Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 30.07.2025, 21:41   #5
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 460
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 16 godz 55 min 15 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał szynszyll Zobacz post
w ASO nie leja nic innego.
Otóż leją - ja leję. W zależności od użytkownika używam kombinacji. Generalnie oznaczenia wg. SAE, to grupy lepkościowe od-do. Różni producenci z tym samym oznaczeniem produkują różniące się parametry (w zadanej klasyfikacji). W produktach tej samej firmy też mamy różnice bo pomiędzy syntetykiem, pół i minerałem jest czasami duża różnica index-u lepkościowego, co jest istotne przy użytkowaniu w szerokim zakresie temperatur zewnętrznych i tylko wtedy, czyli w praktyce mniej ważne. Natomiast bardzo ważne jest, żeby olej dobrze (jak najlepiej) smarował, nie pienił się i miał jak najdłuższy interwał wymiany. W praktyce zależy to (jak zwykle) od producenta bo nie łatwo jest utrzymać taki reżim technologiczny, dlatego producent jest bardzo ważny. Na koniec : nowszej generacji zaworowania z regulacją zewnętrzną pozwalają łatwo dostroić zawieszenie, dlatego można stosować nieco cięższe oleje, które z natury mają lepszą smarność.
P.S.
Przy użytkowaniu szosowym olej dobrego producenta powinien być zmieniany co 15kkm, a nie jak się uszczelniacze wysrają. W terenie liczy się w moto-godzinach.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem