| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#41 | 
| 
			
			 trampkarz emeryt 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Z tych co jeździłem to chyba postawiłbym na Transalpa 600 pd06 z 1996 lub 97-99 pd10. Oczywiście jeśli mówimy o takim motocyklu za <10 tys a nie za 50.  
		
		
		
		
		
		
		
	Wystarczająco uniwersalny aby i od biedy pojechać ekspresowka jak i polną drogą. Prosty, nieskomplikowany. Tylko do jazdy solo poza asfaltem ciężki. Pozdrawiam Zimny  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#42 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 3,663
				 
Motocykl: RD04 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 3 tygodni 2 dni 8 godz 16 min 12 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Byłem w tym roku w Patagonii z pewnym Hindusem co to świat dookoła objeżdżał. Fajny gość, ale okazało się, że nie ma namiotu, a jak dałem mu namiot to nie potrafił go rozbić. Nigdy też wcześniej nie spałw namiocie.  
		
		
		
		
		
		
			Więc jeśli piszecie o motocyklu na jazdę dookoła świata to trzeba sobie odpowiedzieć co to znaczy. Jeśli to co dla większości na tym forum to prawdopodobnie oznacza to 21 calowe koło z przodu i coś co przewiezie bezpiecznie trochę gratów i pojedzie bez bólu 100-120 km/h. A poza tym pojedzie pustynią, kamieniami etc. Więc ja tylko przypomnę, że DR650 SE produkują w Japonii nadal, ba - nadal je kupują klienci w Australii i jakichś Stanach i Kanadzie. Więc nie jest problemem kupienie nowego sprzętu, nawet jeśli to konstrukcja z drugiej połowy XX wieku. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Jeśli sądzisz, że potrafisz to masz rację. Jeśli sądzisz, że nie potrafisz – również masz rację.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#43 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Trzeba by wyciągnąć średnią z kosztów utrzymania, zakupu, awaryjności, trudności w naprawie itd. Do tego subiektywne potrzeby jak ładowność, wysokość, waga, prędkość itd. Może się okazać że np taka honda ntv 650 będzie wysoko w rankingu bo kosztuje grosze, nie psuje się, ma kardan i stosunkowo łatwo ją naprawić. Waży też niedużo, nisko środek ciężkości.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#44 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2010 
				Miasto: białystok 
					
				
				
					Posty: 2,662
				 
Motocykl: ktm 640 adventure 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 4 tygodni 1 dzień 22 godz 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Duzo zalezy od grubosci karty kredytowej. W pamirze na zadupiu spotkalismy Niemca, ktoremu sie BMW rozkraczylo. Zadzwonil do domu, potem do salonu i za 3 dni mial czesci samolotem, potem marszrutką na drugim koncu swiata 
		
		
		
		
		
		
		
	  Mysle, ze sporo podroznikow nie wnika w awaryjnosc, czy koszty. Motur sie spieprzy, to podjedzie kupi inny...
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#45 | 
| 
			
			 :O 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: warszawa 
					
				
				
					Posty: 684
				 
Motocykl: RD07 
Przebieg: 38000 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 6 dni 21 godz 32 min 43 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			To rozważania czysto teoretyczne. Pytam, bo poza AT nie bardzo znam inne motocykle. Po prostu nie miałem okazji i potrzeby się interesować. Kwestia w jakim stylu i za ile jechać jest drugorzędna. Skupmy się na motocyklu.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	:O  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#46 | ||
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Myślę że dyskusja toczy się nieco teoretycznie, dlatego tyle w niej różnych przykładów. Przyjmując założenie: - ruszam na kołach z PL - jadę dookoła świata - moto będę przerzucał między kontynentami samolotem - czas podróży 2 max 3 lata - mam budżet max 25 tys/USD rocznie - kupuję nowe, dostępne w salonie - ma mało palić (nie 6 l/100 km) - jak się zepsuje/ukradną to nie będzie mi szkoda to moja propozycją jest CRF 250 L (lub rally) ![]() Modyfikując te założenia, można oczywiście szybko dojść no wniosku, że optymalnym rozwiązaniem jest CRF1100 ![]() Cytat: 
	
   Równie dobrze możesz zapytać o najlepszy samochód/pralkę/cokolwiek - bez podania kryteriów nie można odpowiedzieć sensownie  
		
				__________________ 
		
		
		
		
		
			"Jeżeli chcesz uniknąć krytyki: Nic nie mów. Nic nie rób. Bądź nikim" - Arystoteles Ostatnio edytowane przez wierny : 23.06.2020 o 17:35 Powód: Połączenie postów  | 
||
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#47 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2010 
				Miasto: białystok 
					
				
				
					Posty: 2,662
				 
Motocykl: ktm 640 adventure 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 4 tygodni 1 dzień 22 godz 59 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			No tak. U nas motocykl zaczyna sie powyzej 125cm. Najprostrzy to bedzie dwusow. Tutaj DT 125 chyba wygra...
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#48 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Mam Wave 110i, chwalił nie będę bo się zje..bie
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#49 | 
| 
			
			 Zakonserwowany 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			W odpowiedzi na zadane pytanie, Africa Twin to najlepszy dla mnie motocykl, ponieważ przejechałem nim najwięcej kilometrów po paryjach, piochu czy górach i nigdy mnie nie zostawił z ręką w nocniku, oczywiście ma swoje wady, ale znam go idelanie i potrafię naprawiać. Mogę jutro wsiadać i jechać na koniec świat nawet trzy x. Gdzie kolwiek ten koniec świata się znajduje. Gdybym miał jechać po asfalcie w totalnej beztrosce i ekonomii to Honda Deauville 650. Jest paskudna, wolna, bez zawieszenia ale robi trzysta koła nawet na słonecznikowym oleju  
		
		
		
		
		
		
			 .
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni .  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#50 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2008 
				Miasto: Jeleśnia - Żywiec 
					
				
				
					Posty: 1,352
				 
Motocykl: CZ 350/XL 600 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 23 godz 53 min 24 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Ja się dziwie że oni przez tyle lat nie z robili do tego silnika głowicy na 4 zawory zeby z 9KM zrobić 15KM  
		
		
		
		
		
		
			  No przecie to nie jest kosmiczna technologia  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |