17.05.2016, 09:27 | #1 |
Moderator
|
Tenere 600 - problem silnikowy
Wielu to fachowców więc może kto pomoże.
Pacjent: Yamaha XT 600 Tenere, 34L, na kopkę tylko. Był zrobiony remont silnika - góra i dół (korba, tłok, szli) + głowica. Tenera na wyjeździe na IZIiego w końcu dostała po tyłku ostrzej: najpierw jazda w strugach deszczu w piątek ponad 200km, później off w sobotę i powrót 400 km (bo naokoło) w niedzielę. Zauważyłem następujący problem: - silnik nie wchodził na obroty na wysokich biegach. Na 1,2,3 obroty bez problemów - kręciłem do 4 max 5 tyś. Ale na 5 tylko do 3000 tyś chciała się wkręcić. - dymi na czarno jak się przegazuje i tłumik ma nalot czarny (inne tego nie miały tenerki), - spalanie w trasie ok. 7 litrów na 100. - po powrocie zdjąłem zbiornik i sprawdziłem świecę: osmolona i czarna (zdjęcie), - sprawdziłem kompresję oraz sprawdziłem kompresję prawie 12 BAR (czyli ok. wyższej nie znam w tym silniku, kolega po remoncie ma 11), zdjęcie, - został sprawdzony gaźnik - wszystko niby w gaźniku działa. Nic się nie podwiesiło, ssanie się domyka. Zużycia nie widać. Dysza główna 130 (w serwisówce 125/130) . Iglica 5C37 - czyli niby jak serwisówka podaje. Iglica na środku zapięta. Żadnego lewego powietrza nie łapie. Poziom paliwa 7mm poniżej krawędzi. Śruba składu 2,5 obrotu. - nagrałem filmik jak dysze się otwierają oraz jak leci paliwo - tak to wygląda po obniżeniu iglicy na głównym gaźniku (po lewej). Wszelkie idee i pomysły mile widziane. Tutaj film z pracy gaźników: https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
__________________
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. Ostatnio edytowane przez Mallory : 17.05.2016 o 09:30 |
17.05.2016, 09:49 | #2 |
Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Bialystok I Akalice
Posty: 1,707
Motocykl: AT RD07a; XR600R
Online: 2 miesiące 1 tydzień 4 dni 19 godz 31 min 39 s
|
wygląda, że za bogata mieszanka
|
17.05.2016, 09:55 | #3 |
Po samym spalaniu (7l/100) to już wiesz że za bogato.
Ustawienia są pewnie takie jak miałeś przed remontem, a warunki w cylindrze trochę się zmieniły tak że rzeczywiście chyba trzeba uszczuplić na paliwie. |
|
17.05.2016, 10:04 | #4 |
Filtr powietrza w jakim stanie
Podejżewam że tenerka ma już 30lat i grubo ponad 100tyś. przebiegu. Gażnik jest już rozchulany. Ja bym rozważył wymiane wszystkich dysz i iglicy w gażniku, oraz odpowiednie ustawienie poziomu paliwa.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
17.05.2016, 10:10 | #5 |
Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,375
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
Online: 3 miesiące 2 tygodni 4 dni 1 godz 44 min 11 s
|
Wyjmij filtr powietrza i się kawałek przejedź.
__________________
keep it simple |
17.05.2016, 10:18 | #6 |
Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Racibórz
Posty: 292
Motocykl: XR 650 R
Online: 2 miesiące 16 godz 22 min 49 s
|
Za bogata mieszanka. Śróbą od składu ustaw jak najwyższe obroty na jakich będzie pracował silnik . Jeśli wykręciesz więcej jak 2/5 obrotu daj mniejszą dyszę wolnych obrotów ,jak o mniej jak 0.5 daj większą.Iglicę zostaw na środku .Daj mniejszą dyszę główną
Ostatnio edytowane przez Transglobal : 17.05.2016 o 10:21 |
17.05.2016, 11:00 | #7 |
Zarejestrowany: Sep 2014
Miasto: Lublin
Posty: 2,277
Motocykl: LC8-950ADV,EXC 450, ROAD KING EVO
Online: 2 miesiące 2 tygodni 1 dzień 1 godz 0
|
Tutaj szukaj odpowiedzi :http://forum.yamahaxt.pl/viewforum.php?f=2 Jest parę osób bardzo dobrze ogarniających ten temat.Z tego co pamiętam były opisywanie podobne objawy, chociaż przy tak leciwych motocyklach nie można działać schematycznie tylko krok po kroku.
|
17.05.2016, 11:02 | #8 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,669
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 16 godz 8 min 2 s
|
IMHO jeśli poziom paliwa jest ustawiony prawidłowo a zawór iglicowy nie leje to mniejsza dysza główna i będzie git.
jeśli w dalszym ciągu będziesz miał problemy z poprawnym ustawieniem mieszanki pomyśl o zainwestowaniu w nowy zestaw iglica-rurka emulsyjna. wszystko to oczywiście przy założeniu, że układ dolotowy jest szczelny, króćce nie spróchniałe, gaźnik drożny i filtr powietrza czysty. sprawdź czy nie masz pękniętego pływaka - nawet jeśli wewnątrz nie widać/slychać wachy wrzuć obciążonego do gorącej wody i obczaj czy nie puszcza baniek. dobrym testem na zabogatość i ogólny stan gaźnika w niemal każdym moto jest próba odpalenia zimnego bez ssania. jeśli się uda i silnik podejmie pracę to gaźniki z reguły do poważnej roboty - swoją drogą to taka porada dla kupujących (i nie wierzcie w pierdolenie, że 'to się wyreguluje'). powodzenia! m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa Ostatnio edytowane przez matjas : 17.05.2016 o 11:07 |
17.05.2016, 11:25 | #9 |
Gaźnik do rewizji i settingu.
__________________
pozdrawiam! Kisiel ------ RD04 -> ATAS |
|
17.05.2016, 11:29 | #10 |
Moderator
|
Tak też myślałem - 30 lat czas na regenerację. Gaźniki trafią do fachowca.
__________________
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Olej silnikowy | ltd454 | Regularne czynności serwisowe | 222 | 15.05.2022 20:56 |
Posiadacze RD03 - jaki olej silnikowy używacie ?? | Babel | Regularne czynności serwisowe | 55 | 09.07.2011 23:20 |