Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23.09.2009, 23:54   #1
Xargo1
 
Xargo1's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Ostrołęka/B-stok
Posty: 60
Motocykl: RD03
Xargo1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 godz 12 min 2 s
Domyślnie

Był to chyba Romet R250, ale głowy za to nie dam - ja miałem sam moduł, od dawnego znajomego (z którym nie utrzymuje już od dłuższego czasu kontaktów), a który handlował częściami do chińskich jeździdełek. Z tego co kiedyś mi wspominał to moduły od jednocylindrowych skuterów też podchodzą, tylko trzeba zmienić rozmieszczenie pinów i zamiast jednej masy podać zasilanie (lub odwrotnie - skleroza nie boli). Przestrzegam jednak przed trwałością tych modułów - znam opowieści, których wynika, że żywotność niektórych egzemplarzy nie przekroczyła 2tyś. km

Tak przy okazji to uważam, że najlepszym rozwiązaniem problemu modułów w RD03 i RD04 jest moduł z NTV 650. Do przeróbki oprócz modułu (używka ok. 150 - 200zł) potrzeba 2 cewki 2 biegunowe (od NTV lub np. od RD07 - ceny od 30 do 100zł sztuka) oraz palec zapłonu. Element ten jest całkowicie inny - w AT jest pojedynczy palec, który przechodząc obok impulsatora daje sygnał do wyzwolenia iskry - w NTV jest wielowypust z wyłamanym jednym zębem (patrz foto) - moduł zlicza czas pomiędzy impulsami i na tej podstawie generuje iskrę (system jak w chyba we wszystkich autach). Sam wieloklin na wale oraz impulsatory są identyczne (mam w domu spalony silnik od NTV i porównywałem te elementy przy okazji zmiany sprzęgła). Cała przeróbka powinna zamknąć się więc w około 300 - 400zł, także jest to kilkakrotnie mniej niż reanimowanie oryginalnego zapłonu bazując na nowych częściach. Co ciekawsze mam sile przypuszczenia, że system z wielowypustem został wprowadzony, by umożliwić dokładne ustalenie prędkości obrotowej wału, a co za tym idzie zmiennego punktu zapłonu - w końcu NTV-ka z tej samej pojemności ma 10 kucy więcej, a wątpię żeby to była zasługa jedynie delikatnie innych dysz (a cały układ korbowy i rozrządu wg. dwa-kola.pl jest ten sam)

NTV.JPG
__________________
Jak mawiał Czereśniak - trzeba orać i siać! Więc Afryką oram glebę i sieję trzodę ogólną

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 08.02.2013 o 23:19
Xargo1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Prośba o wypożyczenie modułu CDI Łysy Wszystko dla Afryki 5 18.04.2011 22:22
Poszukuje uszkodzonego amora tylnego paku Rama, zawieszenia, napęd 7 14.05.2010 07:25
Naprawa modułu RD03 DaVe Układ elektryczny i zapłonowy 8 09.07.2008 08:40


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.