Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28.02.2012, 23:17   #231
PLN


Zarejestrowany: May 2008
Posty: 16
Motocykl: szukam...
PLN jest na dystyngowanej drodze
Online: 12 godz 15 min 35 s
Domyślnie

Fajna recka,wiem jak cieszy składanie wszystkiego do kupy.
PLN jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.03.2012, 10:54   #232
majki
 
majki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,499
Motocykl: CRF1000, RD04
majki jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 4 godz 5 min 37 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał aciu Zobacz post
Założyłem w końcu te łożyska, co to nabite na sztycy leżało chyba z miesiąc czasu. Smaru napchałem wystarczające ilości, pokręciłem pokręciłem i potem jeszcze dołożyłem. Nakrętka jak nakrętka, dokręcona "na czuja" ale ruchy są bardzo płynne, nie za luźne bo w końcu nie ma żadnego obciążenia. Ruchy góra/dół też niewyczuwalne więc jest dobrze.

Aciu, jakie łożyska założyłeś? Pytam, bo widzę, że górny uszczelniacz jest chyba trochę mały (miałem taki w łożyskach Allball's) i może puszczać syf na łożyska. W tym roku kupiłem oryginalny uszczelniacz górny, bo jest szerszy i nachodzi na główkę ramy zasłania dokładniej otwór. Tak tylko piszę, bo za rok możesz mieć rdzawe łożyska...jak ja...
Jakby w zestawie były dwa, różne uszczelniacze, to większy idzie na górę.
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!!
Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650
majki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.03.2012, 11:46   #233
puntek
 
puntek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Raczyce/Wrocław
Posty: 2,013
Motocykl: RD04
Przebieg: 3 ....
puntek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 20 godz 59 min 5 s
Domyślnie

Larsson też ma komplet takich łożysk z uszczelniaczami ... zastanawiałem się czy to sprzedawać ...
W Sumie to można montować różne łożyska - ale z uszczelniaczami jest tak że powinny być w oryginale - koszt na komplet około 30 PLN ( coś po 17 chyba sztuka) i faktycznie różnią się jeden jest ciut szerszy
__________________
AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa
puntek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.03.2012, 12:10   #234
majki
 
majki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,499
Motocykl: CRF1000, RD04
majki jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 4 godz 5 min 37 s
Domyślnie

Z Larsą były właśnie chyba dwa różne....wydaję mi się, że tak miałem, ale kupowałem je na początku 2010r...
Dolny uszczelniacz to nie problem, bo syf od dołu ma mniejsza siłę penetrującą. Natomiast z góry wszystko spływa z wodą i mało pomaga dokładne zasmarowanie wnętrza. Oryginał ok 20zeta i 3dni.
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!!
Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650
majki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.03.2012, 12:18   #235
aciu
 
aciu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
aciu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
Domyślnie

łożyska są AllBalls faktycznie zauważyłem że ten górny uszczelniacz troszkę mały jest...może podmienię go z oryginałem o ile nie jest jakiś zwichrowany.

Dobrze że zwróciłeś na to uwagę Majki bo wydawało mi się że skoro taki uszczelniacz wypuścili to będzie dobry a jednak lipa.

Spróbuję dorobić sobie dzisiaj/jutro nasadkę pod tę koronkową śrubę, co to dokręcę na Nm a nie na czucie.
aciu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.03.2012, 12:29   #236
majki
 
majki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,499
Motocykl: CRF1000, RD04
majki jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 4 godz 5 min 37 s
Domyślnie

Zmień Waść, bo później będzie syf w łożysku. Górny musi być prosty i nie podwinięty nigdzie (woda strasznie dobrze penetruje). Jak masz wątpliwości, to zamów nowy, będzie najpewniej.
__________________
Afra - jedyna, wierna kochanka!!!!
Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650
majki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.03.2012, 12:35   #237
aciu
 
aciu's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2011
Miasto: Gołańcz
Posty: 801
Motocykl: RD07
Przebieg: 71000 +
aciu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 9 godz 13 min 31 s
Domyślnie

Dolny napewno rozwaliłem, wiadomo, ale górny jest zicher. Dziś połatałem instalację elektryczną, wieczorkiem pozapinam ją do ramy i wymienię ten uszczelniacz.
aciu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.03.2012, 01:41   #238
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

aciu ZUCH!! Pieść do końca....
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.03.2012, 08:21   #239
BLOB
El Mariachi
 
BLOB's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Podkarpackie
Posty: 1,495
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
BLOB jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 2 godz 12 min 15 s
Domyślnie

Łomato -miszczu daj jej już luz bo się panoszyć na zlotach będzie
__________________
Niech moc będzie z wami ...........
BLOB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.03.2012, 20:58   #240
grabbie
 
grabbie's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Wrocław
Posty: 194
Motocykl: RD07a
Przebieg: 59000
grabbie jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 17 godz 6 min 23 s
Domyślnie

Gratuluję wytrwałości tak potrzebnej przy tym przedsięwzięciu. Sam niedawno robiłem obsługę zimową, malowanie proszkowe kilku gratów, śrubek (chociaż kupowałem u hondy oryginały zamiast cynkować stare) wymiana tego czy owego ale moja robota przy tym o czym tu czytam to wyskok na małe piwko.

Niemniej jednak mam pytanie o kolejność skręcania śrub kiwaczki - konserwacja owej również była i moim zimowym celem, co uczyniłem, jednakowoż skręciłem ją bez troski o kolejność. Nie wiedziałem o takiej potrzebie.

Zatem pytanie, dlaczego kolejność skręcania śrub kiwaczki jest istotna?
grabbie jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
remont czy uzywany silnik andsoj Silnik, sprzęgło, skrzynia 66 28.12.2012 21:33
Remont Silnika ferolo Silnik, sprzęgło, skrzynia 27 12.07.2012 22:28
remont silnika bartol Silnik, sprzęgło, skrzynia 73 21.03.2011 12:23
Remont 1 vespy zakończony. Vooytas Inne tematy 12 19.06.2009 17:36
NAKLEJKI DO AT-czyli,zrob sam. myku Inne tematy 11 07.07.2008 14:27


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.