Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.09.2025, 21:47   #11
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 499
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 5 godz 5 min 48 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał syncronizator Zobacz post
bo ktoś mi powiedział że tłoczek po wyjęciu z zacisku nigdy nie włoży się w tym samym miejscu gdyż uszczelniacze mogą mieć zmieniony kształt (tłoczek je grawitacyjnie odkształca).
Mam pytanie:
Co ma spowodować że tłoczek cofa się ? ....nierówność tarczy odpycha tłoczek ?
Czy może pompa hamulcowa ma wytworzyć podciśnienie i cofnąć tłoczek po tym jak puszczam hamulec ?

Na fotkach te ślady zużycia mogą wydawać się znaczne ... ale serio nie czuję ich pod palcem ...
Tak, tłoczek po wyjęciu z zacisku przechodzi reinkarnację Kto wymyśla takie bzdury !?
Co powoduje cofanie - pompa, ale może być za dużo płynu i wtedy nie cofa. Widać w zbiorniczku - w metalowych jest zaznaczony wewnątrz max poziom, a w plastikach widać z zewnątrz.
Tych smug na tłoczkach nie powinno być. Tłoczki, jak nie mają dziur nadają się do dalszej eksploatacji.
... dlatego amatorzy nie powinni grzebać przy hamulcach.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.09.2025, 22:15   #12
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,367
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 10 miesiące 1 tydzień 4 dni 23 godz 25 min 44 s
Domyślnie

Cofania tłoczka nie powoduje pompa . Można użyć zwykłego pistoletu z kompresora i dmuchnąć w zacisk. Tloczek sam się cofnie.

Już kilka razy zostało wyjasnione na forum
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.09.2025, 22:19   #13
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 499
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 5 godz 5 min 48 s
Domyślnie

Mylisz cofanie z wypychaniem. Po za tym, jak jest fest zapuszczony zacisk, kompresor nie da rady wypchnąć tłoka/tłoków.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.09.2025, 22:29   #14
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,367
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 10 miesiące 1 tydzień 4 dni 23 godz 25 min 44 s
Domyślnie

Nic nie mylę. Tloczek cofa się (chowa sie w zacisk) za pomocą kwadratowej uszczelki tłoczka. Mówie o wyczyszczonym zacisku.

Pompa hamulcowa z cofaniem tłoczka nie ma nic wspólnego.
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.09.2025, 23:04   #15
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,393
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 5 miesiące 1 dzień 7 godz 31 min 53 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał fassi Zobacz post
Cofania tłoczka nie powoduje pompa . Można użyć zwykłego pistoletu z kompresora i dmuchnąć w zacisk. Tloczek sam się cofnie.

Już kilka razy zostało wyjasnione na forum
załóż czujnik zegarowy i uwodnij nakręcaj wideo skoczysz gadkę raz na zawsze raz zrób to zamontowa pompa a drugi raz bez
według mojej wiedzy za cofanie tłoczka odpowiada nurnik i jego cofniecie przez sprężynę w pompie.

Sparciały przewód spotkałem raz w zyciu w niemieckim pojeździe marki mercedes mb100 przy hamowaniu ściągało a w Częstochowie postawiło mnie bokiem. Mały włos i byłby kleks w portkach.
Stawiam ze przycina na prowadnicach i całkiem możliwe ze zacisk kantem staje ale najczęściej porostu prowadnice sa skorodowane.

Kolejny punkt to pompa a konkretniej stan nurnika oraz uszczelki nurnika i czy tam nie ma brudu nie cofnie sie nurnik, nie cofnie sie tłoczek.
tam nawet producent daje specjalnie sprzężyne aby cofała nurnik

wejdzie tam brud piach i masz dokładnie te objawy

https://oem-bike-parts.pl/en/upload/...-750-2000.webp

i
__________________
Kowal zawinił - cygana powiesili
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.09.2025, 00:10   #16
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,367
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 10 miesiące 1 tydzień 4 dni 23 godz 25 min 44 s
Domyślnie

Pałeł, miałeś 16 lat aby zrobić ten experyment.

https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=9291&page=5

Nie ma magicznych nurnikow i pomp.

Kazmir wstawił też obrazek na dole strony. Inni potwierdzili.

