Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 04.04.2008, 14:08   #1
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,086
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 5 dni 10 godz 52 min 35 s
Domyślnie scootoiler własnej roboty

jak zrobić scootoiler

oto jest pytanie
wiec wydumałem sobie ze zamiast zaworków do precyzyjnej regulacji wypływu oleju zaprzęgnę elektronikę która będzie odpowiednio sterować czasem otwarcia elektrozaworu

co nam potrzebne ?

- chęci
- czas
- elektrozawór (ja kupiłem taki ale szukajcie gdzieś jest tańszy http://alarmyzgierz.pl/?p=productsMo...%C3%B3r-paliwa
- sterownik elektroniczny http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-107.htm
- z metr wężyka do paliwa oleju
- kawałek rurki miedzianej średnica chyba 4mm mam takiej trochę jeszcze :P co by puścić ja po wąchaczu i w nią wlutować dysze jakies 60 cm max
- materiał na dysze według uznania ja użyłem igłę lekarska o średnicy 2,1mm ale równie dobrze może być kawałek wkładu do długopisu zenit
- cybanty
- coś co będzie robić za nasz zbiorniczek na olej (u mnie kanisterek po płynie hamulcowym dot 3 ale tu już jak kto woli
- cyna
- blaszka na mocowanie rurki miedzianej





to schemat naszego sterownika
ale wprowadzamy pewnie zmiany
w celu przystosowania go do pracy w moto musimy dołożyć stabilizacje napięcia
to jest elementy us1 oraz c2
zmieniamy także potencjometr P1 który u nas odpowiada za czasy miedzy otwarciami elektrozaworu na taki o wartości 220K om od biedy może być większy np 250K om czyli jaki dostaniecie
zmieniamy także kondensator C3 na u4,7F / 50 V
odpowiada on za najkrótszy możliwy czas otwarcia elektrozaworu
w tym przypadku nawet 1 sekunda przydatne jak wlejemy iny olej niż hipol

dobrze jest wyprowadzić potecjonometry oraz diody sygnalizacyjne poza płytkę gdzieś gdzie będziemy mogli tym łatwo sterować
u mnie na razie jest prowizorka ale wszytko powędruje pod czachę a sterowanie będzie nad zegarami zasilanie płytki wziąłem od świateł bo są wałczone podczas jazdy

dobrze jest zrobić wodoszczelna obudowę bo jak wiemy lubimy topić nasze afryczki

co zaś tyczy się magistrali olejowej to działa ona grawitacyjnie czyli olej spływa pod swoim własnym ciężarem do elktrozaworu
stamtąd do rurki miedzianej prowadzonej po wąchaczu skąd nakrapiany jest na zębatkę

rurka ta zamocowana jest pod śrubę do ślizgu łańcucha oraz przez śrubę od teflonowej prowadnicy łańcucha tzw pilocie

zdjecia zorbie może dziś albo jutro
pałeł jest offline  
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Lepi do roboty :-)) puszek 4x4 3 15.12.2013 00:41
Kukułeczka kuka - czyli nalewki, napitki i trunki produkcji własnej bliźniak Wszystko dla Afrykańczyka 25 27.07.2011 10:27
The Kneeslider -fajna strona z Motocyklami też własnej produkcji chinol Inne tematy 1 13.01.2011 08:00


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.