Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02.12.2010, 12:03   #1
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jaro-Ino Zobacz post
Zawieszenie od RD04 było na rękę, bo nie trzeba było nic rzeźbić- przekładka plug & play. To, że wystarczy jedna duża tarcza nie znaczy, że 2 nie będą hamować Wymieniłem płyn w układzie i wyczyściłem wszystko smarując tłoczki i odpowietrzając wszystko dokładnie i pompa z PD06 daje rade. Wydajność jest wystarczająca. Tyłu zmienić nie zdążyłem, ale na max skręconej sprężynie nie było aż takich różnic poziomów. I trzymać się będę wersji, że trampek jest ciężkim motocyklem. Może nie jest to 400kg Harley, ale jak na enduro wykorzystywane w terenie jest jednym z cięższych, tym bardziej porównując to do crossów. Co to jest ta masa resorowana i nieresorowana?
Jeśli wykorzystujesz to w terenie , tym bardziej popełniłes "fapa"
Nie bede się rozpisywał bo i tak wiesz lepiej
Przy zawiechu XR też nic ne rzeźbisz.Przekładka plug & play

Tu masz z netu trochę wiecej o masach niż napisał Lepi

Zmniejszanie masy nieresorowanej (koła, tarcze etc.) ma dużo większy efekt dla osiągów pojazdu niż redukcja masy resorowanej (rama, silnik, owiewki,). W świecie wyścigowym projektanci zazwyczaj stosują współczynnik 8. Np. redukcja masy 1 kg w kole daje te same efekty co redukcja 8kg masy resorowanej. Dzieje się tak na skutek następujących czynników:

Hamowanie/Przyśpieszanie
Siła wymagana do toczenia koła wzrasta wraz ze wzrostem masy koła. Tak samo jest w przypadku hamowania - do zatrzymania koła cięższego jest wymagana większa siła niż do zatrzymania koła lżejszego. Z tego wynika iż lżejsze koła poprawiają przyśpieszanie i skracają dystans hamowania motocykla. Jako że do ruszania i zatrzymania potrzeba mniej energii to efektem jest również ograniczenie zużycia paliwa - lecz rzadko jest to zauważalne ponieważ kierowca po prostu wykorzystuje nowy potencjał motocykla.

Efekt żyroskopowy
Redukcja masy koła zmniejsza również efekt żyroskopowy koła. Gdy koło się obraca duży efekt żyroskopowy powoduje trudności w zmianie kierunku jazdy, natomiast jeżeli masa koła ulegnie zmniejszeniu to łatwiej będzie przerzucać motocykl z jednego złożenia w drugie. Niemal każdy na lekcji fizyki trzymał kręcące się koło na osi i zauważył opór przy zmianie kierunku koła. Opór ten zmniejsza się wraz ze zmniejszeniem masy koła. Jak widać masa koła ma elementarny wpływ na prowadzenie motocykla.

Promień Żyroskopowy
Dotyczy to raczej sposobu konstrukcji koła niż samego ograniczenia wagi aczkolwiek efekt końcowy jest całkiem podobny. Efekt żyroskopowy jest zależny od odległości masy od środka koła. Im większa ta odległość tym większy efekt. W celu poprawienia osiągów - konstruktorzy starają się skupić większość masy blisko środka koła; projektując jak najlżejsze obręcze i odpowiedni kształt szprych.

Zdecydowanie lepiej zrobić tak - Transalp 600 , lub zostawić oryginał
Jeśli chcemy poprawić fabrykę , to przynajmniej jej nie psujmy
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg PC020199.JPG (862.6 KB, 5 wyświetleń)
Typ pliku: jpg PC020200.JPG (862.2 KB, 3 wyświetleń)
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 02.12.2010 o 12:20
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.12.2010, 12:50   #2
Jaro-Ino
 
Jaro-Ino's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 897
Motocykl: RD07a
Jaro-Ino jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 6 godz 28 min 59 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Franz Zobacz post
Jeśli wykorzystujesz to w terenie , tym bardziej popełniłes "fapa"
Nie bede się rozpisywał bo i tak wiesz lepiej
Przy zawiechu XR też nic ne rzeźbisz.Przekładka plug & play
Rozwiń wypowiedź. Nie mówie, że wiem lepiej, a chętnie zdobędę dodatkową wiedzę, która może się przydać w przyszłości. Mówie tylko, że subiektywne odczucie możliwości terenowych motocykla zmieniło się na plus. W terenie przestałem dobijać i miałem większy prześwit i skok. Ale chętnie się dowiem w jakim kierunku iść w przyszłości
Jaro-Ino jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.12.2010, 13:23   #3
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

przód j .w.w
a co z tyłem ?
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Motoalleycat 2011. Impreza terenowa w Wawie. 16.04 Artuditu Imprezy forum AT i zloty ogólne 4 17.04.2011 20:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.