|   | 
 | |||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  09.04.2009, 22:06 | #11 | 
| Mam przerąbane :)  Zarejestrowany: Oct 2008 Miasto: DW_ 
					Posty: 1,673
				 Motocykl: RD07a Przebieg: stoi Galeria: Zdjęcia   Online: 1 miesiąc 1 dzień 3 godz 58 min 29 s |   
			
			
Niezbilansowane odprowadzanie energii cieplnej z jej wytwarzaniem. Proste. Żeby było lepsze chłodzenie musi być większa efektywność wymiennika ciepła poprzez jego powierzchnię wymiany albo sprawność tejże. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego takie modyfikacje spotykają się z krytyką. Wszystko można usprawniać w afri - zawiechę, światła, opony, napęd a reglera który się często przegrzewa nie ruszaj. Ja bym tam proponował jakiś mini KERS zamontować i chłodzenie freonem zainstalować. | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 22:12 | #12 | 
| Administrator  |   
			
			
Ano zwykła normalna praca która średnio osiąga ok 60*. Wybaczcie ale jeszcze trochę to ktoś wymyśli układ chłodzenia regulatora wodny połączony z mini chłodnicą plus mini wentylatorek  który by musiał chodzić w tybie ciągłym. Arecki-skoro twój regulator mial zaledwie 43* to raczej pracował w zbyt "zimnych "warunkach a ty mu jeszcze lodówkę na plecy zapodałeś  Fajnie to wykombinowałeś  , ale myslę że wyszła z tego sztuka dla sztuki, zwłaszcza po przejechaniu po błocie da sporo czyszczenia. Temat był wałkowany więc nie będę się rozpisywał przypomnę tylko oczywistą oczywistość, jeśli połączenia( kostka) ma dobry kontakt i jeśli klemy na akumulatorze mają dobry styk to sprawny regulator osiągnie swoją roboczą temperaturę i tyle. Pomysłowym jest zastapienie kostki lepszym kontaktem np polutowaniem kabli i wydaje się jedynym uzasadnionym. Pozdrawiam wynalazców  , nie ustawajcie w poszukiwaniach coś się kiedys może przydać   
				__________________ AT03 | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 22:31 | #13 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2005 Miasto: Wrocław 
					Posty: 7,439
				 Motocykl: Nie mam już Afryki   Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s |   
			
			Regler można wystudzić poprzez właczenie podgrzewanych manetek   Jazda bez świateł również mu nie służy. Chyba że cześć diód padnie i spada ładowanie, to może się okazać że jazda bez świateł jest szansą na podładowanie tszoda | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 22:42 | #14 | 
| księgowy...  |   
			
			Wszystko już było, ale przypomnę, trzeba koniecznie założyć miernik ładowania, żebyś "widział" ładowanie i wtedy reagować wcześniej na różne przypadłości  pozdr. | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 22:50 | #15 | |
| Administrator  |   Cytat: 
 U siebie robiłem test, a mianowicie sprawdzałem ręką z braku odpowiedniego termometru temperaturę regulatora...kolejno: - bez świateł , obniżony poziom elektrolitu ( przed dolewką) temp ok 50* -bez świateł ale po uzupełnieniu akumulatora temp wyczuwalna nieco niższa -włączone światła a potem jeszcze drogowe i stop dała odczucie że temp jeszcze troszkę była niższa. Oczywiście nie chodziło mi o super dokładne pomiary ale o stosunek odbioru prądu do temp regulatora. Dlatego też włączanie świateł zaraz po uruchomieniu ( z wyjątkiem opcji posiadanego rozładowanego akumulatora) jest wskazane a w skrajnych wypadkach np grzanych manetek. Aha jeszcze co do kostki , podczas tych pomiarów dało się wyczuć na kostce temp ciutek większą niż ludzkie ciało posiada standardowo czyli określiłbym na np 40* lub "letnia" ale nijak to się miało do ryzyka jej stopienia. To samo dotyczy jednego z przewodów dochodzącego do kostki ,również określił bym go jako "letni. To tyle, a decyzje podejmujcie już sami. 
				__________________ AT03 | |
|   |   | 
|  09.04.2009, 23:00 | #16 | 
| Mizerna Kruszynka  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Lusk 
					Posty: 833
				 Motocykl: RD07a Przebieg: 110 tys   Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s |   
			
			Czyli wasza teoria jest spiskowa ? pt: "Jak ma sie zjebać to sie zjebie i tak" 
				__________________ -Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE. | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 23:06 | #17 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2005 Miasto: Wrocław 
					Posty: 7,439
				 Motocykl: Nie mam już Afryki   Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s |   
			
			Wasza przez duże W   Mi padło przez kostki. to uciąłem i polutowałem kable. I spokój | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 23:08 | #18 | 
| Administrator  |   
			
			No cośty, jaki spisek? Jak ktoś chce przyczepić sobie lodówkę do regulatora to czemu nie. Napisałem że każdy sam decyduje   
				__________________ AT03 | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 23:35 | #19 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2008 Miasto: Gdańsk 
					Posty: 105
				 Motocykl: RD07   Online: 7 godz 39 min 0 |   
			
			Pomiar temperatury nie był dokonany na samej powierzchni któregoś z żeberek reglera a w od ok 2mm od niego więc temperatura rzeczywista pewno była większa (samego reglera). Sprawdzałem temperaturę nie po to żeby sprawdzić wartość rzeczywistą a po to żeby sprawdzić różnicę jaką przynosi dodatkowy radiator. Pozatym temp powietrza była ok 5st C więc pewnie stąd ogólnie zaniżony wynik.  Zanim założony został radiator od kompa polutowałem przewody i wtyczki już nie było więc nie wiem jaki byłby efekt z felerną wtyczką  A radiator i tak zalegał mi na półce więc znalazł swoje miejsce.  Jeśli chodzi o brudzenie się radiatora od błota to rzeczywiście trzeba chyba założyć gumową osłonę w pewnej odległości od niego i nie będzie się brudził  Myślę że skoro najważniejsza sprawa czyli kable są polutowane i jeszcze dodatkowo obniżona jest temp regulatora przez radiator to powinno być oka. I tu mam jeszcze jedno pytanie...czy macie jakiś sposób na bardzo mocne przykręcenie klem do aku? Bo co podnoszę siedzenie to aku jakiś tak luźno jest dokręcony  . Jakieś podkładki powinny być pod śruby żeby zwiększyć powierzchnie styku  bo ja nie mam takich i nie wiem jak to powinno być 
				__________________ ...linkę gazu w ręku mam... Pozdrawiam, Arecki | 
|   |   | 
|  09.04.2009, 23:59 | #20 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2005 Miasto: Wrocław 
					Posty: 7,439
				 Motocykl: Nie mam już Afryki   Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s |   
			
			locktite kropelke na gwint, i prublem znikł    | 
|   |   |