|
Hobby Forumowicza Lubisz misie, kwiatki czy też inne dewiacje - to forum jest po to, abyś mógł się podzielić swoim hobby |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
13.08.2022, 06:21 | #1 |
Zrośnięty.
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 714
Motocykl: RD07a
Online: 2 miesiące 4 dni 5 godz 42 min 53 s
|
Dokładnie tak jak powyżej, chyba najprościej wyjaśnić przez analogię do ciśnienia w kołach motocykla enduro. Im cięższy teren, tym mniejsze ciśnienie w oponach, żeby mieć lepszą trakcję.
Pojedź w góry, deszcz, kamienie i korzenie i od razu różnica w jeździe na wysokim ciśnieniu i niskim będzie odczuwalna. Przy wysokim ciśnieniu w oponach będziesz się odbijał jak piłka od przeszkód na szlaku, jest efekt walenia kierownicą po rękach. Małe ciśnienie w rowerze tylko kiedy masz opony bezdętkowe, na dętkach musi być trochę większe, bo jak sam napisałeś, będziesz łapał kapcie. Na oponach bezdętkowych z wkładką można jeździć nawet ciśnieniu poniżej jednego bara. Na tak małym ciśnieniu w oponie, masz super trakcję i bardzo łatwo dobić oponę do obręczy i tu wchodzi wkładka antyprzebiciowa.
__________________
"To jest Afryka. Muszą być straty." XRV 750 '96 | AJP PR5 Extreme '16 | Suzuki DR 650 SE '00 |