Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23.11.2010, 21:54   #1
samul
 
samul's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,409
Motocykl: RD07a
Przebieg: 43k+
samul jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 godz 22 min 21 s
Domyślnie

Wedle faktury, olej w lagach Honda w serwisie leje 7,5W. Moze by sie kto przelamal i do nich zadzwonil? Ja nie chce

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Chyba mimo to troszkę za miękka.
No wiec () dla mnie jest za twarda. Wolalbym, zeby (zwlaszcza przod) mial wiekszy skok, ale tez byl miekszy i szybszy w reakcjach (to ostatnie akurat zmiana oleju powinno dac sie poprawic)
Cytat:

Zgadza się, napięcie wstępne nie zmieni twardości sprężyny liniowej. Zmniejszy natomiast negatywy skok, co zmniejsza szanse na dobicie amora.
... przy "szybkim" wyboju, tak, ale skok skrocony bedzie jak przedtem.
Z doswiadczenia ze sprezynami w Toyocie (Showa abo Kayaba, nie pamietam) zmeczone sprezyny "udeptuja sie", tj. traca na wysokosci / rosnie sag / obniza sie przeswit / maleje skok zawieszenia. Oprocz tego traca tez sprezystosc, tepieja. Tylkiem odczuwa sie to jakby... stwardnialy.
Przy zmuszeniu amortyzatora, proprzez zmiane oleju na gestszy, do przejecia obciazen za sprezyne, nie wrozylbym mu dlugiego zycia.
Na czterech kolach niedobrana para sprezyna-amortyzator oznacza najczesciej szybki koniec tego drugiego. Czy to poprzez tzw. ugotowanie, czy przez upierniczenie zamocowan.

Cytat:

Znów się zgadza, wpływa jednak jednocześnie na dobicie i odbicie.

pzdr
HOWGH!
samul jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.04.2012, 13:41   #2
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,735
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 2 dni 4 godz 41 min 8 s
Domyślnie

Pozwoliłem sobie troszkę odkopać temat.

Czy do zawiechy stosuje się jakiś inny olej niż syntetyk?
Szczerze mówiąc nie spotkałem się z minerałem.
Pytam z ciekawości ale może ktoś jeździ na czymś takim i może się wypowiedzieć jaki jest efekt.
W starych silnikach często przechodzimy na półsyntetyk lub minerał i zastanawiam się czy przy zawieszeniu są podobne tendencje.

Drugie pytanie mam odnośnie ciśnienia w lagach.
Pompujemy czy wyrównujemy z atmosferycznym?
Jeśli pompujemy to ile?

Dodam, że mam wyeksploatowaną trójkę "bez udziwnień, my jesteśmy normalni"

Z góry dzięki za info.

Joł.
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Jaki olej do singla na długą wyprawę? Lupus Silnik, sprzęgło, skrzynia 33 05.10.2017 22:46
Olej do scottoiler'a - jaki? hans Wszystko dla Afryki 20 19.11.2012 12:49
Jaki olej wybrać na dolewkę??? JarekAT Silnik, sprzęgło, skrzynia 33 25.10.2012 18:32
Posiadacze RD03 - jaki olej silnikowy używacie ?? Babel Regularne czynności serwisowe 55 09.07.2011 23:20


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.