzieć w jakim stanie jest sprzęt na którym jeżdżę to zajrzałem dziś do silnika i sam nie wiem co mam myśleć. Jak zobaczyłem dociski od wałków rozrządu to przestraszyłem się że już się zacierają wałki ale patrząc na wałki nabrałem wątpliwości. Wałki w miejscach w których się obracają w głowicy dalej posiadają ślady fabrycznej powłoki. W niektórych miejscach są już dotarte do połysku a w innych są dalej szare. Zastanawiam się czy dokładność wykonania jest tak niska że wałek tylko miejscami dotyka głowicy czy może te wałki są jeszcze nie dotarte. Nigdy nie kręciłem w motocyklu który jest na dotarciu ale przypuszczam że to może wyglądać tak jak u mnie. Czy możliwe jest że przy tych 3700km wałki były by jeszcze nie dotarte. W ten przebieg oczywiście tak w 100% nie wierze.
		 
		
		
		
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				
					
				
				
					Posty: 3,074
				 
Motocykl: Pomarańczowy 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 1 tydzień 3 dni 1 godz 35 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Może ktoś grzebał i za mocno dokręcił wałki - stąd trochę ślady na panewkach (choć przy tym przebiegu nie powinien nikt tam zaglądać) - wałki w DRZ cie dokręca się 10 Nm - to jest naprawdę mało i bez dobrego klucza nie podchodź i należy tego bezwzględnie przestrzegać (żadnego dokręcania na oko). 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Głowica jest droga   - używka kosztuje ok 1 tys PLNPo zdjęciach ciężko to ocenić a i ja u siebie nie pamiętam jak miałem - ale wg mnie jest OK i ja bym sprawdził luzy zaworowe złożył pilnując tych 10 Nm , nalał dobrego oleju (ja latam na Agipie 10w60 full syntetyk - polecają tez Motorexa 10 w 50 też full) i latał (pilnując stanu oleju - bo potrafią sobie łyknąć niektóre egzemplarze). Ile masz ząbków na napinaczu rozrządu do końca i jak złożysz rozrząd to strzałki na kołach pasują idealnie (to mogłoby weryfikować przebieg)? Piszą na forach że łańcuch wytrzymuje 12 - 15 tys km - ja u siebie właśnie wymieniałem i wg mnie był to oryginał . A może chcesz kupić MCCT   2002 rok ma jeszcze wadliwy automatyczny napinacz  rozrządu.
		Ostatnio edytowane przez Babel : 18.04.2012 o 00:18  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2010 
				Miasto: Podkarpacie 
					
				
				
					Posty: 401
				 
Motocykl: raczej juz nie bede mial 
				
				
				 
Online: 4 tygodni 7 godz 13 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			MCCT już sobie wystrugałem na tokarce. Całkowity koszt mniej niż 2PLN  
		
		
		
		
		
		
		
	  za śrubę 3 nakrętki i oring.
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2011 
				Miasto: Mielec 
					
				
				
					Posty: 91
				 
Motocykl: AT kumpel ma. 
				
				
				 
Online: 6 dni 2 godz 6 min 42 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Marcin nie szukaj dziury w całym tylko składaj i latamy! Ostatnio edytowane przez Dzieju : 23.04.2012 o 23:30  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2010 
				Miasto: Podkarpacie 
					
				
				
					Posty: 401
				 
Motocykl: raczej juz nie bede mial 
				
				
				 
Online: 4 tygodni 7 godz 13 min 2 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Widzę że nikt więcej się nie odezwie więc czas na małe podsumowanie. Zrobiłem research w internecie i wygląda na to że wałki w DRZ tak mają. Wałki nie przylegają równo całą powierzchnią do głowicy i nie ścierają się równomiernie. Przynjmniej na zdjęciach które znalazłem w internecie tak jest na wszystkich.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			
			
			
			
			 Zarejestrowany: Mar 2012 
				Miasto: Dąbrowa Górnicza 
					
				
				
					Posty: 10
				 
				
				
				 
Online: 20 godz 10 min 35 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Łożyskowanie wałka rozrządu jest zawsze kiepsko smarowane i nie ma znaczenia tu olej, chyba, że motocykl jest używany w ujemnych temperaturach. Takie objawy jak na zdjęciach są najczęściej spowodowane wprowadzaniem na obroty jeszcze nierozgrzanego silnika. Jak rozbierałem rozrząd w Yamha TDM 900 przy 40 tys. były takie same rysy, później rozbierałem przy 60 tys nic się nie zmieniło. Ja bym się tym nie przejmował.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |