![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
AT została zestrojona optymalnie zgodnie z przewidzianą eksploatacją. Przecież Honda nie mogła przewidzieć że Afrykę ktoś będzie chciał używać jako crosówek ,albo ktoś inny będzie miał jakieś swoje prywatne preferencje. AT miała być uniwersalna, dalekiego zasięgu , prosta w obsłudze i nie wymagająca , wracająca z niemal każdej trasy, itp itd przecież o tym każdy wie. Moim zadaniem Hondzie Afryka się bardzo udała taka jaka jest. A jak ktoś ma niedosyt to sobie kombinuje pod siebie i już. Dlatego nie masz co narzekać że niby za miękki zawias wsadzili. Zagęszczanie oleju to tylko jedna z możliwości kombinacji. Padniętej sprężyny nie uratuje olej, a jedynie zmieni sposób pracy zawieszenia. Zwiększenie napięcia wstępnego jedynie przesunie zakres ugięcia ale sama sprężyna jeśli jest to i będzie nadal padnięta. Zmiana tłumienia na stałe jest porównywalna ze zmianą lepkości oleju z tym że łatwiej zmienić olej niż kombinować z przepływem oleju.
__________________
AT03 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
![]() Cytat:
Cytat:
Cytat:
pzdr
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 1,409
Motocykl: RD07a
Przebieg: 43k+
![]() Online: 3 tygodni 3 godz 22 min 21 s
|
![]()
Wedle faktury, olej w lagach Honda w serwisie leje 7,5W. Moze by sie kto przelamal i do nich zadzwonil? Ja nie chce
![]() No wiec ( ![]() Cytat:
Z doswiadczenia ze sprezynami w Toyocie (Showa abo Kayaba, nie pamietam) zmeczone sprezyny "udeptuja sie", tj. traca na wysokosci / rosnie sag / obniza sie przeswit / maleje skok zawieszenia. Oprocz tego traca tez sprezystosc, tepieja. Tylkiem odczuwa sie to jakby... stwardnialy. Przy zmuszeniu amortyzatora, proprzez zmiane oleju na gestszy, do przejecia obciazen za sprezyne, nie wrozylbym mu dlugiego zycia. Na czterech kolach niedobrana para sprezyna-amortyzator oznacza najczesciej szybki koniec tego drugiego. Czy to poprzez tzw. ugotowanie, czy przez upierniczenie zamocowan. Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,735
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 miesiące 2 tygodni 2 dni 4 godz 33 min 45 s
|
![]()
Pozwoliłem sobie troszkę odkopać temat.
Czy do zawiechy stosuje się jakiś inny olej niż syntetyk? Szczerze mówiąc nie spotkałem się z minerałem. Pytam z ciekawości ale może ktoś jeździ na czymś takim i może się wypowiedzieć jaki jest efekt. W starych silnikach często przechodzimy na półsyntetyk lub minerał i zastanawiam się czy przy zawieszeniu są podobne tendencje. Drugie pytanie mam odnośnie ciśnienia w lagach. Pompujemy czy wyrównujemy z atmosferycznym? Jeśli pompujemy to ile? Dodam, że mam wyeksploatowaną trójkę "bez udziwnień, my jesteśmy normalni" ![]() Z góry dzięki za info. Joł. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Jaki olej do singla na długą wyprawę? | Lupus | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 33 | 05.10.2017 22:46 |
Olej do scottoiler'a - jaki? | hans | Wszystko dla Afryki | 20 | 19.11.2012 12:49 |
Jaki olej wybrać na dolewkę??? | JarekAT | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 33 | 25.10.2012 18:32 |
Posiadacze RD03 - jaki olej silnikowy używacie ?? | Babel | Regularne czynności serwisowe | 55 | 09.07.2011 23:20 |