Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30.11.2015, 08:33   #1
Louis
 
Louis's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2009
Miasto: Międzyzdroje
Posty: 599
Motocykl: CRF1000L
Louis jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 6 dni 28 min 54 s
Domyślnie

Nie wiem czy było.

http://theworldaccordingtoluckystrik...rica-twin.html
__________________
Louis, motocyklista niedoskonały.
Louis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.11.2015, 08:45   #2
Ziarko


Zarejestrowany: Nov 2011
Posty: 1,601
Motocykl: nie mam
Ziarko jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 13 godz 39 min 49 s
Domyślnie

Historia kołem się toczy. Nie miałem, spróbowałem, koledzy mówili.......

Dokładnie tak samo - bo podobne argumenty gdy w samochodach pojawiał się ABS gadali Polacy. Że "dobry kierowca" lepiej hamuje, że coś tam wspominali o manewrach których normalnie się nie robi - ale stanowiło jakoby główny argument przeciw.

np. po co wbijać 1 na wysokich obrotach? strzelanie ze sprzęgła? A to nie szkodzi ?

wolno podjechać? Przecież się da wolniej niż na klasycznej i to bez palenia sprzęgła.
Ziarko jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.11.2015, 09:35   #3
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,607
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Ziarko Zobacz post
... strzelanie ze sprzęgła? A to nie szkodzi ?

wolno podjechać? Przecież się da wolniej niż na klasycznej i to bez palenia sprzęgła.
To nie szkodzi, bo pomaga

Dlaczego da się wolniej? Wytłumacz mi bom ciekaw jak to działa.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.11.2015, 09:48   #4
Ziarko


Zarejestrowany: Nov 2011
Posty: 1,601
Motocykl: nie mam
Ziarko jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 13 godz 39 min 49 s
Domyślnie

Otwierasz manetkę i jedziesz. jak za mało gazu, to po prostu stoi, bardzo miękko oddaje moc i gdy normalnie męczysz się na półsprzęgle - raz lepiej, raz gorzej, a tu pyrka. Chcesz kopać? otwierasz manetkę mocniej i wsio.

Afryką nie latałem, ale na innych z automatami tak. I jestem zadowolony. A tu ponoć jeszcze lepiej ten automat chodzi.
Ziarko jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.11.2015, 12:55   #5
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,607
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Ziarko Zobacz post
Otwierasz manetkę i jedziesz. jak za mało gazu, to po prostu stoi, bardzo miękko oddaje moc i gdy normalnie męczysz się na półsprzęgle - raz lepiej, raz gorzej, a tu pyrka. Chcesz kopać? otwierasz manetkę mocniej i wsio.

Afryką nie latałem, ale na innych z automatami tak. I jestem zadowolony. A tu ponoć jeszcze lepiej ten automat chodzi.
Pytałem jak to działa a nie jak odkręcasz. Co się dzieje, jak prędkość jazdy jest mniejsza niż minimalne akceptowalne obroty silnika? Sprzęgło pracuje w uślizgu? Czy po prostu rozłącza i nie da się jechać wolniej niż.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.11.2015, 13:22   #6
Ziarko


Zarejestrowany: Nov 2011
Posty: 1,601
Motocykl: nie mam
Ziarko jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 13 godz 39 min 49 s
Domyślnie

No to nie napiszę jak to działa, ale lepiej czuć po prostu moment kiedy napęd chwyta..... Może dlatego że bardziej się wówczas skupiasz tylko na jednym - momencie obrotowym.
Ziarko jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.11.2015, 10:00   #7
Arkan
 
Arkan's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2014
Miasto: Warszawa
Posty: 273
Motocykl: XT660Z, HSQ701
Arkan jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 22 min 18 s
Domyślnie

"The 950 has better suspension and the quick power delivery of the V-twin engine means that you can ride more aggressively. The 950 also wheelies more easily which means you can clear obstacles like fallen logs more easily.
The Honda is more civilised and you feel more compelled to ride around obstacles rather than over them. Fortunately the Africa Twin steers very good and it should be easy to weave your way through trouble. The DCT gearbox also frees up time to pick your line without having to worry about choosing the right gear."

Nie wygląda to najlepiej. Technologia znana z mojego dużego GSA1200 - objeżdżamy przeszkody zamiast po nich przejechać Komentarz, że 950 ma lepsze zawieszenie też nie napawa jakoś specjalnie optymizmem, choć można było się z tego spodziewać.
Inną sprawą jest powtarzający się ciągle argument o martwienie się o prawidłowy bieg. Kurcze, jaki jest z tym problem? Nie pasują ci przełożenia, to zmieniasz zębatki i ew. długość łańcucha wg własnych preferencji i już...
__________________
"Lepszy kloc z pannami, niż legenda z kompleksami " - Louis

Ostatnio edytowane przez Arkan : 30.11.2015 o 10:38
Arkan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.11.2015, 10:43   #8
zipo
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Arkan Zobacz post
"The 950 has better suspension and the quick power delivery of the V-twin engine means that you can ride more aggressively. The 950 also wheelies more easily which means you can clear obstacles like fallen logs more easily.
The Honda is more civilised and you feel more compelled to ride around obstacles rather than over them. Fortunately the Africa Twin steers very good and it should be easy to weave your way through trouble. The DCT gearbox also frees up time to pick your line without having to worry about choosing the right gear."

Nie wygląda to najlepiej. Technologia znana z mojego dużego GSA1200 - objeżdżamy przeszkody zamiast po nich przejechać Komentarz, że 950 ma lepsze zawieszenie też nie napawa jakoś specjalnie optymizmem, choć można było się z tego spodziewać.
Inną sprawą jest powtarzający się ciągle argument o martwienie się o prawidłowy bieg. Kurcze, jaki jest z tym problem? Nie pasują ci przełożenia, to zmieniasz zębatki i ew. długość łańcucha wg własnych preferencji i już...
Kolego czy mozesz doprecyzowac o co ci chodzi w drugiej czesci wypowiedzi odnosnie "martwienia sie"o biegi..
Nie wiem co masz na mysli i czy chodzi o tresc czy tlumaczenie komentarza .
pozdrawiam
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.11.2015, 10:44   #9
Arkan
 
Arkan's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2014
Miasto: Warszawa
Posty: 273
Motocykl: XT660Z, HSQ701
Arkan jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 22 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zipo Zobacz post
Kolego czy mozesz doprecyzowac o co ci chodzi w drugiej czesci wypowiedzi odnosnie "martwienia sie"o biegi..
Nie wiem co masz na mysli i czy chodzi o tresc czy tlumaczenie komentarza .
pozdrawiam
The DCT gearbox also frees up time to pick your line without having to worry about choosing the right gear.

...i generalnie w wielu artykułach jest podnoszony ten argument. Z kontekstu wypowiedzi jest jasne, że wybór biegu jest czymś co nas zajmuje podczas jazdy i odrywa nas od samej jazdy.....Nie mam nic do DTC, ale marketingowo tworzone na siłę argumenty powtarzane w identycznej formie w wielu "niezależnych" opiniach po prostu mnie irytują...
__________________
"Lepszy kloc z pannami, niż legenda z kompleksami " - Louis

Ostatnio edytowane przez Arkan : 30.11.2015 o 10:53
Arkan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.