A Ty dalej tym nurnikiem jeździsz

Nawet literatura o tym mówi
https://www.brakepartsinc.com/dam/jc...0Operation.pdf

Ja 3 miesiące temu robiłem zacisk w warsztacie u brata i po wyczyszczeniu go, powietrzem sprawdzałem czy cofa tłoczek. Jeśli się nie cofa to nowa uszczelka Kwadratowa. Ale się cofał więc zostawiłem stara.

Nie trzeba zegarów. To widać normalnie, jeśli gumka działa.
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.09.2025, 00:37   #17
Brzeszczot
 
Brzeszczot's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2019
Miasto: Leśna Dzicz
Posty: 686
Motocykl: KTM R
Przebieg: jest
Brzeszczot jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 19 godz 24 min 17 s
Domyślnie

Zanim oni skończą się kłócić to sprawdź jeszcze czy nie wyklepana jest sprężyna naciągająca hamulec nożny . Odpowietrzenie zrób strzykawką od tyłu

Wysłane z mojego 23117RA68G przy użyciu Tapatalka
Brzeszczot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.09.2025, 06:48   #18
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,387
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 4 dni 12 godz 39 min 52 s
Domyślnie

I plus dla tego co pisał Brzeszczot. Mała uwaga - warto odpowietrznikowy gwint owinąć teflonem, w ostateczności może być zwykła bawełniana nić plus odrobina smaru - nie będzie płyn ciekł bokiem.

Za cofanie się tłoka odpowiada tylko i wyłącznie uszczelka tłoka. To jest ruch mniejszy niż milimetr i tyle wystarczy aby heble nie ciągnęły.
Jak ktoś nie wierzy to niech dobrze posmaruje tłok smarem silikonowym i uszczelki też. Cofnięcie będzie mniejsze lub w ogóle go nie będzie.

To że cofa się tłok pompy powoduje tylko załadowanie nowej dawki płynu pod tłok oraz upuszczenie ciśnienia spod tłoka.
W przypadku źle wyregulowanego popychacza pompy objaw jest jak u Ciebie - stopniowe budowanie ciśnienia aż do zablokowania hamulca włącznie. Tłok musi się całkowicie cofnąć i otworzyć otwór powiedzmy spustowy.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.09.2025, 10:03   #19
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 499
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 5 godz 5 min 48 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Brzeszczot Zobacz post
Zanim oni skończą się kłócić to sprawdź jeszcze czy nie wyklepana jest sprężyna naciągająca hamulec nożny . Odpowietrzenie zrób strzykawką od tyłu
Bez urazy, ale to bzdura. Sprężyna pedału w tak młodym sprzęcie !? Po za tym, od dupy strony można kombinować, jak nie ma ABS-u, który też należy odpowietrzyć/wymienić płyn.
Fassi, chyba nie bardzo kumasz o czym napisałem.
Matjas : "Załadowanie nowej dawki", czyli wytworzenie ciśnienia przez pompę następuje po cofnięciu do punktu zwrotnego w którym to czasie pompa wytwarza niewielkie podciśnienie, żeby tłok/tłoki w zacisku/zaciskach nieznacznie się cofnęły. Tak zbudowane są wszystkie układy hamulcowe hydrauliczne w pojazdach. Jeśli tłok w zacisku jakkolwiek mechanicznie jest blokowany, co najczęściej spowodowane jest zaniedbaniem (zbyt długi interwał wymiany=zbyt duża wilgoci w płynie i spuchnięte manszety), to klocek dotyka tarczy i w ekstremalnych przypadkach dochodzi do zagotowania płynu, a nawet przegrzania tarczy.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg IMG_20240522_130936.jpg (748.5 KB, 6 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Jarczoq : 04.09.2025 o 10:36
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.09.2025, 10:41   #20
Artek
Kuleje
 
Artek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 3,100
Motocykl: Tmax 500+e-rewer.
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 16 godz 20 min 53 s
Domyślnie

Kiedyś swiat był prostszy.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg Screenshot_20250904-104021_Chrome.jpg (333.9 KB, 6 wyświetleń)
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Zapowietrzajacy sie hamulec tylny. goral KTM 13 09.04.2024 19:46
Hamulec postojowy jako hamulec tylny bez ABS nocny Hamulce, kola, opony 1 12.08.2022 14:24
Siłowniczek o małym polu pracy: 3-8cm wysięgu; hamulec tylny? Mateusz93 Inne - dyskusja ogólna 11 14.11.2019 23:10


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.