|  04.11.2023, 17:46 | #161 | 
|  |   
			
			Silnik ten ma chłodzenie powietrzno-olejowe a "olejak" to oczywiście skrót myślowy dla odróżnienie ich od wersji LC produkowanej od 2013roku.
		 | 
|   |   | 
|  04.11.2023, 19:17 | #162 | 
| trampkarz emeryt  |   
			
			Tak jak przedmówca napisał, powszechne nazewnictwo wodniak (LC od 2013) i olejak (do 2012) odnośnie GSa. A że nie jest to olejak taki jak u Suzuki to mnie akurat wcale to przeszkadza, powietrzak brzmi trochę głupio   Zluzuj Herni  Po niemal 2 latach jazdy z kardanem i braku syfu z łańcucha zakup pierwszej puszki smaru do łańcucha był przykrym doświadczeniem. Niniejszym dłubię sobie olejarkę   | 
|   |   | 
|  04.11.2023, 19:24 | #163 | 
| Ajde Jano  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Rataje Słupskie 
					Posty: 6,903
				 Motocykl: Raczej nie będę miał AT Galeria: Zdjęcia   Online: 9 miesiące 3 tygodni 3 dni 3 godz 31 min 32 s |   
			
			Zawsze można nazwać go pieszczotliwie wiatrakiem
		 
				__________________ BMW Club Praha 001 1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem. 2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. | 
|   |   | 
|  04.11.2023, 21:48 | #164 | 
|  |   
			
			
Nie znasz budowy R1100/1150 gdzie jest druga sekcja pompy która przetłacza olej kanałem w głowicy blisko zaworów wydechowych potem do chłodnicy i od razu do miski jakim prawem to nie jest olejak jak nawet termostat olejowy ma żeby utrzymywać stałą temperaturę silnika?
		 
				__________________ Honda XL 600 RM 86' Honda XL 600 LM 86' Honda XRV650 Africa Twin 88' Honda XLV 750 R 83' BMW R1100GS ABS 95' | 
|   |   | 
|  05.11.2023, 00:55 | #165 | 
|  |   
			
			Ale o co kaman ? Powietrzem to była Cezeta lub Mzeta itp. chłodzone powietrzem.   Magiczne słowo wymiennik ciepła. 
				__________________ kto smaruje ten jedzie | 
|   |   | 
|  05.11.2023, 14:22 | #166 | |
|  |   Cytat: 
 Tu człowiek zrobił porównanie do 1250 EDIT: Każdy może sobie już ściągnąć instrukcję: https://www.bmw-motorrad.pl/pl/servi...j-podrecznikow A oto screen: Screen.png Ostatnio edytowane przez WojtasA : 06.11.2023 o 18:28 | |
|   |   | 
|  07.11.2023, 00:44 | #167 | |
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 36 min 4 s |   Cytat: 
  a może na zimę zanurzać go w oleju. pogoń za niską wagą generuje takie idiotyzmy. BMW zawsze pozostawiało cos co ma się rypnąć z czasem (w przeniesieniu napędu), teraz jest o tyle miło, że chociaż dokładnie wiemy co. wał w olejaku to koszt ponad 3.000,-zł Ostatnio edytowane przez mdxmd : 07.11.2023 o 10:38 | |
|   |   | 
|  07.11.2023, 00:48 | #168 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 36 min 4 s |   | 
|   |   | 
|  07.12.2023, 17:17 | #169 | 
|  |   
				__________________ kto smaruje ten jedzie | 
|   |   | 
|  08.12.2023, 17:27 | #170 | |
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 36 min 4 s |   Cytat: "Motocykl wszystko ma na + tylko dźwięk jest gorszy jak w poprzednim modelu ... ale możesz zamówić wersję z akrapem i będzie jak było  " BMW z modelu na model GS idzie w kierunku usportowienia GS'a w starym 1100 zawieszenie było kanapowe i łykało wszystko jak leci a teraz nawet z ESA full comfort zęby wypadają. Ciekawe jaki będzie ADV, celuję, że bardziej ucywilizowany silnikowo oraz jak to już było od zawsze - wygodniejszy. | |
|   |   |